PC start niet op

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van pfyvw
Bezoeker
Punten: 3

Hallo,

Mijn computer start niet meer op. Dat wil zeggen dat als ik hem aanleg hij überhaupt niet reageert. Ik had hem nochtans zonder enig probleem een paar uur daarvoor afgelegd. Ik heb mijn case geopend en het controlelampje op mijn mobo brandt niet, ook al zou het mobo onder spanning moeten staan. Ik vermoed dat het of de voeding of het mobo is. Weet iemand hoe ik dat kan bepalen en of er nog andere potentiële oorzaken kunnen zijn?

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Testen met nieuwe voeding :)

Om uit te maken dat de voeding stuk is, kan je hem testen zonder aangesloten te zijn op het moederbord.
Plug ALLES uit en sluit mbh een stuk draad 2 contacten samen op de grote fiche (22 of 24polig)
Welke draden? ==> http://wiki.xtronics.com/index...ATX_Pinout

"To test the basic function of an ATX power supply, short the Green wire with one of the grounds. This should turn the power supply on. "

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van pfyvw
Bezoeker
Punten: 3

Bedankt voor het advies. Ik had nog een oude voeding met 20-pins kabel liggen, heb die op het moederbord aangesloten, en het powerlampje brandde. Ik vermoed dat het dus inderdaad de voeding is. Maar ik zal zeker ook nog eens de methode van de wiki proberen.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer