Pc blijft hangen op 'windows starten'

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Beste mensen.

Ik moet een pc nakijken voor een vriend van me. Nu dacht ik in eerste instantie: virus/beschadigde boot bestanden want hij bleeft elke keer hangen op 'windows starten'(ook in veilige modus). Nu had ik de harde schijf op mijn eigen pc aangesloten en een nieuwe W7 Ultimate erop gezet. Ik dacht: "zo dat probleem is ook weer verholpen". Dus de harde schijf terug gezet. Nu bleef hij nog steeds hangen op 'Windows starten'. Als ik de VGA aansluit op het moederbord krijg ik verticale strepen op het scherm. Als ik de VGA op de PCI-E kaart aansluit krijg ik beeld, maar blijft hij dus hangen op 'Windows Starten'. In veilige modus blijft hij hangen op AGP440.sys. Ook heb ik de integrated peripherals al uitgeschakeld(integrated videokaart, geluid, netwerkadapter etc.)

Kan ik stellen dat het moederbord zijn beste tijd heeft gehad? Voeding, intern geheugen, videokaart, hardeschijf, DVD is sowieso ok.

Het kan dus zijn: Moederbord. (processor wordt in BIOS gewoon goed aangegeven).

Specs:

moederbord: http://uk.answers.yahoo.com/qu...744AA4Q02I

Rest een Dualcore processortje iets van E5600 ofzo(2.6Ghz)

In ieder geval een standaard Packard Bell computer iextreme m3720

Alvast bedankt!

EDIT: Hardeschijf kan uitgesloten worden, heb net proberen op te starten met een LINUX USB en daar blijft hij ook hangen op het 'startscherm'.

EDIT2: Ook videokaart kan uitgesloten worden. Deze heb ik er een nieuwe ingezet en werkt ook niet.

EDIT3: Ook processor kan uitgesloten worden, deze vervangen door een werkende en computer start niet verder door..

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099
Citeer:
Nu had ik de harde schijf op mijn eigen pc aangesloten en een nieuwe W7 Ultimate erop gezet

Lees ik nu goed dat jij de Windows geïnstalleerd hebt vanuit jouw computer
en daarna de schijf hebt overgezet... ?

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van G-Baby
Bezoeker

Dat lees je goed, maar dit doe ik vaker en geeft normaal geen problemen. Maar het ligt niet aan de schijf want met een LINUX USB heb ik proberen op te starten, maar dat werkt ook niet.

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Sterk Cowboywerk - het is duidelijk dat je Windows niet legaal is; want anders zou de license hierover beginnen zagen ;)

Enfin.. I think you know what to do.. Om zeker te zijn: herinstalleren van de windows met de disk in de goede computer ;)

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van G-Baby
Bezoeker

Haha, ik kan de keys zo downloaden van MS(heb toegang tot MSDNAA)maargoed.

De pc zou toch gewoon moeten opstarten vanaf de USB? Ik had de hardeschijf losgekoppelt en gekozen voor de USB. Ook kreeg ik gewoon het opstart scherm van Ubuntu. Daar laadt hij ook niet verder. Op elke andere computer start deze USB gewoon door.

Gister bij het vervangen van de processor hield ik perongeluk het fan draadje tegen het moederbord waarna er een vonkje ontstond(kortsluiting?). Sindsdien werkt ook de PCI-E(videokaart) en PCI(vervangende videokaart niet meer). Nu is het Moederbord dus helemaal verknald? Het valt trouwens niet mee om nog een DDR2 moederbord te vinden met LGA 775!

Alvast bedankt Weazle en andere :)

afbeelding van G-Baby
Bezoeker

Ik heb een nieuw moederbord in de pc gezet, maar nu doe de pc helemaal niks meer. Af en toe als die het wel doet, draait de CPU-fan 15 sec. en valt dan weer uit. Ook als ik dan de VGA op de moederbordpoort zet krijg ik geen beeld. Waar kan dit nog aan liggen? Ik heb al met een andere voeding geprobeert, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

afbeelding van G-Baby
Bezoeker

Het is opgelost, ik kreeg de beepcode in eerste instantie niet te horen omdat op het moederbord geen speakertje zat(sorry, mijn fout ;) ). Uit de beepcode kon ik halen dat het intern geheugen kapot was. 1 slotje eruit gehaald, werkt weer perfect. @ Weazle ook de schijfoverzetten gaf andermaal geen problemen :)

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer