hoi iedreen,
ik weet niet in welke catogorie ik dit moest zetten, besturingssystemen, hardware of software, maar wat maakt dat uit.
Zo als gewoonlijk als je een nieuwe pc koopt dan is deze altijd lekker snel en werkt het perfect.
maar hoe komt het dan altijd tog dat je computer altijd slomer word? komt het door de opgeslagen prefetch data of andere dingen?
want toen ik mijn pc net had toen had ik limewire en msn gedownload en als ik deze aanklikte dan kwam het er direcht voor, nou om eerlijk te zijn het starte gewoon heel snel op niet dat ik gelijk aan het werk kom ofzo, dit geld ook voor msn.
niet dat dit irritaties terweeg brengt, maar ik ben heel nieuwschierig hoe dat allemaal kan
iemand enig idee?
-door opstapelend stof, of bij minder goede koeling-voeding kan de cpu sneller intern iets lager gaan klokken (bij cpu's van de laatste 2-3j)
-er zijn steeds meer progs geïnstalleerd, er blijven steeds hier en daar restanten van niet compleet verwijderde programmas over
-de harde schijf raakt steeds meer gefragmenteerd (alles raakt meer en meer door elkaar, de schijf moet op en neer gaan zoeken, zelfs voor bestanden die bij elkaar horen), en ook meer gevuld
-de programma's worden steeds veeleisender (win 98 had minder hardware vandoen als Vista en draaide ook veel vlotter), wij gaan ook meer eisen, spamfilters en andere dingen worden meer en meer standaard
-snelheid is verslavend, je raakt er aan gewoon
....
kan ik dit ook een beetje verhelpen? het schoonmaken gaat wel lukken van men pc
dat doe ik om de 3 maand.
ik raad u aan om TuneUp Utilities 2008 of een eerdere versie te kopen .
die maakt u pc zeer snel .
ik vind het beste programma dat er is om u pc sneler te laten werken .
er gaat niets boven een vers geinstalleerde pc