Zwart scherm

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Henk
Bezoeker
Punten: 192

Hallo,

ik heb een pc die tot voor kort nog werkte maar af en toe werd het beeld ineens zwart en dan moest hij herstart worden (dit was ook met een andere monitor zo).
Ik merkte ook dat de datum steeds verkeerd stond en heb het CMOS-batterijtje vervangen.
Nu lijkt het alsof ik totaal geen beeld meer heb. Ik vermoed dat de grafische kaart kapot is maar ik heb nog niet kunnen testen met een andere grafische kaart. Ik hoor de pc starten, ik hoor ook de ventilator van de grafische kaart, maar ik krijg totaal geen beeld. Het rare is dat ik ook geen beeld krijg als ik de vga-aansluiting van op het moederbord gebruik. Dit zou normaalgezien toch moeten werken als het inderdaad de grafische kaart is die kapot is?
Wat kan er nog de oorzaak van zijn dat ik geen beeld heb?

afbeelding van vox97
Bezoeker
Punten: 134

haal je als je de build-in vga gebruikt de grafische kaart er ook uit???
m'n vader heeft een desktop-pc met 2 schetmen en moet daarvoor een andere grafische kaart gebruiken, je kan er dan niet 1 in de pc en 1 in de grafische kaart duwen.

probeer dat maar eens

afbeelding van Henk
Bezoeker

Ik heb het nu eens geprobeerd zonder de grafische kaart, dus met de VGA-aansluiting op het moederbord en dat werkt (ik dacht nochtans dat ik dit al geprobeerd had).
Als ik nu echter probeer met de grafische kaart lukt het ook! Maar wanneer ik ga kijken naar de screensavers dan staat er nu "The screensaver can't run because it requires a newer video card or one that's compatible with direct 3D". Er lijkt dus toch iets mis met de grafische kaart. Ik vind het alleen raar dat ze blijkbaar soms wel werkt en soms niet.
Wat ik ook raar vind is dat, wanneer het niet werkt, dan heb ik bij het opstarten onmiddelijk zwart beeld. Om de BIOS te doorlopen wordt toch nog geen grafische kaart gebruikt?

afbeelding van vox97
Bezoeker

probeer maar eens een nieuwere grafische kaart,
eentje die directx 3d ondersteund.

afbeelding van misterD
Moderator
Punten: 2654

Probeer eens alle ram eruit te halen en test het 1 per 1, maar ook slot per slot. Heb je dan beeld?

Alles afkoppelen en 1 per 1 weer aansluiten totdat je beeld hebt kan je ook doen

--

oude nickname: eclipx

afbeelding van Henk
Bezoeker

Grafische kaart is vervangen en nu lijkt het in orde.

afbeelding van vox97
Bezoeker

oke

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer