Dell Latitude D420 (Core Duo U2500 Processor 1.2GHz
kan ik deze prosessor vervangen door een snellere
zo ja wat kan er dan ingezet worden
kan iemand dat aub vertellen
bvd
mvg jos
Volgens Intel is het een PBGA479 socket, dus als je een andere cpu koopt met deze socket dan zou je die zelf kunnen monteren.
Wat je nodig hebt is 1 kleine schroevendraaier met kruis en een platte, schroef alles los, schroef dan de heatsink los en monteer de nieuwe cpu erin, smeer er zeker koelpasta over
Trouwens; sommige cpu's in laptops zitten vastgesoldeerd, als dat het geval is, dan kan je dit niet upgraden, je zou wel je ram kunnen upgraden en eventueel je windows kuisen
Vraag is natuurlijk of het een merkbaar verschil zal geven. Lijkt me al een oudere laptop, lijkt mij dat een geheugen upgrade veel meer zal helpen.
De snelste mogelijke cpu met die socket die ik zie is een 1.8Ghz variant van de huidige cpu, gaat niet spectaculair sneller zijn. Om een echt snellere cpu te hebben, moet bijna alles mee vervangen worden, wat niet direct mogelijk is in laptops en zelfs al moest het kunnen, is een nieuwe kopen gewoon voordeliger tegenwoordig. Laptop prijzen zijn de laatste jaren zwaar gekelderd. Zolang je er geen wil met een apple logo op natuurlijk
Hehe ja inderdaad, ik ben zelf ook nog in de "Apple hype" getrapt en heb me zo'n ding aangeschaft; niks anders dan omslachtige manieren om bestanden uit te wisselen en programm's te installeren, en het ene na het andere ging defect.
Sinds vorige maand macbook uit het venster gesmeten en terug op Windows 
Heb mezelf trouwens een zware game pc aangeschaft voor amper 600euro aan onderdelen, welliswaar veel korting erop omdat ik in een pcwinkel werk, maar als je het zelf kan samensteken bespaar je enorm veel uit
Ik kan je altijd wel aan een Apple stickertje helpen voor € 5 als je er absoluut eentje op je laptop wil ^_~