Heb vorige wek een laptop gekocht. (Acer Aspire 6930)
Heb er geen enkel probleem met ondervonden tot gisteren.
Ik was Photoshop aan het instaleren, en moest herstarten aan het einde van de installatie.
Maar sinds dan start hij niet meer op, hij start op tot aan het aanmelden, en als je
desktop zou moeten verschijnen is het een zwart scherm.
Ik vermoed dat het een virus is maar dat is maar een klein vermoeden.
Zit nu wel in de miserie want had alles al van mijn pc overgezet naar deze laptop omdat de
pc verkocht en al weg is. (bedoeling was om volgende week alles op een externe hdd te zetten)
Hopelijk heeft er iemand raad, want formateren is wel extreem.
Alvast bedankt.
Je vergeet de voornaamste info te vermelden: welk besturingssysteem gebruik je?
Vermits de laptop nog onder garantie is zou ik je aanraden daar gebruik van te maken.
vista
Heb er ook al aan gedacht, maar dacht eerst eens te informeren
mss dat er hier zijn die hetzelfde hebben meegemaakt
Prioriteit is natuurlijk om je gegevens veilig te stellen. Probeer eens op te starten in veilige modus (F8 indrukken tijdens opstarten), kijk of je in Windows geraakt en op die manier je data naar een externe harde schijf kan kopiëren.
Heb ik ook al geprobeerd maar wilt niet lukken.
En mijn gegevens zijn idd mijn prioriteit,
want er zitten foto's op die toch wel belangrijk zijn om niet te verliezen.
Maar begin toch zo stilletjes aan te denken dat een format de enige oplossing lijkt te zijn.
Als je op F8 duwt tijdens boot, kan je volgens mij Systeemherstel aanroepen.
Kies Computer herstellen bij de opties of doe zoals aomlives het zegt.
Om een Acer te reinstallen, druk tijdens boot op ALT+F10, dan kom je in scherm om in fabriekswaarde terug te zetten (data weg)
Gr Mike
Wel.. heb vrede genomen met het feit dat ik mijn data toch zal kwijt zijn.
En heb Mike zijn raad opgevolgd om een systeemherstel te doen.
Nu alles liep goed tot de herstelling bij het cofigureren komt
"er verschijnt een blauw beeld met de text: Uw computer wordt nu geconfigureerd, even geduld..."
Daar blijft hij hangen, heb het al opnieuw gedaan, maar hij blijft nu weer hangen.
een 20min. nu weer terug.
iemand enig idee waar dit nu kan aan liggen
Alvast bedankt.
Met die melding kunnen we weinig aanvangen vrees ik; er gebeurt zoveel achter de schermen tijdens de configuratieprocedure dat het onmogelijk te achterhalen valt waar het precies fout loopt. Controleer of ie wel degelijk vastloopt (let op sporadische activiteit via flikkeringen van het HDD LEDje), misschien is ie gewoon een hele lange bewerking aan het uitvoeren.
Zoniet kan je best gebruik maken van je garantie zoals ik al voorstelde, je persoonlijke data is nu toch al verloren gegaan dus erger kan het in feite niet meer worden denk ik...
Groetjes