Ik heb vorige week een externe harddisk van WD Gekocht: My Passport Essential HD, 500GB.
In het begin werkte alle goed en vlot op mijn pc (windows vista).
Daarna wou ik bestanden van een vriend van mij overzetten, hij heeft een Macbook. Dit ging niet en gaf problemen aan..
Ik wou de harde schijf daarna terug gebruiken op mijn computer, maar deze word helemaal niet teruggevonden.
Hij komt niet bij Deze computer te staan en de usb werkt nog en het lichtje van de harddisk gaat branden + er zijn geen "vieze geluiden".
Als ik bij apparaatbeheer(microsoft management console) ga kijken staat er onderaan een apart icoontje met "Initio default Controller".. Ik ben er zeker van dat dit de harde schijf is, want als ik de harde schijf unplug, dan verdwijnt dit icoontje ook..
Wat kan ik doen om deze hard schijf terug aan de praat te krijgen?? De documenten erop zijn niet zo heel belangrijk.
Bedankt, Bram
Ik vermoed dat die WD in het begin NTFS geformatteerd was. Dit bestandssysteem is niet compatibel met Mac OS. De simpelste oplossing voor dit probleem is de schijf te formatteren als FAT32, dit wordt door zowel Windows als Mac ondersteund. Natuurlijk ben je dan wel alle bestanden die op dit moment op de schijf staan, kwijt. Indien je dit wilt kan je het eens proberen te doen via schijfbeheer, als de HD daarin verschijnt (Windows-toets+R -> diskmgmt.msc -> OK klikken). Goed kijken welke schijf of de externe harde schijf erin verschijnt en zien of je hem kan formatteren.
Of kijken of je het niet via de Macbook van je vriend kunt indien het niet gaat via schijfbeheer. Indien dit alles nog niet werkt zullen we eens kijken naar andere oplossingen 
En om de documenten te recoveren: probeer eens via de Macbook en als het zo niet gaat Recuva er op loslaten:
http://www.piriform.com/recuva
Alhoewel ik niet zeker weet of dit zal werken omdat de HD niet in Deze Computer verschijnt.
Succes
Tip: Steek de schijf ook eens in enkele andere USB poorten.
Sommige USB poorten werken niet goed mee .. Of soms leveren sommige poorten niet genoeg stroom.
groeten,
Weazle