Hallo iedereen!
Ik ga volgend jaar informatica gaan studeren.
Daarom ook dat ik binnenkort een laptop ga aankopen.
Welke suggesties hebben jullie?
Ik vraag me bijvoorbeeld af welke processor het beste scoort bij de laptops.
Zijn er ook merken die jullie aanraden?
Laat maar horen.
Thx
als ik nu in deze tijd een laptop zou kopen zou het iets in den aard van het volgende zijn.
- Hp , Dell
- intel core duo
- 2 gig ram
- intel graphics
- 120 gb hdd
De intel graphics is mijn keuze omdat ik totaal geen gamer ben.
En deze verbruik natuurlijk ook minder dan een zware gamekaart.
Maar als ge regelmatig gamed neem je beter een deftige grafische kaart.
120 gig lijkt niet zoveel maar ik ga er van uit dat je nog meerdere pc's hebt. Want anders word het nipt. Maar ik heb nu 80 gig en dit is ruim voldoende aangezien ik nog een vaste pc's heb.
Maar zeg mss even wat je voorziene budged is;)
Groeten Yannick.
Ja ik heb toch wel mijn twijfels voor die intel graphics, vermits ik toch wel in mijn richting ga bezig zijn met Photoshop en andere beeldbewerking.
Dus jij zou gaan voor een Intel Core Duo?
Groeten
Lester
Ik bedoelde eigenlijk Core 2 duo.
En ivm met intel graphics,
Ik gebruik zelf ook photoshop enzo en ik ondervin daar geen enkele problemen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met bv een zwaar 3D architect programma.
Groeten Yannick.
Even ter nieuwsgierigheid maar waarom zou je in de richting informatica bezig zijn met Photoshop en andere beeldbewerking. Ik doe namelijk informatica en ga er gedurende mijn richting niets van zien. En even ter zeide de intel graphics worden door windows zeer goed ondersteunt en het lijkt mij geen probleem photoshop of dergelijken daaronder te draaien.
Misschien wil hij web-design doen?
Ik heb gehoord dat in kortrijk er een school is waar je voor deze richting een supergoede maar wel voor "goedkoop" prijs een laptop kunt verkrijgen(natuurlijk gaat een laptop van vb. €2000 geen €500 kosten)
En je moet natuurlijk niet van school veranderen voor een laptop
!
ciao
Ik heb gehoord dat in kortrijk er een school is waar je voor deze richting een supergoede maar wel voor "goedkoop" prijs een laptop kunt verkrijgen(natuurlijk gaat een laptop van vb. €2000 geen €500 kosten)
En je moet natuurlijk niet van school veranderen voor een laptop
!
ciao
Dat is dan in het HOWEST Dep. PIH in kortrijk (waar ik ook school loop, geen informatica dan maar ingenieur) en die befaamde richting heet dan MCT (met enkele afstudeerrichtingen). En in het PIH MOET je een laptop hebben en kun je deze idd via school verkrijgen met een verlaagde prijs (allemaal DELL). Om even een voorbeeld te geven van de verlaagde prijs: Je kunt nrml altijd uit 3 laptops kiezen en de duurste in de rij kost in de winkel 2500€ en op school 'amper' 1900€.
Nuja, mss nog eens zeggen dat MCT en toegepaste informatica waarschijnlijk wel 2 verschillende richtingen zijn, en dat je voor toegepaste informatica mss best naar de KATHO Dep. VHTI gaat in Kortrijk (als kortrijk niet te ver is dan hé, woon je in Leuven... blijf dan in leuven
)
Nu, dit enkel en alleen om Baris aan te vullen.
idd,
En het werkt ook perfect met Vista.
Ik heb misschien iets gevonden.
Vind het persoonlijk een zeer strak design.
Iemand ervaring mee?
Dell Inspiron 1501
-AMD TurionTM 64 X2 Dual Core mobiele technologie TL-50-processor (1,6 GHz/ 512 kB cache)
-Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
Geschikt voor Windows Vista™
-1024MB DDR2 533MHz
-120GB SATA (5400rpm)
-15,4" (39 cm) TFT WXGA (1280x800)
-8x DVD+/-RW
-ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory grafische kaartTM (geïntegreerd)8
Ik herinner me dat deze week een test in de consumentengids (in Nederland) stond van 5 laptops onder de 1000 euro, met een dualcore processor. Als je geinteresseerd bent in de uitslag zal ik het blad nog eens zoeken
@El-Lesso
mooi design --> een gb ram meer mag wel. zeker met vista (als je van plan bent die te draaien) is 2 gb ram niet overbodig en zelfs aan te raden.
@Bla
Als student toegepaste informatica (khk geel) kan ik u zegge dat wij photoshop hebbe gehad in onze eerste semester in het eerste jaar. Dit in het vak web en databaseaplicaties (hierin kregen wij Xhtml, css, photoshop, flash, dreamweaver) Van al die onderdelen kregen wij een basis mee om toch met verschillende dingen te kunnen werken. Hangt af van school tot school wat ze in hun opleiding steken.
@jefke1707
Jeah i know. Maar ik ben dan ook van plan heb te laten upgraden naar 2gig ram. Verder nog iets dat voor problemen zou kunnen zorgen?
mss de videokaart hangt er vanaf wat er ermee wil doen eh
echt zwaar gamen op hoogste graffics zit er niet in met deze kaart. relatief simpele spellekes zijn zeker te doen
Een mac is voor zwaar grafisch werk nog steeds het beste... maare natuurlijk, niet steeds compatible. Ik heb zelf een dual core 4mb cache geheugen en helaas genoeg geen 64 bit... Maar ik doe aan video editing en photoshop etc (professioneel) en dat werkt kei-goed. Ik heb een Asus G2PC-7R001M. Het is eigenlijk een gaming-pc, waardoor hij zo zwaar is en een enorm goed en groot scherm heeft.
Succes!