Ik ben op zoek naar een nieuwe processor en eventueel een nieuw moederbord. Op dit moment heb ik een Intel Celeron D 3,06GHz processor, op socket 775. Mijn moederbord ondersteunt echter alleen Celeron D processoren en Pentium 4 processoren.
Ik was tussen de volgende processoren aan het twijfelen:
- Intel Core 2 Duo E6300 2*1,86GHz, met een ander moederbord erbij.
- Intel Pentium D930 3GHz, ook met een ander moederbord erbij.
- AMD Athlon 64 x2 3800+ Socket AM2, ook met een ander moederbord.
- of een hele dikke pentium 4 met minimaal 3,4GHz, en dan wel met mijn huidige meoderbord.
En mijn vraag is, welke kan ik het beste nemen zodat ik er zolang mogelijk mee kan doen. Ik gebruikt mijn computer veel voor games, mediacenter en voor school. Dus ik weet niet precies wat het beste voor mij is, en niet te duur 
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met vriendelijke groet.
Ik zou gaan voor de Core 2 Duo, als je voor de toekomst verzekerd wilt zijn, voor toekomstige programma's, games, besturingsystemen, het zelfde geld ook voor dee Athlong 64, de P4 & de Pentium D, zou ik niet nemen, zijn eigenlijk nogal trage cpu's
Ja maar zo'n core2duo is maar 1,86GHz heb ik daar genoeg aan voor de toekomst?
Heb wel gehoord dat de lichtste core 2 duo de zwaarste AMD processor al heeft verslagen, of zijn dit maar verkooppraatjes?
Dit zijn zeker geen verkoopspraatjes jegerjeroen.
Intel heeft een nieuw kanon gelanceerd en AMD heeft er voorlopig geen antwoord op 
Je moet rekenen dat het duo duidt op 2 processors 
Dubbele pret, dubbele prestaties 
Dus de beste aankoop van het moment(althans mijn mening
)
groeten,
Weazle
Ja denk dat het de core 2 duo word 
Maar heb ik dan wel genoeg aan 1,86GHz? Want dat klinkt een beetje magertjes
GH's, zijn niet DE factors, om te beslissen, welke cpu het krachtigste is, er zijn nog tal van andere zaken, die die bepaalde cpu sneller of trager maken.
Anyway: Koop de Core2Duo
Ik dacht dat het 2x 1,86ghz is. Die mobility's van Intel zijn trouwens ook maar laag qua Ghz, en toch staan ze garant voor goeie prestaties.
Ja oke hij heeft 2 kernen van 1,86GHz maar dat mag je niet zomaar bij elkaar tellen 
Heb gehoord dat iemand een core 2 duo E6600 overgeclockt heeft tot 5,1GHz
niet dat ik dat ook van plan ben, maar dat zegt wel wat over zo'n core 2 duo 
Nu nog alleen een moederbord uitzoeken, heb gehoord dat een core 2 duo alleen compatibel is met een moederbord met een 965 chipset of hoger, klopt dit?
Met die overgeclockte Core 2 Duo heeft hij zelfs bijna de Super Pi recordtijd verbroken. Toch vrij indrukwekkend.
als je inversteerd in een core2duo wat een goeie cpu is,
koop dan ook een deftig moederbord!
hou rekening met je ram geheugen, weet dat ddr2 nu de standaard is
Een amd mobo is over 't algemeen iets goedkoper.
groeten
In de Pc gameplay staan ook steeds 3 configuraties in.
Ik zie dat de Intel Core 2 Duo E6400(€240) en de Intel Core 2 Duo E6700(€550) inbouwen op een Asus P5W DH Deluxe moederbord(€230).
groeten,
Weazle
Ja ik moet er nog eens goed overna denken, mijn geheugen past namelijk ook niet als DDR2 standaard is, heb namelijk gewoon DDR. En wil dan toch weer 2gb, en dan weet ik niet of het misschien voordeliger is mijn huidige pc te verkopen en een helemaal nieuwe te kopen.
Ik laat nog wel weten wat ik ga doen
Koop btw een Abit moederbord, zijn goedkoop & uiterst goed!
Is ABIT niet méér AMD gericht?
Ben vanmorgen nog naar de winkel geweest en ze hadden nog nooit van ABIT gehoord 
Is dit een specifiek Belgisch merk, want ik woon namelijk in Nederland
Is dit een specifiek Belgisch merk, want ik woon namelijk in Nederland
Lol, wat een bende noobs daar in die winkel. Abit is een gerespecteerd Taiwanees moederbord merk, en ja het is meer AMD gericht, maar ze verkopen ook deftige moederborden voor Intel Cpu's, wij verkopen standaard bij onze Intel pc's op ons werk, ABIT moederborden. Soms Intel mobo's, maar die zijn duur.
Waar welke is dat? Is dat ver van de Nederlandse grens? Of hebben jullie een site waar die moederborden opstaan?
Dan kan ik misschien bij een andere winkel proberen als weet wat ze allemaal hebben hoef ik alleen het modelnr. door te geven zodat ze het kunnen bestellen.
Alvast bedankt
Hey iedereen,
De Intel Core 2 Duo is beter dan de oudere processors omdat het een breder FSB heeft nl. 1066MHZ terwijl dat bij de andere procossoren maar 800MHZ is.
Het komt hierdoor dat het beter is dan bijna al de andere procosseren!
En ik had ook gehoord dat Appel zulke procesoors gebruikte en daarom trager maar betere procsessors had:)
En wat ik ook niet begrijp is waarom ze zo snel na de Pentium D reeks over hebben geschakeld naar Intel Core 2 DUO en Intel Quadcore.
Hmm zeker omdat Intel aant racen is me AMD!
Ciao
Dan kan ik misschien bij een andere winkel proberen als weet wat ze allemaal hebben hoef ik alleen het modelnr. door te geven zodat ze het kunnen bestellen.
Alvast bedankt
ik zou idd de core 2 duo nemen,de 6600 is een mooie middenmaat, aangezien het prijsverschil te groot is voor een stap naar de 6700 of 6800
als moederbord zou ik de asus P5W deluxe pakken, ik heb deze ook in combinatie met een 6600 en de prestaties zijn zeer goed.
Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen, ik wacht eerst af tot vista er is. Kijk ik of mijn huidige pc dat aankan, als dat niet het geval is dan ga ik pas een nieuw moederbord en processor kopen.
Want Windows XP draait perfect. En tegen die tijd dat WIndows Vista er is zijn de prijzen van de processors ook weer een heel stuk gedaald. 
In ieder geval bedankt voor de informatie, ik weet nu wat de beste keuze is!
Dan ben ik misschien wel voordeliger uit als ik een pentium 4 met 3,6 of 3,8GHz koop, want dan heb ik geen nieuw moederbord nodig
tss wacht op die nieuwe AMD K in 2007 :/
Is dat niet een processor met 4 kernen?