Hallo iedereen!
Ik ben op zoek naar een computer die geschikt is voor games.
Ik heb de keuze tussen twee Intel Core i7-processors.
Nu was de vraag, welke processor ik moet nemen ... (meest geschikt voor games).
Intel Core i7 2620M 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0 tot 3,4 GHz
# OF CORES 2 / # OF THREADS 4
Intel Core i7 2630QM 2,0 GHz met Turbo Boost 2.0 tot 2,9 GHz
# OF CORES 4 / # OF THREADS 8
Bij de i7-2620M lijkt het aantal GHz zéér aantrekkelijk ... ?
Bij de i7-2630QM lijkt het aantal cores en threads aantrekkelijk ... ?
Alvast Bedankt!
Met vriendelijke groet,
PC001
Niet direct de gemakkelijkste vraag omdat het nogal afhankelijk is van hoe de games geschreven zijn.
De quad-core heeft meer CPU power maar de individuele cores zijn trager. Dus als het spel dom geschreven is en maar 1 cpu gebruikt, zal de dual-core beter zijn. Als het spel optimaal alle cores gebruikt, zal de quad natuurlijk beter zijn.
Als het om recente games gaat (wat ik veronderstel, anders is de CPU power meestal niet zo'n zwaar probleem), zou ik voor de quad core gaan. De meeste games zullen daarmee overweg kunnen en het zal naar de toekomst toe ook minder snel een probleem worden.
Beste Scott,
Bedankt voor uw bericht!
Dus even kort samengevat ...
Wat bedoel je met "als het spel dom geschreven is" ...
De game die ik voornamelijk wil spelen is FSX Deluxe Gold Edition.
Nu is de vraag ... "is dit spel dom geschreven"?
Zou een Quad-Core, of een Dual-Core hier het beste zijn?
Zoals je weet vraagt FSX Deluxe Gold Edition héél wat computerspecificaties.
Alvast Bedankt!
Met vriendelijke groet,
PC001
Scott bedoelt dat heel wat games (en programma's nog niet aangepast zijn aan de mogelijkheden van meerdere processorkernen. De programma-structuur is veelal nog steeds linear - als men ervan uitgaat dat de meeste mensen nog steeds een processor met één kern hebben (voorbeeld: eerst opdracht A, dan vervolgens, opdracht B....netjes na elkaar). Een multicore is echter makkelijk in staan om verschillende opdrachten te verwerken (opdracht A en B worden dan tegelijk uitgevoerd).
Ik weet niet of dat bij FSX het geval is (het lijkt op het eerste gezicht wel zo). Misschien wat zoeken/lezen op het internet:
- http://forums.techarena.in/vis...687623.htm
- http://blog.helistart.nl/index.php/2010/11/multi-core-ondersteuning-door...
groeten,
DB