Een kennisje van mij heeft een laptop Acer,echter geen recovery CD.
Het probleem is:Opstarten duurt erg lang(als het lukt!!)
Bij gebruik USB stick slaat alles "zwart"
(geen melding)Ik kan dus ook geen externe schijf plaatsen!!
Ze had NOD32 share,alleen dit nooit verlengd!!(STOM) ook geen andere scanner geinstalleerd.
Als hij het doet kan ik niet via Confi naar Hardware om te controleren :Zwart scherm!!
Ze heeft nooit backups gemaakt!!
Er staan zeer belangrijke gegevens op de C schijf die NIET verloren mogen gaan.
Ik durf dus niet Win Vista opnieuw te installeren omdat dan waarschijnlijk alles verloren gaat.
Is het mogelijk om de HD uit te bouwen en deze te plaatsen in de behuizing van een externe schijf en dan via andere Pc uit te lezen??
Ik kan ook geen netwerk maken(dmv crosscable)met mijn Pc,slaat uit!!
Hopelijk heeft iemand een oplossing !!!
Mvg Schorpioen 40
Allereerst:
- al geprobeerd in veilige modus te starten (gaat waarschijnlijk sneller)
- andere usb-poorten gebruiken voor usb-apparaten?
- back-up via cd/dvd?
Een HDD verwijderen uit een laptop zou niet zou moeilijk mogen zijn. Kijk eens in de handleiding (opzoeken op site van Acer eventueel) van de laptop voor specifieke informatie. Googlen over het onderwerp kan ook geen kwaad. Op Youtube zijn bijvoorbeeld gemakkelijk filmpjes hierover te vinden. In het algemeen komt het er op neer aan de achterkant of de zijkant van de laptop enkele vijzen te verwijderen en de HDD eruit te nemen.
Afhankelijk van de aansluiting (IDE, SATA,...) kan je die HDD dan gewoon inpluggen in een desktop pc. Er een externe van maken is bijgevolg niet meteen nodig.
Je kan heel wat handigheidjes uitvoeren met een BootCD, waaronder virusscan, back-up, HDD-diagnose, ...
Zelf gebruik ik graag Hiren's BootCD: http://www.hiren.info/pages/bootcd
Grote voordeel is dat je de programma's kunt laden vooraleer Windows wordt opgestart. Geen geklooi dus met een corrupt besturingssysteem.
Ik heb geprobeerd met een Ultimate Boot CD maar NIETS!!!!!
Ook met de Win CD lukt het niet!!Het lampje van de Speler gaat even aan bij het plaatsen daarna uit(wordt niet uitgelzen??)
Na zeer langdurig aan en uit gezet te hebben is het mij gelukt in de veilige modus te komen en heb daar alles van de C-schijf(muv Windows)gekopieerd naar de D-schijf(gelukkig gelukt!!)
Als ik opnieuw opstart en dan gelijk de F2 in toets dan zou ik in de BIOS moeten komen,maar ik krijg alleen een piep toon(op praktisch alle toetsen) maar geen BIOS.
Om in de veilige modus te komen moet je geluk hebben(is mij 1x gelukt!!)
Het gaat om een ACER Aspire 9113 WLMi
Hoe nu verder??
Mvg Schorpioen 40
Relatief nutteloos, gezien de gegevens waarschijnlijk nog altijd op dezelfde fysieke harde schijf staan en je die nog altijd niet kan benaderen.
<voorkauwmodus>de handleiding is dus hier te vinden (van de 9110-reeks)</voorkauwmodus>
Bij de beschrijving van alle onderdelen staat er ook onder welk klepje achteraan de laptop de harde schijf verborgen zit. Haal altijd wel eerst de accu eruit. Dat staat ook beschreven hoe dat moet. (ook AC adapter niet aangesloten uiteraard) Vervolgens dus een paar schroefjes weghalen en je hebt de HDD in handen. Hoe je dan verder moet staat in m'n vorige post.
aomlives,
Bedankt zover,de handleiding had ik al (nl),ik heb de HD verwijderd en gekopieerd naar mijn PC.
Echter als ik nu wil opstarten krijg ik "Startup Repair" als ik die laat draaien krijg ik de melding dat Windows hem niet kan herstellen als ik de diagnosis and repair open krijg ik alles Result:Completed succesfully muv ROOT cause found daar staat:Unknow Bugcheck 116.Parameters=0x87819008,repair action:System files integrity check and repair Result:Kailed.Error code=0x2
Hoe moet ik nu verder???
Mvg schorpioen 40
Sorry ik volg even niet zo goed, ik geef mijn interpretatie 
Je hebt de HD uit de laptop verwijderd en geplaatst in een andere PC. Als die nu opgestart wordt, krijg je de aangegeven foutmelding. Klopt?
Het probleem is dan dat de pc probeert op te starten van de geplaatste (defecte) HD met de bijhorende foutieve Windows installatie. Kijk dus even in het bios om deze HD uit de lijst met opstartmedia te verwijderen. Succes
Ik ben nmm niet duidelijk geweest Sorry
De HD heb ik overgeschreven naar mijn Pc.
De Hd weer teruggeplaatst in de laptop
Als ik de laptop aan zet zie ik alleen het achtergrond licht,als ik geluk heb, na vele malen aan uit zetten,krijg ik de bovengenoemde melding(Startup Repair)
Ik heb (vooraf!!) deze HD op mijn Pc laten scannen,maar GEEN virussen.
Ik heb ook geprobeerd op te starten met de Win Vista schijf maar Niets!!
Ook kan ik niet in de BIOS komen(met F2)zodat ik niet kan controleren of Acer disk to disk recovery is ingeschakeld.
Hopende dat je genoeg weet,wacht ik af voor een oplossing
Mvg Schorpioen 40
Mja het is misschien een beetje een open deur intrappen, maar de problemen die er waren voordien waren met de laptop zijn natuurlijk nog steeds aanwezig 
Ik weet nu niet wat precies de oorzaak is van deze problemen: de HD zelf en wat de inhoud ervan is, of - wat mij waarschijnlijker lijkt - dat één of meerdere andere componenten van de laptop stuk of beschadigd zijn.
Als het aan de HD ligt zou ik sowieso eens proberen om die gewoon met een andere pc leeg te maken (formatteren) en zien of de laptop dan wel opstart en/of beter reageert. De belangrijke gegevens die er opstaan heb je immers toch gekopieerd. Het feit dat er geen virussen opstaan zegt overigens ook niet alles. De HD kan ook corrupte sectoren of iets dergelijks hebben, wat het correct functioneren van de ganse laptop belemmert. Doe dus zeker ook eens een schijfcontrole (bijvoorbeeld op de andere pc met hierboven genoemde Hiren's bootcd).
Indien dit geen soelaas biedt zie ik het spijtig genoeg vrij somber in. Bij laptops is het nogal moeilijk troubleshooten, zeker als je op geen enkele manier een extern medium (cd, usb,...) kan aanspreken en de onderdelen in de laptop verborgen zitten.
Probeer dus zeker eens de HD te testen en liefst ook te formatteren, en wat misschien ook kan helpen is informatie over wanneer de problemen met de laptop voor het eerst de kop hebben opgestoken. Sinds wanneer gaat het opstarten traag, werken cd-rom station en usb-sticks niet meer, enz.
Succes!
Ik heb het volgende gedaan:
Extern Beeldscherm aangesloten en de laptop aan gezet:Ik heb beeld!!
De laptop start gewoon door,echter in eerste instantie op externe beeldscherm en na een tijdje kwam mijn laptop beeldscherm erbij,als ik nu de externe loskoppel blijf ik beeld houden!!
Ook na opnieuw opstarten werkte de laptop gewoon,echter na diverse malen opstarten moest ik weer de externe bij zetten om beeld te krijgen!!(en weer loskoppelen,beeld blijft)
Ik heb ook geprobeerd via schakeling Fn/F5 de externe uit of aan te schakelen,dit lukt niet.
Als ik beeld heb werkt de laptop "gewoon"
Kan het misschien de videokaart zijn??In de hardware werkt deze correct,ook zijn er geen bijzondere dingen in de hardware te vinden.
Wat kan hier de oorzaak/oplossing voor zijn??
Mvg Schorpioen40
Lijkt inderdaad sterk op een grafisch probleem. Misschien niet noodzakelijk een defecte videokaart, maar eerder ergens een vals contact tussen videokaart en scherm. Helaas heb ik niet meteen een idee hoe dit opgelost zou kunnen worden. In het uiterste geval de laptop eens volledig proberen opendoen en kuisen/nader bekijken (let wel op garantie).
Ik denk inderdaad richting videokaart ook omdat ik (als hij opstart) een streperig achtergrond krijg (verticale strepen in blokken van 4) welke later weer verdwijnen,
Om alle aansluitingen van deze laptop te controleren geeft nog een probleem:
Ik heb geen idee hoe ik het keybord kan verwijderen!!
Heb jij enig idee??
Mvg Schorpioen 40
Hier zijn enkele handleidingen voor Acer laptops:
http://www.pgfracing.com/acer2400.html
http://www.insidemylaptop.com/...00-laptop/
Ik weet echter niet of hier specifiek de videokaart aansluitingen te controleren vallen.