Toen ik iets aan het overzetten was op mijn harde schijf ben ik per ongeluk tegen de bedrading gelopen en sindsdien werkt mijn extrene harde schijf niet meer.
Het lichtje van mijn HD werkt wel maar wanneer ik hem in de usb poort steekt gebeurt er niks. Ik heb reeds gechekckt of de usb poorten werken en ze werken allen nog heel goed. Ik heb een nieuwe usb kabel gekocht voor de externe hd en hij werkt nog steds niet.
Probleem : verschijnt niet bij deze computer + reageert niet wanneer je hem insteekt
Het is een Maxtor extrene harde schijf van 1000 GB en er staan redelijk belangrijke dingen op
Iemand een oplossing ?
Alvast bedankt en mvg Joren
+ Hij vind de schijf niet terug bij schijfbeheer
Laat Windows eens zoeken zoeken naar nieuwe hardware. Dit doe je door in het Configuratiescherm op 'Hardware' te klikken.
Zorg wel dat de harde schijf ingeplugd zit op een usb poort.
Zodra dat Windows klaar is met zoeken vraag hij of de nieuwe hardware al is aangesloten, klik daar op 'Ja, ...' en kijk dan of de harde schijf in het lijstje verschijnt.
Ik had dit probleem ook een tijdje terug.
Ik liet apparaatbeheer zoeken achter gewijzigde apparaten hij vondt hem dan wel maar met een gevarendriehoek erbij. Ik selecteerde oplossingen zoeken en kreeg een code 10. Hij vond geen oplossingen dus zocht ik online voor nieuwe drivers en nu werkt ie weer
Let er ook op dat je alle kabels in de juiste volgorde aansluit: eerst spanning op de schijf, een 10-tal seconden wachten om de schijf de kans te geven te initialiseren, en dan pas de USB-kabel in te pluggen.