beste mensen ,ik ben een leek op de pc vandaar wil ik jullie mijn probleem eens voorleggen.
Nl na een crasch,en formateren van de hd, heb ik een probleem met het terug instaleren van xp home,alles gaat normaal totdat setup de eerste keer automatsch afsluit/opstart na 15 sec,normaal(denk ik)gaat hij dan opstarten vanaf de harddisk,wel dat vertikt hij gewoon,telkens gaat hij terug opstarten van cdrom:zodoende begint de hele setup van voorafaan,kan iemend mij de nodige uitleg,(verstaanbaar voor een leek),geven wat het probleem zou zijn? alvast bedankt wiosna
Ik vermoed een hardware probleem met de schijf... Want als em de bootsector niet kan schrijven, dan heb je het resultaat dat je nu hebt. Kan je een toolke afhalen (merk hdd) en daarmee testen?
Seagate Seatools kan alle merken scannen op fouten. www.seagate.com voor meer info.
Als ik het goed versta ,als setup het eerste gedeelte niet naar de hd kan schrijven?ik vermoed dat het wel gebeurd want als hij zoals gezegt de eerste keer terug opstart ,en terug naar cdrom gaat ,de hele procedure opnieuw doet zegt hij op een bepaalt moment dat er zich al een versie van xp op de partitie bevind,ik heb al op een paar andere ,zelfs een fonkel nieuwe hd geprobeerd ,met hetzelfde resultaat wiosna
Test dan es uw ram via www.memtest86.com
Probeer ook es bios defaults te laden
bij seagate dat tooltje afgehaald,en de hd getest in het log stonden geen fouten,memtest ook gedaan ,niks abnormaals gevonden, er wordt al gezegd,door vrienden dat mijn moederbord de geest heeft gegeven kan dat? wiosna
De kans is klein.. Maar ik ga het hier toch maar posten(soms zit het in een klein hoekje).
Ik vermoed dat je Bios ingesteld staat om eerst je cdrom aan te spreken en daarna pas je harde schijf.. Kan je me dit bevestigen/ontkennen?
Wanneer de computer heropstart.. Komt er dan een melding 'druk nu op een toets om de computer van cdrom te starten?'
Indien ja, wat gebeurt er indien je niet op een toets duwt bij het opstarten?