Hallo iedereen,
Een vriend van me heeft een travelmate 4000 laptop.
Deze had een probleem met het besturingssysteem, dus zou ik hem formatteren.
Maar de BIOS werkt ook niet zoals het moet dus wil ik hem resetten door de batterij eruit te halen.
MAAR de grote vraag hoe haal je zo'n ding uit elkaar want ik heb schrik dat ik het moederbord ga breken en ik vind geen handleiding...
please help!
Mvg
Bij de meeste laptops is het niet noodzakelijk om hem volledig te open. De BIOS batterij is meestal zo geplaatst dat je deze kunt vervangen door bv. de hards schijf weg te nemen en te kijken of hij daar onder zit. Open eerst een alle klepjes aan de onderkant van de laptop en kijk of het batterijtje zich daar niet bevind.
Dat heb ik al 3x gedaan en dat was een hele warboel!
Geen andere keuze dan helemaal opendoen!
mvg
lees anders ook eens de manual!
ik heb een HP en ik kan mijn bios resetten door de batterij eruit te nemen (niet bios batterij, maar accu dus) en de aanknop enkele seconden in te drukken. Het zou me verwonderen dat enkel HP aan zulke geniale dingen denkt.
dat hebik ook al geprobeert maar dit is een vrij oud model van acer...
Manual is men vriend kwijt 
mvg
De handleiding ga je mits wat zoekwerk ook online kunnen vinden op de website van Acer of één van hun mirrors. Maar zelfs kan het toch niet zò moeilijk zijn om een laptop open te schroeven... ik heb er alleszins nog nooit problemen mee gehad. Per slot van rekening moet je hem niet helemaal uit elkaar halen hé, net voldoende om aan het BIOS batterijtje te kunnen. Vaak is het verwijderen van het toetsenbord al voldoende daarvoor.
jah dat is waar maar ik zou hem ook graag is uitkuisen (stof eruit enz)
Maar in die handleiding staat alles niet zo goed uitgelegt dus heeft iemand hier ervaring mee?
mvg
Een laptop is een pc zoals alle andere, alleen zijn alle onderdelen veel compacter uitgevoerd en in een kleinere behuizing samengepropt. Gewoon de vijsjes langs de onderkant openschroeven, en je zal met een beetje mechanisch inzicht vanzelf wel zien hoe alles in elkaar zit.
Maak desnoods wel foto's van hoe alles precies in elkaar zit, want nadien moet je alle onderdelen wel weer kunnen terugstoppen in die kleine behuizing natuurlijk, en anders dan met een tower heb je daar (letterlijk) geen ruimte voor creativiteit.
Hetgeen je zoekt is een service manual.
Op volgende link kan je deze downloaden: http://printer1.blogspot.com/2008/04/acer-travelmate-230040004500-notebo...
Deze link verwijst door naar Rapidshare, waar je zo als 'Free user' een minuut moet wachten voor je hem kan downloaden, maar het werkt wel 
Vervolgens open je Chapter 3:
Have fun 
Weazle
thx had zelf ook al een manual gevonden maar deze lijkt me beter!
Ik hou jullie op de hoogte
Het is gelukt
Maar het batterijtje zat wel goed verstopt 
Thx!
Slotje mag erop