Operating System Not Found - Harde schijf in koelkast = opgelost

1 antwoord [Laatste bericht]
afbeelding van Quickske
Bezoeker
Punten: 1

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje..
Een tweetal maanden geleden heb ik een splinternieuwe Sony Vaio laptop gekocht. Deze doet het prima, maar plots begon de harde schijf te piepen (iedere 3 seconden een piepje en precies iets dat blijft hangen) en kreeg ik het zwarte scherm 'Operating System Not Found' te zien.

Ik heb gemerkt dat na het serieus afkoelen van de harde schijf het probleem opgelost geraakt. Zo heb ik de harde schijf eens in de koelkast en zelfs in de diepvriezer gestoken en het probleem was opgelost.

Toch blijft dit probleem steeds terugkomen. Het lijkt wel dat de harde schijf steeds oververhit geraakt. Zou dit een fout kunnen zijn in de HD zelf? Mijn ventilator hoor ik alleszins wel draaien dus die lijkt mij ok.

Graag jullie hulp.

Groeten,
Olivier

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Snel een nieuwe schijf kopen zou ik zeggen, of aangezien deze nog niet oud is, de schijf laten vervangen. Zo'n piepende/tikkende geluiden zijn typisch aan schijven die aan het doodgaan zijn. Ik heb het al veel te vaak moeten horen :(

Dat truukje van afkoelen werkt vaak om er toch nog een beetje data af te kunnen halen (niet altijd natuurlijk), maar van zodra ze weer wat opwarmt is het weer gedaan.

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer