stuk HD ineens onzichtbaar

1 antwoord [Laatste bericht]
afbeelding van G. Sulman
Bezoeker
Punten: 1

Ik heb een systeem met widows 7, de HD is 1TB.

Ik start de machine op en hij geeft aan bootMGR niet aanwezig, druk op ctrl/alt/del om opnieuw op te starten.

ter controle heb ik hem in een andere pc gestopt als slave, bij het opstarten geeft hij 1TB aan maar in mijn computer zegt hij 125 GB, er is een stuk HD verdwenen??

mijn vraag is: kan ik dit nog herstellen, en wat kan er gebeurt zijn?

Gerard

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Hoi,

In een ver verleden (Windows XP zonder service packs), waren er nog wel problemen met harde schijven groter dan 128/137GB. Maar die zouden allemaal van de baan moeten zijn.

Het feit dat deze schijf vroeger op jouw computer heeft gewerkt, wil zeggen dat je BIOS grote schijven ondersteunt en Windows 7 uiteraard ook.
Ik heb ook niet direct een idee waarom hij nu slechts 125GB ziet

Waar zie je die 125GB trouwens? In de BIOS ?
Je hebt toevallig toch geen andere (externe/usb/esata/USB Stick) schijf van die grootte ?

Het veiligste wat je nu kan doen - lijkt mij - is de schijf terug aan de andere computer hangen (als slave zoals je al kent) ; Windows opstarten en je bestanden redden.
Wanneer je dan opgestart bent op het andere systeem; kan je via diskmanagment (diskmgmt.msc) nakijken hoe de schijf eruit ziet.
Is er één grote partitie - zijn er meerdere kleintjes etc..

Een poging om je probleem op te lossen:
- Je kan proberen met het fixboot en fixmbr commando uitvoeren op de command prompt van "System Recovery Options"
- Je kan proberen een system restore uit te voeren
- Je kan proberen om een repair installatie uit te voeren over je huidige Windows 7 installatie

Informatie over System Recovery kan je vinden op deze link onder het puntje:

Citeer:
OPTION TWO
Using a Windows 7 Installation or System Repair Disc

Meerbepaald:

Citeer:
6. Select the system recovery option you want to do. (See screenshot below)

Startup Repair
System Restore
System Image Recovery
Windows Memory Diagnostic
Command Prompt

Al deze opties gaan er natuurlijk van uit dat je BIOS de volledige disk wel herkent.

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer