Ik heb deze morgen per ongeluk soundmax gewist, nu krijg ik totaal geen geluid meer... ik heb al geprobeerd een driver te installeren van een of anderes ite maar dan zegt hij dat het stuurprogramma verkeerd is en breekt de download af, weet iemand wat ik kan doen? pls help!
Grtz
Noobje
Soundmax is van intel, maar deze publiceren zelf geen drivers. Welke moederbord is het? Indien merk pc, welke merk?
Meer info >> http://www.pcwereld.be/node/4609
radeon 9700 pro, kan dat? ik ken er niet veel van, en nu staat er bij apparaatbeheer bij multimedia-audiocontroller een geel uitoepteken, waar vind je het merk van moederbord?
Merk van moederbord op het moederbord zelf of in uw documentatie met de pc meegeleverd.
Radeon is het niet.
ik heb geen boekjes meer, maar staat dat nergens bij aparaatbeheer ofzo? want vind het echt niet :S
De naam van uw moederbord staat gewoonlijk niet bij apparaatbeheer. Maar mits geluk kan je misschien wel de onboard apparaten vinden. Kijk of er ergens iets tussen staat dat Audio device heeft als kenmerken.
nee, er staat niets tussen, maar is er geen site waar je zonder CD soundmax terug kan downloaden?
De drivers zal je wss wel kunnen downloaden, maar eerst moeten we het juiste type en merk van het moederbord kennen.
Probeer eens hetvolgende:
- Klik Start - Uitvoeren
- typ msinfo32 en druk op ok
Lees even volgende info af: Systeemfabrikant, systeemmodel
groeten,
Weazle
bij systeemfabrikant staat er systemmanufacturer en bij systeemmodel staat er system name :S
Op basis van Mibe zijn info(Soundmax = Intel):
Ik zou ook even gaan kijken op deze link.
Wat je daar kan doen
Get the latest utility
How to identify your chipset
Chipset software (audio, LAN, modem, USB, AGP, etc.)
Eerst de utility downloaden om je chipset te kennen.
Vervolgens de drivers van de gevonden chipset downloaden.
Succes,
Weazle
ik heb mijn chipset gevonden, intel(R) 845G/GE/GL/GV/PE, wat moet ik hier nu mee doen??
Je gaat naar Intel.com en je zoekt uw chipset.
Kan je via de zoekfunctie of via de talrijke menu's.
Dan zoek je - waarschijnlijk bij Support - een download link voor het juiste besturingssysteem, en die driver download je.
welke van deze dingen moet ik downloaden, heb chipsets gedaan,desktop, 845, windows xp
Download Types:
Drivers
Software Archives
Drivers
Title Ver.# Date
1. Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* XP (exe) (6037KB) 14.10.3 6/28/2005 Download
Installs graphic drivers version 14.10.3 for the integrated graphics controller of Intel® 845G chipsets.
Read Me (txt) Release Notes (htm)
OS:Windows* 2000, Windows* XP Home Edition, Windows* XP Media Center Edition, Windows* XP Professional
2. Performance Software - Intel® Application Accelerator [IAA23_ENU.EXE, IAA23_MULTI.EXE] (1973KB) 2.3 11/13/2002
The Intel® Application Accelerator enables faster delivery of data from the hard drive to the processor and other system level hardware.
OS:Windows NT* 4.0, Windows* 2000, Windows* 98, Windows* 98 SE, Windows* Me, Windows* XP Home Edition, Windows* XP Professional
Download File(s):English 1973KB, Multi language 5628KB
3. IEGD with CED for 845 (60048KB) 6.1 12/7/2006 Download
Release 6.1 of the Intel® Embedded Graphics Drivers for 845 chipsets on all supported O/S: VBIOS, Linux Windows*, and Windows CE.
Release Notes (txt)
OS:DOS, Linux*, Novell* Linux* Desktop 9 SP3, SuSE* Linux* Enterprise* Desktop 10, Windows Mobile* 5.0, Windows* XP Embedded, Windows* XP Professional
4. Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* XP (zip) (6093KB) 14.10.3 6/28/2005 Download
Installs graphic drivers version 14.29 for the integrated graphics controller of Intel® 845G chipsets. This file is intended for use by Developers.
OS:Windows* 2000, Windows* XP Home Edition, Windows* XP Media Center Edition, Windows* XP Professional
5. Performance Software - Intel® Application Accelerator [IAA222_ENU.EXE, IAA222_MULTI.EXE] (1980KB) 2.2.2 8/16/2002
The Intel® Application Accelerator enables faster delivery of data from the hard drive to the processor and other system level hardware.
OS:Windows NT* 4.0, Windows* 2000, Windows* 98, Windows* 98 SE, Windows* Me, Windows* XP Home Edition, Windows* XP Professional
Download File(s):English 1980KB, Multi language 5623KB
Kijk even op deze link.
Je zal één van volgende moeten hebben:
Hardware Information
Graphics Driver
Intel® Chipset Software Installation Utility Intel® Application Accelerator
Intel® 845G Chipset Download Download Download
Intel® 845GE Chipset Download Download Download
Intel® 845GL Chipset Download Download Download
Intel® 845GV Chipset Download Download Download
groeten,
Weazle
lijkt me dat niet meer iets voor graphics ofzo? maar niet echt voor de audio
lijkt me dat niet meer iets voor graphics ofzo? maar niet echt voor de audio
Een nieuwe poging 
Identificeer je moederbord met deze link.
Ga vervolgens verder op zoek naar de driver op deze link.
Succes,
Weazle
nieuw probleem
beneden staat de lijst met de links voor alle intel computers, maar de 845G staat er niet tussen, alleen D
kan er iemand me helpen? weet echt niet wat ik moet doen
Wees geduldig. Er is zoveel te doen in het leven, maar de tijd is beperkt.
We kunnen dus ook niet elk uur of elke dag online zijn om alle posts (proberen) te beantwoorden.
Met de eerste link(Ik bedoel dus deze link).. Heb je het volledige type moederbord er nu kunnen uithalen?
Zoja, post hier eens de volledige info zodat we kunnen meekijken 
groeten,
Weazle
nu word het raar, nu zegt ie dat er geen intel board in m'n computer zit, en sorry dat ik zo ongeduldig ben, maar als je even zonder geluid zit besef je pas hoe ergerlijk het is :S
Je kan ook altijd je case even openvijzen en op het moederbord kijken welk merk en type het is
heb hem opengevezen, maar ik zie het merk niet..
Hmm.. Normaal moet er ergens wel iets op staan.
Dit is ook niet altijd op de chip zelf, maar soms gewoon ergens op de kaart vermeld(van boven of op de onderkant).
Zie je er iets leesbaars op(tekens, cijfers?).
Zoja, schrijf dit alles hier eens op
hoi,
speciaal een acount aangemaakt voor deze topic 
ik zou het uis proberen met het programma everest home ik zal de link ook wel even posten en waar je kan zien welk moederbord en chipset je hebt
geen idee hoe ik link een naam kan geven maar hier is ie http://www.softpedia.com/get/S...tion.shtml
nauw als het programma geinstalleerd is openen ga je anar moederbord dat staat aan de zijkant erges
1. druk je nog een keer op moederbord en daar staat moederbord naam.
2. dan ga je naar CPU en in die lijst staat CPU #0 en daar achter staat chipset (naam van je processor als je die moest weten)
ik zal topic even in de gaten houden en proberen verder te helpen
moederbord: ASUS P4PE
CPU #O: staat er niet bij
Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [B-O], en nu?
Probeer deze Asus drivers eens.
Omschrijving:
OS Win98SE / WinME / Win2K / WinXP
Description SoundMAX Integrated Digital Audio Driver V5.12.01.3665 for Windows 98SE/ME/2000/XP
File Size 18.92 (MBytes)
Download from Global USA Europe China Japan
Succes,
Weazle
Het is gelukt weazle! ik heb mijn geluid terug! 
Bedankt:
Weazle
LORDOFWAR67
DickBrewer
Bla
Mibe
Zie jullie nog wel eens! Heel erg bedankt!!
Groetjes
Tom
Eind goed, al goed (na een maand en half
).
Hou nu wel dat bestand opzij.. In geval je het ooit nog eens nodig hebt 
groeten,
Weazle