Hallo allemaal,
sinds kort heb ik een vrij apart probleem met mijn computer. Ik ben bezig met gamen en uit het niets gaat ie uit, na een seconde ongeveer gaat ie weer aan en start ie gewoon weer. Ook apart is dat als ik in de BIOS ben en eruitga, gaat ie eerst helemaal uit en start daarna weer op. In de BIOS heb ik de optie om op te starten na een powerloss uit staan.
Ik heb zelf al het volgende gedaan / gecheckt:
- temperaturen gecheckt, die zijn voor m'n GPU rond de 70 tijdens gamen, m'n cores zijn meestal rond de 50-60 (afhankelijk van hoe druk het is op de server)
- automatisch opstarten na een stop error heb ik uitgeschakeld, dus zou een BSOD moeten krijgen, ook dit gebeurt niet (daarom denk ik ook dat het niet softwarematig is)
Voor de rest ziet mijn systeem er als volgt uit:
- 500W voeding
- 4 HDD's (SATA)
- 1 DVD-brander (SATA)
- Geforce GTS-250 met eigen voeding en fan
- 1 systeemfan aan de achterkant
Iemand enig idee wat er zou kunnen zijn? Alle hulp is welkom en wordt gewaardeerd =)
Het is een gok, maar ik zou zeggen: veel harde schijven die geen aparte koeling hebben. Misschien zit daar een mogelijke oorzaak?
Ik zou je CPU koeler eens zuiver maken + andere koelers. Dit is vaak het probleem van 'automatisch herstarten'.
Vermits het gebeurt tijdens het gamen (= zware belasting) en je geen BSOD krijgt hoewel je dit hebt ingeschakeld denk ik inderdaad dat de oorzaak bij oververhitting ligt.
Controleer of er niet teveel stof in de ribben van je heatsink(s) zit en blaas eventueel de fans uit. Controleer ook of er geen kabels zijn die de air flow van de fans belemmeren.
Een andere mogelijke oorzaak zou een power dip kunnen zijn als je voeding de belasting niet kan trekken, maar met een 500 W voeding lijkt me dit behoorlijk onwaarschijnlijk.