Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een autoradio met USB en SD
aansuiting? Ik heb er nu 1 maar is het ook mogelijk om er
een hardeschijf van 80 GB (USB) aan tehangen?
Want op de de doos staat MP3-speler of USB stick in USB-Slot
Of SD-Card en SD-slot.
Wou dit graag weten voor ik er 1 ga kopen, want dan heb ik er
misschien niks aan.
Help!
Nou, ik weet het niet zeker maar een mp3 cd'tje leest hij ook als schijf, dus als je er een harde schijf aanzet met dezelfde soort bestanden zou hij hem toch echt moeten lezen. Maar ik ben bang dat als je mappen in je schijf hebt dat hij die dus niet leest. misschien zou je het in de winkel kunnen vragen.
Simpel dit werkt niet 
Of wou je zeggen dat een autoradio een bios heeft die hardware kan detecteren drivers kan installeren Misschien wel een eigen besteurings systeem?
haha
Hij herkent toch ook verschillende USB sticks en verschillende MP3-spelers. Gewoon allemaal opslag via USB. Dus waarom geen hardeschijf met USB.
Tja nieuwe technologie staat niet voor niks he,
Forsaken, het merendeel wat jij al op dit forum gezegd hebt slaat gewoon op niets. Hou dan aub uw mond.
Zoals reeds gezegd detecteert deze mooi usb-sticks enzo. Ik zou er dan ook serieus op gokken dat deze externe hd's die gevoed worden door een usb-poort.
Maar ik denk dat je dit gewoon zult kunnen testen in de winkel waar ze hem verkopen. Breng gewoon zo'n externe hd mee en je zult het wel zien.
Het lijkt me trouwens wel iets interessants zo. Kan je eens het merk en type meegeven?
Ja het is een leuke gadget, cd's heb je einglijk niet meer nodig.
Via deze link vind je meer info:
http://www.roadstarmultimedia....p3_usb.php
Gr
Heb je hem al gekocht nu?
Ja de autoradio heb ik al.
En USB-sticks en MP3-spelers werken er prima op!
Alleen HDD via USB heb ik nog niet geprobeerd.
Wil eerst zeker weten of het werkt.
Gr
zou je AUB dat kunnen proberen met een HD, ik zit er ook namelijk over te denken en heb er ook al een draadje over lopen op GOT.
Je kunt in ieder geval al proberen om op de USB-stick directories te zetten en kijken of en tot hoeveel directories het werkt. Heb net de handleiding doorgelezen en daar staat niks over directories, dat voorspelt niet veel goeds.
Om een HD te proberen is een externe hd het makkelijkst (moet je gewoon even voeding uit een verlengkabel halen) en je plugt de USB erin, ZOU moeten werken. Het is gewoon USB!
Ik wil (als ie gewoon goed door directories kan gaan en geen GB beperking heeft) een laptop HD in een casing van 20,- euro doen. Die laptop hd's hebben geen extra voeding nodig, alleen de USB aansluiting.
Laptop HD 60 GB -> 110,-
Casing -> 20,-
Dus voor 130,- heb je voor 60GB aan mp3's in je auto!
p.s. is de autoradio voor de rest ook goed? kwaliteit van geluid enzo. Ook af en toe belangrijk
De autoradio is verder wel oke het geluid is prima, alleen heb ik er nog een externe versterker aanhangen om mijn boxen te laten blazen. Heel soms is de radio wel eens in de war.. dan even aan en uit zetten en is weer oke, gebeurd 1x per week ongeveer.
Ik heb alleen geen externe HDD om te testen helaas.
USB stick ga ik deze week wel testen met directories.
Gr
Weet iemand welke kabel je los moet halen om de radio te laten spelen als de motor word uitgeschakeld??
Nu is het geval als ik mijn contact uitschakel dat mijn radio ook uitschakeld. Maar ook als ik mijn contact van stand verwissel. Ik wil gewoon mijn radio handmatig aan/uit schakelen.
Gr Jes
is het al gelukt?
Nee nog niet gelukt.
Ik heb er niet zoveel verstand van 
Gr Jes
ook nog geen tijd of mogelijkheid gezien om er een HD aan te hangen?
(ik kan je ook jammer genoeg niet helpen, misschien als ik er ooit achter kom of er een autoradio is die fatsoenlijk HD's support ga ik die kopen en dan stuit ik vanzelf tegen jou probleem aan
)
Dit soort autoradio's is er in verschillende smaken (Medion, Lenco, Roadstar, etc... zal dus wel OEM made in China zijn).
Heb het ook geprobeerd met HD (30G Freecom 2,5"), doet in ieder geval wel wat, maar het gaat allemaal nog niet zonder slag of stoot. Zal proberen uit te zoeken of dat aan dir-indeling ligt, of MP3 bitrates, of whatever. Handleiding van de radio is helaas erg summier (al helemaal op dit vlak), en meteen de helpdesk gaan bellen vind ik eigenlijk een zwaktebod.
en welke autoradio heb jij, de roadstar?
Lenco.
Wat me eigenlijk ook zou interesseren is of er (gedifferentieerde/te updaten/wellicht zelfs te hacken) firmware zou zijn voor de verschillende merken waaronder dit produkt verkocht wordt. De websites van de handelsorganisaties zijn wb dit niet erg toeschietelijk, misschien dat een zoektocht naar de OEM fabrikant iets zou kunnen opleveren (en ik geloof niet echt dat dat Grundig is, zoals op de website van Roadstar wordt gesuggereerd...)
mensen bij roadstar reageren in ieder geval niet op mijn mails
Misschien kan je proberen via de "correct"
hier is mijn radio gekocht, en de service was
goed.
Gr Jes
Ik weet niet of je nog opzoek bent naar een radio met USB aansluiting. Ik heb er een maand geleden een gekocht en heb er een harddisk van 6.4 gig op aangesloten met mp3. Eerst had ik problemen dat ie de mp3tjes niet speelde, dit kwam doordat de USB niet genoeg power leverde om de harddisk te draaien. Nu heb ik een usb voeding aangesloten op de harddisk via de 12 volt sigaretten stekker en het werkt super.
Heerlijk op vakantie gegaan met een kleine 2000 nummers op mijn disk.
De radio die ik heb is van Lenco.
Wat ik mij nou eigenlijk afvraag is of een dergelijke radio icm. met mijn 30GB MP3-speler werkt. USB kabeltje van mijn MP3-speler naar mijn radio en klaar, dat zou super relax zijn. Zoals anderen al zeiden, dan moet je wel een beetje makkelijk kunnen bladeren door je MP3's en map ondersteuning hebben, anders is het waardeloos. Dan kan je net zo goed een MP3-houder kopen en dan gewoon alles via je MP3-speler regelen. Na enig onderzoek ben ik erachter dat de volgende merken een autoradio met usb leveren: Medion, Roadstar, Lenko, Yakumo, H&B en ene Traumdesign. De Yakumo spreekt mij het meest aan, gewoon om zijn design. Al is die van H&B ook wel strak.
Lees eens de functie beschrijving van deze radio:
Yakumo Hypersound Car
Hoe luistert u het liefst naar uw favoriete muziek in de auto?
Met de Yakumo Hypersound Car bereikt u een ongekende hoogte van muzikale vrijheid!
De CD-sleuf speelt niet alleen muziek-CD’s af, maar ook MP3-of WMA-muziekbestanden.
Zo kunt u een USB-stick (bijvoorbeeld uw Yakumo QuickStick 2.0) op de USB-poort aansluiten. U krijgt zelfs nog meer mogelijkheden ter beschikking als u het USB-verlengsnoer gebruikt, waarmee u toegang tot het bestand op uw PDA, notebook of MP3-speler krijgt.
En u kunt uiteraard van uw favoriete muziekcollectie op de SD-kaart genieten. Hiermee wordt zowel snelle toegang tot uw aangepaste afspeellijsten van CD en USB verkregen, als brede compatibiliteit met diverse draagbare MP3-spelers, handheld-devices en mobiele telefoons geboden.
En als u hier niet genoeg aan heeft dan zet u gewoon de radio aan…
De Yakumo Hypersound Car biedt het gemak van een gewone autoradio; zoals een verwijderbaar voorpaneel met draagbare box, afstandsbediening, ESP (Electronic Shock Protection) [elektronische schokbescherming], 30 geprogrammeerde geheugens, CD-introscan, E1 ondersteuning en Dolby Digital-geluidskwaliteit.
Inhoud van de verpakking: Yakumo Hypersound Car / Afstandbediening / Batterijen/ Handleiding / Kabel / Draagbox voor het bedieningspaneel
Dit bied op zich erg veel perspectief, als dit voor alle radio's met USB ondersteuning geldt, zou je gewoon alles erop aan kunnen sluiten, USB-sticks, MP3spelers (met harddisk), Hard Disks etc. etc.
Alxwin, ik heb sedert een maand nu die Yakumo Hypersound Car. Alleen heb ik hem van het merk Tevion. Deze was in aanbieding in de Aldi in Duitsland voor €70. Zonder die afstandsbediening trouwens.
Over het toestel ben ik best tevreden al vind ik het scherm iets té fel schijnen in het donker.
Wat de CD betreft is er geen enkele probleem zowel een normale muziek-cd als een data-cd met mp3 of wma speelt ie zonder fout.
Bij een usb-stick willen de eerste seconden wel eens missen, maar dit zou ook een fout van de stick kunnen zijn. Een mp3-speler van 256Mb met usb-aansluiting gaf deze fout niet.
Een sd-kaart heb ik nog niet en kan hier niks over zeggen.
Ik heb gezien dat er nu ook bij de Lidl een autoradio te koop is die dit ondersteund heeft iemand ervaring met het mer SilverCrest??
Frank
k zou het niet aanraden een hd aan te sluiten en daarvan muziek af te spelen u Hd gaat het niet lang overleven in een wagen door de beweging zal u schijf beschadigd worden en door die verder te laten draaien gaan de barsten automatisch over de gehele schijf verspreiden. Chipgeheugen ondergaat geen beschadiging door schokken
Ik heb reeds een Yakumo Hypersound Car aangeschaft!
Het scherm is zoals eerder vermeld vrij fel blauw, kan best storend zijn. Uiteraard heb ik mijn HD MP3 speler op de radio aangesloten, dit gaat allemaal perfect, alleen een klein minpuntje is dat de radio er ongeveer 5 min over doet voordat hij de gegevens van de hardeschijf kan lezen, daarnaast is het bladeren door de verschillende mappen ook niet echt praktisch. Icm met een HD MP3 speler is het dus niet DE uitkomst voor mij. (kan dat het met een andere speler wel werkt, maar met mijn IAudioX5L werkt het iig (nog)niet naar behoren) Verder heb ik niets op de radio aan te merken eigenlijk, was mooi geweest als er een line out op gezeten had, maar dat wist ik van tevoor. In dat geval had ik mijn speler zo aan kunnen sluiten dat alleen het geluid via de radio loopt en dat je de rest allemaal via je speler blijft regelen.
@Rustyzz
Hier had ik nog niet echt overnagedacht, maar in principe zit er wel een aantal seconden schockbeveiliging op de speler, dus een beetje schokken moet ie wel kunnen hebben. Ik geef toe dat het verre van ideaal is. Vraag mij dan trouwens ook af hoe ze dat met autoradio's doen die een ingebouwde harde schijf hebben....?