TV aansluiting - zwartwit

4 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van KenDW
Bezoeker
Punten: 5

Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn TV. Alles gaat eigenlijk goed op een detail na: op de TV vallen de kleuren weg. Wat vreemd is, is dat het een half jaar geleden wel perfect werkte.
Met de TV is niets mis, als ik gewoon TV kijk, werken de kleuren perfect.
Op de laptop krijg ik ook normale kleuren.
Ik vind nergens op mijn laptop een instelling die zoiets verklaart of oplost. Daarom twijfel ik nu of het een hardware- of een softwareprobleem.

Mijn laptop is een Acer, Aspire 5715Z met een Intel Prentium Dual CPU T2390 @1.86 Hz 1.87 processor en 2GB RAM-geheugen

Kent iemand de oplossing voor dit probleem?

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Met welk soort kabel heb je de twee verbonden? VGA, DVI, of nog 1 van die oudere varianten? Als de TV over 1 van die eerste beschikt, denk ik dat dat het gemakkelijkst gaat werken.

Op mijn vorige machine had ik nog een S-video connector waar ik gelijkaardige problemen mee had. Toen moest ik in de driver settings van ntsc naar pal wisselen als dacht ik (ntsc is amerikaans).

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Bij ons op school is dat probleem vaak opgelost na een aantal keer met de kabel bewegen. De kabel is daar versleten ;)

afbeelding van KenDW
Bezoeker

Ik gebruik een S-video connector.
Ik ben op jouw voorzet even beginnen googlen en die PAL/NTSC blijkt inderdaad een bekend probleem te zijn met zwart-wit beelden tot gevolg.

Ik heb een half uur zitten zoeken hoe ik die setting kan veranderen. Toen ik het uiteindelijk had ik een heleboel PAL-keuzes: PAL-B, PAL-D, PAL-G, PAL-H, PAL-I, PAL-M, PAL-N en PAL-NC. Dus doe ik wat elke leek doet: ik ga het lijstje af en kijk wat er gebeurt. Wel, helemaal niets! Ondertussen heb ik geleerd dat we in België meestal PAL-B of PAL-H gebruiken.

Het is waarschijnlijk wel een PAL-gerelateerd probleem, maar de setting veranderen in 'Intel Graphic Media Accelerator Driver for Mobile' doet niet veel.
Volgens mij komen we al wel in de buurt. Hoe heb jij indertijd die setting veranderd?

afbeelding van KenDW
Bezoeker

Net gevonden op mijn tv hoe ik daar de settings kan veranderen. Ik kan er enkel PAL (zonder extra letter), SECAM (???), NTSC en M-NTSC selecteren. Als ik de instelling op mijn laptop laat overeenkomen met die van mijn tv, doen de PAL's niets, de twee NTSC's ook niet. (ik heb de tactiek weer gebruikt van het hele lijstje te overlopen: veel geflits maar meer niet...)

mysterie!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer