Krassen op lcd scherm

8 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van asterixfan
Bezoeker
Punten: 72

Enkele dagen geleden stonden er plotseling 3 (vrij) grote krassen op mijn lcd-scherm van mijn laptop.
Is er een manier om deze een beetje minder duidelijk te maken/verwijderen en ook hoe ik volgende krassen kan vermijden.

afbeelding van Thieukeuh
Bezoeker
Punten: 129

Jah dat is vervelend...

Je hebt wel van die speciale producten neem ik aan (zoals je bij een auto kunt polieren) maar dat ga je toch in een speciaalzaak moeten zoeken hoor ;)

mvg

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Om toekomstige krassen te vermijden kan je best tussen het scherm en het klavier een beschermende mousse leggen als je je laptop dichtklapt, dat zal schurende effecten (die krassen veroorzaken) sterk reduceren.

Bezoeker

Weet er iemand toevalling de naam van zo'n product?
En waar koop je zo'n dunne mousse voor tussen je laptop?

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Elke transparante kunststof die initieel vloeibaar is met lage viscositeit maar snel uithardt, is in principe bruikbaar. Het is echter het aanbrengen ervan dat de grootste moeilijkheid is, want het resultaat moet volledig vlak zijn. Ik zou je dus sterk aanraden daarvoor een expert te consulteren.

Voor die mousse kan alles volstaan dat niet te dik is (bv. 5 mm). Je kan zeker zoiets vinden in de plaatselijke doe-het-zelf zaak en dan met een cutter een vierkant ter grootte van je laptop oppervlak uitsnijden.

Bezoeker
Yannou schreef:
Elke transparante kunststof die initieel vloeibaar is met lage viscositeit maar snel uithardt, is in principe bruikbaar.

Deze zin gaat mijn verstand te boven :P

afbeelding van Yannou
Bezoeker

In eenvoudigere woorden gezegd: elk doorzichtig product dat gemakkelijk in de groefjes uitloopt en snel hard wordt kan je gebruiken.

Bezoeker

Zoals?

afbeelding van Yannou
Bezoeker

Polystyreen, Polyvinylchloride enz.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer