pc sluit vanzelf af.

5 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Ludje
Bezoeker
Punten: 27

Ik weet niet waar ik best mijn vraag stel. Het is iets raar dat sinds vorige week op geregelde tijdstippen gebeurd. Mijn pc, sluit zichzelf af. Hij springt dan weer op maar dan blijft het scherm zwart. Alleen door ctrl, alt + del te drukken krijg ik hem weer opgestart. Dan doet hij telkens een schijfopruiming en geeft hij een foutmelding. Laat ik men pc het best eens nakijken of kan ik eerst zelf opzoeken en proberen te verhelpen, wat er mis gaat?
Bedankt alvast voor het antwoordje.
Een pc-fan, maar helemaal geen kennner.

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Ik zou nakijken of je computer niet te warm wordt.
Soms gebeurt het, dat er na een tijd stof zit in je computer en ventilator.

Wanneer je computer nog eens reboot, kijk eens in Bios naar Temperatuur instellingen.
Bios kan je openen door DEL, F2, F1 of een dergelijke toets te duwen bij het opstarten van de computer(normaal komt de juiste toets op het scherm te staan).

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Ludje
Bezoeker

Bedankt. Ik probeer het straks.

afbeelding van Ludje
Bezoeker

ik heb het geprobeerd maar ik zie nergens iets staan van temperatuur.
Ik ben wel een leek. Kun je me iets beter omschrijven bij welk onderwerp ik juist moet kijken?
bedankt

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Zoek eens naar Pc Health status, zoals in dit voorbeeld:

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van viruz
Bezoeker
Punten: 38

met speedfan kan je de meeste temperaturen controleren als je pc dat ondersteunt s.m.a.r.t . dit is een tooltje leest verschillende temperaturen.
eens de bak open doen(case)voor je begint te stof zuigen de ventilator met een potlood of zo vast zetten dat hij niet kapot of verkeerde kant opdraait uw fan bedoel ik uitblazen met luchtdruk of met een rietje gaat ook...niet in speken(speeksel)
speedfan kan je dowloaden via google en is gratis

--

iedereen kan hulp gebruiken...

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer