Hej,
Ik heb de laatste tijd veel geïnvesteerd in mijn studentencomputertje en ik zou graag weten wat jullie er van vinden en wat jullie er misschien zouden voor geven:
Hier komt ie:
Sempron 2600+ (overclockt tot 2800Mhz)
MSI mbo
512MB DDR
GeForce 5200 met 512MB(!) DDR (gainward)
200GB intern + 80GB extern
8-in-1 cardreader in floppybay
DVD-RAM 8x
front FAN control + temp display
front usb + audio
2 netwerkkaarten voor af en toe lanparty'tje
5.1. audio
4xsilent fans
3x blauwe neon (1 buiten, 2 binnen)
Dekart Logon zorgt ervoor dat mijn computer enkel toegankelijk is wanneer ik mijn SD-kaartje in de kaartlezer steek. (of als deze kwijt is heb ik nog een nood-oplossing: mijn mp3). Kast van X-gear met luchtfilters om stof tegen te gaan. De meeste onderdelen zijn +/- 1 jaar geleden aangekocht en kosten totaal ca. 450 all-in.
Commentaar welkom!
Hallo,
Dat is wel een deftige pc'tje voor 450 euro. Alleen de processor is niet echt super.
Niet dat ik hem wil kopen of zo maar, als je er krachtigere processor en wat werkgeheugen bij steekt dan heb je toch een goede game pc lijkt me zo..
Een game pc lijkt het me niet echt vanwege de "zwakkere" gefoce 5200.
En hij kan er idd een andre prosessor enzo insteken. Maar dat kost dan weer veel geld, en dan zit je nog met de oude prosessor.
Groeten Yannick.
Maar de buitenkant is mag er toch ook wel zijn, niet?
leuk pctje ;inderdaad kan het altijd beter he...maar waar stopt het en het moet nog allemaal betaalbaar blijven ook he....misschien extra 512mb ram er bij steken ,goede afkoeling is ook belangrijk juiste voeding ook en dat vergeten sommige gamers vind wel dat je pc overclocken niet altijd zonder gevaar is maar het is leuk als het je lukt heb mijn pc van 2.8ghz naar 3.332mhz gekregen en alles werkte nog 3.4ghz begon hij te fouten
nu alles braafjes weer op 2.8ghz laten draaien want OVERGECLOCKT kort de levensduur van je processor innorm vergeet dat niet amd is zeer goed om over te clocken maar houd je temperatuur in de gaten
groetjes viruz
Sempron 2600+ (overclockt tot 2800Mhz) (brol, koopt op z'n minst, een P4 of een AMD64/X2/xp
MSI mbo (Welk model? Uit mijn ervaring, zijn alle MSI moederborden, goedkoop & slechte kwaliteit, koop Abit)
512MB DDR(welk merk? Kingston? Apacer? 512, vind ik nét te weinig voor een pc deftig te laten draaien )
GeForce 5200 met 512MB(!) DDR (gainward) (geforce 5200 is niet meer zo krachtig & niet al te nieuw, en als ge nu 128,256 of 512 hebt, da maakt allemaal nie echt zoveel uit hoor)
200GB intern + 80GB extern(s-ata? of gewoon op ide? Welk merk? Hoeveel toerentallen?)
DVD-RAM 8x(Is da ook een schrijven? Wss niet hé? Ben je niet zoveel mee, koop een DVD-RW)
front usb + audio
2 netwerkkaarten voor af en toe lanparty'tje(Wat zijt ge met 2 netwerkkaarten? Op een normale lan, krijg je automatisch één ip aangewezen, dusja)
5.1. audio
4xsilent fans(Wedden, dat ze na een jaar niet meer zo silent zullen zijn?)
3x blauwe neon (1 buiten, 2 binnen)(Welk type? Model? Ist van Sunbeam?)
Je vroeg mijn mening, voila, misschien wat grof, maarja, kben nog maar net wakker
Ja oke, je kunt ook niet verwachten dat een pc 450 euro de nieuwste dualcore processor heeft
En naar mijn weten is een sempron 2600 altijd nog 1,83GHz. Dus als je hem hebt overgeklokt op 2,8Ghz zal dat ook niet lang meer duren
misschien is er een misverstand: de onderdelen kossten +/- 450 euro he, niet de pc zelf want daar heb ik wel lang aan zitten puzzelen hoor...
Sempron 2600+ (overclockt tot 2800Mhz) (brol, koopt op z'n minst, een P4 of een AMD64/X2/xp
MSI mbo (Welk model? Uit mijn ervaring, zijn alle MSI moederborden, goedkoop & slechte kwaliteit, koop Abit)
512MB DDR(welk merk? Kingston? Apacer? 512, vind ik nét te weinig voor een pc deftig te laten draaien )
GeForce 5200 met 512MB(!) DDR (gainward) (geforce 5200 is niet meer zo krachtig & niet al te nieuw, en als ge nu 128,256 of 512 hebt, da maakt allemaal nie echt zoveel uit hoor)
200GB intern + 80GB extern(s-ata? of gewoon op ide? Welk merk? Hoeveel toerentallen?)
DVD-RAM 8x(Is da ook een schrijven? Wss niet hé? Ben je niet zoveel mee, koop een DVD-RW)
front usb + audio
2 netwerkkaarten voor af en toe lanparty'tje(Wat zijt ge met 2 netwerkkaarten? Op een normale lan, krijg je automatisch één ip aangewezen, dusja)
5.1. audio
4xsilent fans(Wedden, dat ze na een jaar niet meer zo silent zullen zijn?)
3x blauwe neon (1 buiten, 2 binnen)(Welk type? Model? Ist van Sunbeam?)
Je vroeg mijn mening, voila, misschien wat grof, maarja, kben nog maar net wakker
Om aan je vragen te voldoen:
MSI mbo K Neo-V
512MB Twinmoss
HDD's: 40GB IDE ; 160GB SATA ; 80GB eSATA
DVD-RAM (ja, ook schrijver (8x DVDlezen, 4x DVDschrijven, 32x CDscrijven, 52xCDlezen)
2xNetwerkkaarten: Via crossoverkabels kan je zo een reeks pc's verbinden als die ook met 2 netwerkkaarten zijn uitgerust zonder een switch of hub te moeten gebruiken
)
Neon: CaseMaster CM-L02
vola
ps: wat die processor ed betreft, als ik wou zou ik hem wel al wat sneller hebbe gemaakt, maar ik heb er het geld niet voor :s