Draadloos ADSL

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Hoi allemaal,

Ik heb een ADSL internetverbinding met zo'n USB speedtouch modem. Nu zou ik graag een draadloze modem installeren zodat ik mijn pc ergens anders kan plaatsen zonder dat ik die vervelende kabel moet verlengen/doortrekken.
Het is maar voor één pc, heeft er iemand een idee wat een goede draadloze ADSL modem is? Of waar ik zeker moet opletten? Heb er al zoveel gezien dat ik het dus niet meer weet..

mvg,
Stieven

afbeelding van Friso
Bezoeker
Punten: 50

Je moet even goed nadenken of je er echt maar 1 of misschien later nog eens meer computers op gaat aansluiten. Zou zonde zijn als je nu die keus maakt en over een half jaar er anders over denkt ;). Modems zijn er talloze, ook de goede zijn er in grote aantallen. Wat wil je voor een draadloze verbinding aan je pc hebben hangen? (ik bedoel usb stick of andere)

--

I have the simplest of tastes, I only want the best of everything (-Oscar Wilde-)

afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Hoi,

Dat mag eventueel een kaartje zijn met een antenne maar misschien is een USB stick wel handiger, dat kun je gemakkelijker in een andere pc duwen ;). Is er een groot (prijs)verschil tussen een enkele modem of één om meerdere pc's op aan te sluiten? Stel dat er ooit eens een laptop moest komen?
Op wat moet ik specifiek letten en wat zijn goede merken?

mvg,
Stieven

afbeelding van Friso
Bezoeker
Punten: 50

Nee, dat is 't em juist. Er zit niet zo heel erg veel prijsverschil meer tussen. En als je dan bijvoorbeeld over een tijdje een pda of smartphone koopt waarmee je alsnog thuis op internet wil tegelijk met je desktop en evt. een nieuwe laptop, tja, dan zit je dus te knoeien ;) en dat zou ik zonde vinden als je nu toch die mogelijkheid hebt!
Let op dat je een "snelle" koopt. D.w.z. dat er na 802.11 in elk geval een g moet komen: Kan zijn 802.11a/b/g, (ondersteunt zowel 54 Mbps, maar ook de wat oudere lagere snelheden), 802.11b/g of alleen 802.11g.

Goede accesspoints: USR(US Robotics) MAXg, zeer gebruiksvriendelijk, helaas geen heel groot bereik. Linksys Wireless G-Access point, ok en niet te duur.

Router: Persoonlijk ben ik een fan van Belkin, deze vallen echter wel in de hogere prijscategorie. Mijn ervaring is dat ze redelijk gebruikersvriendelijk zijn en dat als het je zelf niet lukt, dat ze een erg goede en bereidwillige supportafdeling hebben (toch ook niet onbelangrijk :)). Tegenwoordig zijn er veel pakketten te koop met een router en met draadloze netwerkkaart of stick inclusief. Ook hier geldt trouwens dat Linksys betaalbare routers ter beschikking heeft.

Goed, toch een beetje lang verhaal geworden, maar ik hoop je wat op weg te hebben geholpen!

--

I have the simplest of tastes, I only want the best of everything (-Oscar Wilde-)

afbeelding van Justin111
Bezoeker
Punten: 9

Hallo,

ik heb hem ook draadloos aangesloten met een draadlose router..
je kan die gewoon in de winkels kopen(( wel aan te raden een kaartje in je pci slot te doen))

je hebt verschillende merken zoals asus,linksys,digitus ect..
aan te raden de linksys,maar let wel op 1 ding,, koop wel een adsl router, en geen breedband router, dat probleem had ik ook.

mvg justin

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer