2 beeldschermen

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van eeedwin
Bezoeker
Punten: 191

ik wil graag 2 beeldschermen op mijn pc aansluiten.
ik heb 2 vga aansluitingen 1 op mijn videokaart en 1 op mijn moederbord. ik heb windows vista. als ik een 2de beeldscherm aansluit doet ie het niet. heb mijn pc ook al oppnieuw opgestard maar geen resultaat. wie kan mij helpen

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Dat hangt in de eerste plaats van je moederbord af, er zijn BIOS configuraties die de on-board grafische controller automatisch uitschakelen als er een snellere (AGP, PCI, PCI-e) grafische adapter gedetecteerd wordt.

Maar zelfs als beide adapters actief blijven, dan wordt de externe kaart bijna altijd geconfigureerd als primary task, waaraan de cpu dus het grootste deel (tot 80%) van zijn time slot spendeert. De performantie van je on-board adapter zal dus minimaal zijn.

De beste mogelijkheid om 2 beeldschermen aan te schaffen is je huidige kaart te verkopen op Ebay, en er een andere aan te schaffen met 2 VGA-uitgangen die door dezelfde GPU worden gestuurd.

afbeelding van krisVd
Bezoeker
Punten: 22
Yannou schreef:
Dat hangt in de eerste plaats van je moederbord af, er zijn BIOS configuraties die de on-board grafische controller automatisch uitschakelen als er een snellere (AGP, PCI, PCI-e) grafische adapter gedetecteerd wordt.

Maar zelfs als beide adapters actief blijven, dan wordt de externe kaart bijna altijd geconfigureerd als primary task, waaraan de cpu dus het grootste deel (tot 80%) van zijn time slot spendeert. De performantie van je on-board adapter zal dus minimaal zijn.

Misschien moet dat ook niet optimaal zijn.
ik weet niet voor welke toepassing hij het wil gaan gebruiken ofzo, want ik zie er eigenlijk het nut niet van in.

Yannou schreef:
De beste mogelijkheid om 2 beeldschermen aan te schaffen is je huidige kaart te verkopen op Ebay, en er een andere aan te schaffen met 2 VGA-uitgangen die door dezelfde GPU worden gestuurd.

Dat is de beste manier uiteraard maar ook een iet of wat dure.

afbeelding van Bontevogel
Bezoeker
Punten: 134

Ik heb er 3 draaien.
2 op 1 vidiokaart en 1 op de vidiokaart van het Mb. Gpu.
Rechtermuisknop op een leeg veld klikken en dan op instellingen.
Daar staan dan je schermen, 1 kiezen als hoofdscherm, en een vinkje plaatsen bij desktop uitbreiden.
Opnieuw opstarten en de instellingen worden toegepast.

P1010030.JPG
--

ASUS M3N78 PRO moederbord/ AMD Athlon 64 X2 dualcore 5600+/ ASUS EN7300GT Videokaart/ memory 4 Gig/ 3 Tft schermen van Medion.

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

@Bontevogel: dat geldt alleen als je moederbord GPU dat ondersteunt, zo niet zal je BIOS de externe GPU voorrang geven en de on-board GPU uitschakelen, met het gekende resultaat als gevolg

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer