Computer crash, help!

7 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van me....
Bezoeker
Punten: 7

Ik hoop dat er op deze site iemand is die me kan helpen, ik zou het heel erg waarderen!
Ik heb namelijk een probleem met mijn dell laptop.

Toen ik een filmpje op het internet aan het kijken was, en tergelijk een muzieknummer aan het downloaden was, kwam er een venster van mijn beschermings anti-virus programma dat zij dat er een virus was opgetreden. Ik drukte dus op opschonen, en daarna kwam er een venster dat ik moest afsluiten omdat anders mijn harde schijf (ofzo) kon beschadigen. Uiteindelijk sloot mijn laptop automatisch af, maar toen ik weer op het aanknopje drukte ging hij niet verder met opstarte als net na het ladingsbalkje, nadat het ladingsbalkje was geweest zou de pagina moeten komen waar normaal allemaal gegevens opstaan (zwart met witte letters) en soms ook hoe je hem wil opstarten (bv. veilige modus). Nu kwam er echter alleen de zwarte pagina met één enkel streepje (deze:-) Verder doet hij helemaal niks, en hij gaat alleen uit als ik weer op het uit knopje-druk.

Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen, en ik zal diegene ongelofelijk dankbaar zijn! Groeten.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 975

Welk filmpje (internetadres/site)?
Welk muzieknummer (via welk programma/site/methode)?
Welke anti-virus?
Welk besturingssysteem?
Welke laptop?

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van me....
Bezoeker

Welk filmpje (internetadres/site)?
scream4 op het interet, megavideo.
adres onbekend.
Welk muzieknummer (via welk programma/site/methode)?
lazy song van bruno mars, via het programma; 'pirate' (heeft een meneer met verstand van computers op mijn laptop gezet).
Welke anti-virus? Microsoft security essentials
Welk besturingssysteem? Windows van Microsoft
Welke laptop? Dell laptop, Inspiron 15 tm

Bedankt voor de reactie!

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637

Heeft de meneer met verstand van computers niet gezegd dat je geen films en muziek illegaal mag downloaden via het internet?

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van me....
Bezoeker

Eigenlijk niet, ik heb hem ook niet persoonlijk gesproken. Mijn moeder heeft hem namelijk betaald zodat hij een aantal dingen (anti-virus systeem, nieuw word) zou instaleren, laptop was opgehaald. Hij is een soort computerdokter.

afbeelding van me....
Bezoeker

Hallo,

Ik vroeg me af of u nog tips had, aangezien mijn laptop het nog steeds niet doet. Alvast bedankt!

Groetjes.

afbeelding van daanvu
Bezoeker
Punten: 4

Hey Me...

Jouw laptop heeft duidelijk last van een opstartprobleem.
Hetgene dat er gebeurd is hoeft niet direct de oorzaak te zijn van dit probleem.
Maar de kans is wel groot dat je ofwel een virus hebt binnengehaald dat jouw systeem heeft aangetast.
Ofwel is er een verkeerde update uitgevoerd. Kortom het kunnen allerlei oorzaken zijn.
Maar Laten we het probleem eerst proberen op te lossen. :)

Je kan dit normaal gezien wel oplossen door gebruik te maken van jouw herstelschijven.

Herstelschijven zijn enkele cd's die je maakt wanneer je je laptop nog maar pas hebt aangekocht.
Deze herstelschijven kunnen er later voor zorgen dat jouw laptop in zijn oorspronkelijke staat kan worden gezet.

Heb je in het begin toen je je laptop hebt aangekocht, je herstelschijven gemaakt?

Indien je deze herstelschijven hebt, dan plaats je deze gewoon in jouw cd-speler van jouw laptop.
En laat je je laptop gewoon de computer opstarten vanaf deze cd en dan moet je verder gewoon de stappen
volgen die op je laptop worden weergegeven.

Indien je geen herstelschijven hebt:
Dell voorziet normaal gezien ook een apart plekje op je harde schijf waar een soort van herstelprogramma opstaat. (image: "te herstellen")
Als je moet herstellen druk dan Ctrl + F11 bij het opstarten van je laptop (voor windows xp) of druk op F8 bij het opstarten (voor windows vista op windows 7).

Indien geen van beide oplossingen lukt, laat het mij zeker weten en dan lossen we het gewoon op een andere manier op e ;)

Met Vriendelijke Groeten

Daan

afbeelding van Anoniem
Anoniem
Bezoeker

Beste Daan,

Sorry voor mijn late reactie, heb het een poosje erg druk gehad.
Heel erg bedankt voor de tips, alleen helaas heeft het niet gewerkt.

Groetjes Me..

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer