Externe hardeschijf inschakelen

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van nasar
Bezoeker
Punten: 80

Hello, ik heb onlangs een externe gekocht (plug and play) van 500 Gig.
die werkte zowat 2 maanden.
nu heb ik wat problemen gehad met windows and sindsdien gaat het de verkeerde kant op.
nu is het zo: ik plug mijn externe in, ik zie hem niet verschijnen bij "deze computer" maar wel bij onderaan de taakbalk "hardware veilig verwijderen"; dus hij dedecteerd wel iets.
Dan ga ik naar "mijn harde schijf" (niet extern) en ga bij "eigenschappen". Dan zie ik daar het tabblad hardware staan. Ik klik daarop. dan krijf ik een lijstje met 2 harde schijven, 1 DVD-CD-ROM lezer. Daar zie ik dus mijn externe naast mijn interne en DVD ...
ik klik op problemen oplossen bij mijn externe (Maxtor USB device ...) en daar zie ik dan een inleiding tekst. Ik klik op "volgende". Dan krijg ik het bericht: "Windows kan dit apparaat niet inschakelen." (typisch Windows ...).
Dan ga ik naar een tabblad verder nadat ik "OK" gedrukt te hebben. Dan zie ik daar de optie: Apparaat inschakelen. Ik klik, ... "Windows kan dit apparaat niet inschakelen"
dan kijk ik bij uitleg als het apparaat is uitgeschaakeld (waarom?)
dan zie ik: "Als dit apparaat problemen en configuratie stoornissen vertoont wordt dit apparaat op non-actief gezet.)

... ik heb nu zo'n mooie externe, maar kan ze niet gebruiken!
wat nu? Windows fragmenteren?

--

Life goes on

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Het is een beetje een wirwar tekst.
Maar ik denk dat ik de essentie wel begrepen heb.

Wat ik zelf doe bij zo'n gevallen, is de schijf testen aan een andere computer.
Op deze manier kan je het probleem isoleren en weet je in welke richting verder te zoeken.

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van nasar
Bezoeker

ahzo, ene soms als ik boot, dan boot hij windows van mijn interne, maar de PC geeft geen login screen met namen ofzo.
ene, andere computers willen hem blijkbaar ook niet lezen.

--

Life goes on

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Ik heb dit probleem ook eens voor gehad met een externe hdd.
Wat ik toen gedaan heb om het op te lossen:
- Externe harde schijf afkoppelen
- In apparaatbeheer alle usb-poorten deïnstalleren (zo forceer je windows om alle drivers en configuratiegegevens te unloaden)
- Opnieuw opstarten (standaard usb instellingen worden automatisch terug gezet)
- EERST externe harde schijf onder stroom zetten,
- DAN pas de usb-verbinding tussen hdd en pc leggen.
En dat was voldoende om het probleem bij mij op te lossen...

Succes

afbeelding van nasar
Bezoeker

:) mooi
maar nu: mijn externe bevindt zich op poort nul, in welke usb poort ik die ook insteek.
het is wel zo dat het apparaat nu eindelijk is ingeschakeld is. ik heb een andere manier gevonden, maar die werkt ook prima denk ik, omdat je moet op een of andere manier die stuurprogramma's, drivers unlaoden.

nu: PROBLEM= mijn externe hardeschijf bevindt zich op poort0, hoe configureer ik dit? Want als ik bvb. een stick insteek ofzo, werkt het wel. en ik zie nu mijn externe hdd staan bij de map: "mijn computer"
maar ik kan deze niet openen. noch verkennen/ forceren op een of andere manier.

cheerz.

--

Life goes on

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Wanneer ik naar men USB apparaten settings kijk, dan bevinden deze zich allemaal op poort 0 .

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van nasar
Bezoeker

? oei
bij mij niet :P
alle usb poorten krijgen een naam.
zoals fast usb grondt 1 enzo
dan nog, ik kan mijn externe niet verkennen.
problemen problemen

--

Life goes on

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer