Wat is het verschil tussen Pentium 4 en Pentium D?
Welke zou jij nemen?
Dank u!
ik heb een pentium 4 ,2.4ghz en een pentium d celeron 2.8ghz
p4 2.4ghz met 512mb ram en 64mb radion vidio;vlotte pc maar games van de laatste generatie lukt net nog nfs,counterstrike enz: dit kan beter door een betere gamecard in te steken en 512mbram bij .
voor de gamer is het beter om meer geld in je gamecardje te steken ....
nu de pentium4 d800 celeron 1024mb ram en 128mb vidio(origineel met 64mb)was dan nog beter of de p4 zelfs met 1024mb eens getest de grote verschillen zijn merkbaar als je verschillende programs aanliggen terwijl je gamed,msn,firewal,mediaplayer en dan is de celeron zeer goed;en beter natuurlijk zal ik hier reaktie opkrijgen
korte samenvatting een goeie pc betaalbaar rond de 500euro +vidiocardje zou dan min.256mb vidio aanraden en meer beetje voor uitkijken naar de toekomst....
natuurlijk hangt alles van je budget af
nog een beetje geduld de prijzen strijd is nog niet gedaan
tussen intel en amd(trouwens vind ik amd beter voor te gamen) en dualcore hebben ze beiden in hun stal nu...
laat eens je prijs weten en iedereen mag rond die prijs een aanbeveling doen waar hij of zij die week een pc in aanbieding heefd zien staan en volgens hun mening (niet commercieel gericht ) en als het niet in strijd is met de regels van hier op pcwereld.be
Off topic, maar ter info.
Intel heeft niet lang geleden nieuwe processors gelanceerd, die AMD het nakijken geven.
Ondanks dat ik de neiging heb om naar AMD te gaan, zijn de Intels wel een pak sneller.
Het gaat over de Intel Core 2 processors.
Einde off topic
is hier nu niet pro intel of pro amd denk als je de zelfde prijs uitgeeft
er echt niet zo heel grote verschillen meer zijn,en ja iedereen denkt het zijne over wat vandaag amd is ,is morgen weer intel beter en vice versa
is een strijd om altijd de beste te zijn en de gebruiker kan daar alleen maar beter mee varen ja....en gamers weten ook dat ervaring de beste ram is
laat ik het anders uitdrukken ;is niet om je de beste materialen hebt om te gaan vissen dat je dan ook de grootste visser wordt.....
maar als je mag kiesen ga je voor het beste dat voor je eigen budget haalbaar is he......met je voeten op de grond blijven
en wat is de beste pc dell van 8000dollar 8gbram en zo voort...alles van het beste maar helaas niet voor mij budjet.....ha ha ha
Maar nu antwoord op de gestelde vraag 
Ik zou een dualcore nemen, deze hebben naar mijn weten meer cache geheugen..
Ik zou een dualcore nemen, deze hebben naar mijn weten meer cache geheugen..
Je moet niet alleen kijken naar het cache geheugen, er zijn nog tal van andere factoren die de snelheid van je processor bepalen.
Moest ik jou zijn, zou ik gaan voor een AMD 64 X2 Processor