harde schijf

3 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van krijs
Bezoeker
Punten: 1

ik heb een maxtor 200 gb aangesloten op een sata poort intern
die wil ik formatteren.Bij het opstarten van de dvd wind xp herkent hij hem niet.
Wel start de comp normaal op van de harde schijf. schijf.
id bios is ze ook niet te vinden.
Gek he?

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Als mijn geheugen me niet in de steek laat, kon de XP installer niet overweg met SATA schijven. Daarvoor moest je tijdens het booten op F6 duwen en dan de SATA drivers van een floppy laden, een serieus gedoe.

Zeker met recentere toestellen zonder floppy is dat vervelend, maar blijkbaar lukt het redelijk eenvoudig om via nlite een eigen windows xp installatie cd te maken met die drivers al in: http://paparadit.blogspot.com/2007/06/installing-sata-hard-drive-with-wi...

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
Scott schreef:
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, kon de XP installer niet overweg met SATA schijven. Daarvoor moest je tijdens het booten op F6 duwen en dan de SATA drivers van een floppy laden, een serieus gedoe.

Zeker met recentere toestellen zonder floppy is dat vervelend, maar blijkbaar lukt het redelijk eenvoudig om via nlite een eigen windows xp installatie cd te maken met die drivers al in: http://paparadit.blogspot.com/2007/06/installing-sata-hard-drive-with-wi...

Klopt inderdaad. Bij recentere hardware is dat de enige manier waarop je een Windows XP kunt installeren op een SATA-drive. Ik was het al vergeten. :)

Er zijn verschillende toepassingen zoals nLite (vLite voor Vista) die je toelaten om een zelf-gemaakte installatie-CD samen te stellen.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Maar de bios moet ze dan al wel herkend hebben..

Dus dat kan je best eerst nakijken. (eventueel ook de bekabeling van je harde schijf nakijken).

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer