Ik heb sinds het weekend problemen met mijn MSN Messenger.
Ik heb het eea alweer opnieuw gedownload maar niets helpt.
Ik krijg bij het aanmelden de volgende boodschap:
Aanmelden bij .NET Messenger is mislukt. Probeer het later opnieuw.
Ik dacht bij mezelf (ben een simpele gebruiker hoor dus echt veeeel verstand heb ik er niet van), laat ik een nieuw emailadres aanmaken.
Bestand, aanmelden, een .NET paspoort ophalen maar ik krijg dan de boodschap:
Fout van een Webservice
De Wizard kan geen verbinding met het internet maken of de webservice heeft een ongeldige wizardpagina geretourneerd.
Heeft het eea iets te maken met mijn instellingen of zo???
Please help!
Alvast onwijs bedankt
Ok, we gaan es helpen zoeken 
1. Toevallig geen firewall geinstalleerd dit weekend ofzo? Of heb je er één draaien? (bvb zonealarm)
2. Welke versie heb je exact? Dit kan je vinden onder Help -> info over MSN Messenger
Hoi,
Mijn MSN versie is 6.0
Ik heb eigenlijk niets met firewalls gedaan!!!!
Nu krijg ik de boodschap:
Aanmelden bij .NET Messenger mislukt. Probeer het later opnieuw
Maar tja.....ik blijf aan het proberen!
Al eens geprobeerd van opnieuw te installeren? Gewoon laatste versie downloaden van http://messenger.msn.be en dan gewoon over de andere heen installeren.
kan het zijn dat je nog een oude versie hebt b.v. 5.0 en daarnaast de nieuwe heb geinstaleerd? dan kan het zijn dat je niet kunt aanmelden omdat je nog aan gemeld bent bij de oude versie. sluit dan eerst je oude versie af en meld je dan opnieuw aan bij de 6.0
success.
Nou het onderwerp zegt genoeg heh......MSN werkt nog steeds niet.
Ik heb er nu 6.1 opstaan maarre krijg nog steeds de melding:
Aanmelden bij .NET Messenger is mislukt. Probeer het later opnieuw.
0x8100036f
Ik snap er niets van. Het heeft altijd prima gewerkt, ik heb geen nieuwe software of iets dergelijks erop gezet, hoe kan dat toch???
Wederom bedankt voor het lezen en ik hoop dat een van jullie me kan helpen want ik snap er zelf helemaal niets van!
Zet anders je proxy server eens af in internet explorer:
Dus open Internet explorer
Tools | Internet options | Verbindingen | lan instellingen
proxy afvinken
gr
Weazle
Heb ik gedaan maar nu komt de boodschap:
Aanmelden bij .NET Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met je Internet-verbinding, probeer het later opnieuw.
0x81000370
Ik kan ook ineens een aantal webpagina's niet meer benaderen.
bv Compuserve
www.passport.net
Dan krijg ik de melding
CANNOT FIND SERVER
Maar dat geldt dus niet voor alle pagina''s!!!!!!!!!!!!
Bij het benaderen van de SNS site kan ik ook niet meer bij het stukje login komen (voor Telebankieren) dan volgt onderstaande boodschap
ERROR: The requested URL could not be retrieved
--------------------------------------------------------------------------------
While trying to retrieve the URL: https://www.snsbank.nl:443
The following error was encountered:
ERROR 701 -- Cannot connect to the server
This means that:
The server might be down, or it could be inaccessible because of a temporary problem. Please try again later. If you receive this message frequently, contact your system administrator.
Was dit met proxy ingeschakeld of uitgeschakeld? Als het het eerste is, ga dan eens naar internet opties > advanced en zoek daar een optie over proxyservers gebruiken bij beveiligde verbindingen en zorg dat er geen proxy server gebruikt wordt.
MSN probeert ook te verbinding met zo'n server bij het inloggen, dus het kan om hetzelfde probleem gaan.
Dan terug maar de proxy opzetten
Hoi,
U doet best es volgende stappen.
Kijk in uw software lijst (Start, uitvoeren, control appwiz.cpl) of daar niets instaat die u niet nodig hebt of u ongekend is. Verwijder al hetgeen u niet nodig hebt (Bd3 projector, new.net domains, searchbar en soorten, webenhancer, datemanager, preciciontime, ...) Twijfel je? niet verwijderen, maar vraag het hier...
Na deze stappen download je Ad-aware 6.181.( http://download.com.com/3000-2...ag=lst-0-1 ) Na installatie neemt u de laatste update en laat u het systeem scannen.
Wat ook niet teveel gedaan is, is een online virusscan door symantec. Ga daarvoor naar http://security.symantec.com/default.asp?productid=symhome&langid=ie&ven....
Indien u een versie staan hebt, voert u liveupdate uit en scan je in veilige modus.
Dit zou misschien al voor u de oplossing zijn. Succes!
Hallo,
Ook ik heb dezelfde problemen, heb inmiddels alle adviezen van jullie opgevolgd,maar niets helpt. Gisteren kon ik MSN nog normaal gebruiken, maar vanmiddag krijg ook ik de melding dat er iets mis is met mijn internet verbinding (terwijl ik gewoon kan internetten) en de foutmelding 0x81000370.
Wie weet raad?
Groetjes
Marian
Laat weten als het werkt en na welk puntje het werkt.
- Gebruikers van Internet Explorer klikken hiertoe op het menu Extra, Internetopties, het tabblad Verbindingen, de knop LAN-instellingen.
Ofwel met er een vinkje staan en een proxyserver ingevuld zijn, ofwel geen vinkje en niets ingevuld. Een vinkje en een lege inputbox leidt tot foutmeldingen. - Maak eerst dat "Controleren of de server een certificaat heeft ingetrokken (opnieuw opstarten noodzakelijk)" is aangevinkt. Je kan dit vinden in je Internet Explorer onder Extra -> Internet Opties -> Geavanceerd. Het is het eerste vinkje onder Beveiliging. Vink het indien nodig aan, start je computer opnieuw op en test als msn messenger werkt.
- Ga naar het tabblad Beveiliging onder Internet-opties (opnieuw in Internet Explorer). Klik op Vertrouwde websites (groene bol met vinkje in) en dan op de knop Websites...
Maak dat dit er zo uitziet als de afbeelding hieronder (voeg met andere woorden de url toe). Let op je het vinkje ook weghaalt.
[image:1383,full]Druk op OK. Je keert terug naar het tabblad beveiliging. Duid opnieuw het groen bolleke aan bovenaan en klik nu op de knop Aangepast niveau.... Je krijgt nu een nieuw venster Beveiligingsinstellingen. Onderaan zie je een mogelijkheid om je beveiligingsniveau opnieuw in te stellen. Zet dit op laag en druk op de knop opnieuw instellen. Druk 2 keer op de knop OK zodat je opnieuw in je internet explorer zit en start je computer opnieuw op.
- Klik op deze link: http://memberservicesnet.passp...ervice.srf . Het kan zijn dat je een waarschuwing krijgt. kijk heel goed wat deze waarschuwing is. Je kan dus de waarschuwing krijgen dat een certificaat is ingetrokken of terug ongedaan gemaakt. Voeg deze websites (normaal 2) toe aan de Beveiligde websites... zoals beschreven in punt 3. Computer opnieuw opstarten en opnieuw proberen.
Ik ben nog even verder gaan zoeken op internet en kwam op een Duitse Site een mogelijke oplossing tegen, verwijder Cookies en tijdelijke internet bestanden (bij extra - internetopties),nadat ik dit gedaan had kon ik MSN weer opstarten.
groetjes
Marian
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb heel het internet afgezocht naar de oplossing en ik heb hem gevonden, tenminste bij mij heeft het geholpen! Hij is wel in het engels en het zijn niet mijn woorden maar het werkt dus veel plezier ermee
ok, I am from venezuela so my english is not very good...
i had the same problem and I did everything I could find. ok first,
uninstall MSN then I reinstalled internet explorer 6, then you have to check in "help", "about internet explorer" if you have an encription of 128 bit because hotmail uses this kind of encryption tu access your inbox, if you have 0 bits or other you will have to go to www.microsoft.com and download the lates encryption package.
ok that solve my problem accesing my mail through internet explorer.
but when I tried to conect my messenger it showed this error code 0x81000370 and something about a problem with my internet conection.
ok to solve this problem you have to do many things:
first go to "tools" "internet options" then go to security and set you internet security level as low, then go to "andvaced options" and check "use SSL 2.0" and "use SSl 3.0" this are other tools of security that hotmail needs, and uncheck the one that says (i will put this in spanish because I dont know how to translate.. if someone can please quote it) "comprobar la revocacion del certificado de autentificacion".
finally go to the general tab and delete all the temporary internet files
delete also all the cookies and clear the history
finally the step that solved all my problems... it apears that some dlls tha MSN used got someway deleted or corrupted, y recomend donwload new ones from the internet and then reinstall them like this:
Click on Start, Run and type "REGSVR32 SOFTPUB.DLL" (w/o the quotes). You should see a popup message that this process succeeded.
then do the same with INITPKI.DLL and with MSSIP32.DLL, remember if you donwload this dllls from the net be sure to put them in the folder windows/system
ok thats all, I hope this will work
good by
venezuela rules!!! beatiful womens everywere!!!!!!!
Hey iedereen,wie kan me helpen,ik heb sinds kort een zeer irritant probleem met men msn messenger,als ik tegen iemand wil spreken die online is,of iemand anders wilt tegen mij beginnen,komt er steeds een foutmelding op,die is namelijk:"het is niet mogelijk een gesprek te starten met .... probeer het later opnieuw...Dit wil niet zeggen dat ik niet kan onloggen he,dat lukt wel nog,ik kan inloggen,maar voor de rest kan ik niets mee doen.
Op men windows messenger is het wel nog mogelijk om tegen mensen te spreken,maar op msn niet meer,dus chatten met cam,en andere mogelijkheden die op msn mogelijk zijn,kan dus niet meer,ik hoop echt dat hier reactie of hulp op komt.Voor diegenen die willen helpen,bij deze al enorm bedankt!!!
Ik zit ook met dat probleem van 0x81000370 kan geen verbinding maken met internet verbinding bla bla bla 
Ik heb alles van msn van mijn computer afgegooid en de nieuwste versie (6.1) geinstalleerd op mijn computer maar hij werkt nog niet. Ik heb ook mijn firewall steeds afgezet maar ook dit helpt niet.
Nu was ik bezig met DE oplossing!!! van supersepa te doen alleen weet ik niet het volgende niet:
waar kan je die dlls downloaden??? (ik hoop dat dit geen al te domme vraag is, de rest daarboven heb ik allemaal al gedaan btw)
groetjes iris
De laatste tijd heeft MSN toch wel véél problemen hé? Niet aanmelden, contacpersonenlijst is niet beschikbaar, allerlei fouten! Tijd voor MSN voor een keer alles opteschonen!
Weet er nu eindelijk iemand een deftige oplossing voor dit msn probleem. Altijd als ik connect krijg ik de foutmelding 0x81000370!! Eerder had ik dit opgelost door via trillian online te gaan. Nu blijkt dat dit ook al niet meer werkt. Al het mogelijk van oplossingen heb ik al geprobeerd, en er gebeurd gewoon nix. Ondertussen raak ik zelfs ni meer op de hotmail site!! Gaat da dan hier niet om een of ander virus???? kword gek!!!! plzzz help someone
Hoi
Ik heb sinds gisteren ook problemen met MSN. Telkens wanneer ik wil aanmelden, verschijnt er dat er problemen zijn met het aanmelden, omdat ik problemen heb met internetverbinding of met de service. Wanneer ik dan controleer hoe de huidige status is, dan is alles in orde. Ik heb niet veel verstand van pc's, maar dit... Ik heb zitten prutsen, en ik kan zien via extra-opties-verbinding dat ik geen verbinding heb met .NET Messenger Service. Nu ja, daar snap ik dus de ballen van! Ik heb msn ook opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.
Kan iemand mijn please helpen!!
Alvast bedankt!
niet echt een oplossing maar misschien een troost: je bent niet alleen!
mijn gebuur komt regelmatig wat hulp vragen over zijn pc dus die ken ik ondertussen zo goed als de mijne! En vanavond was het ook zover: geen msn! Nochtans geen instellingen gewijzigd; Spybot laten lopen en niets gevonden. ik dacht toen dat het aan msn lag want die doen regelmatig onderhoudswerken en passen de statusmelding NIET aan! Maar ikzelf heb gans de avond gechat. Maar op de site van msn viel het mij op dat je naar alle menukeuzes kon maar niet naar hotmail, dus toch MSN? Wat ik wel weet: ikzelf heb nog de oude 6.1 en bij hem is het reeds de 6.2. Zit daar het raadsel? Ik hoop maar dat er een oplossing komt zo kan ik mijn buurtje weer eens helpen en ben jij ook geholpen natuurlijk. Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat het met ff wachten wel zal overgaan (zoals reeds vele malen eerder gebeurde met MSN)
in principe hoef je de dll's niet te downloaden: ze zitten in je windows xp zelf. Zoniet zoek dan even gewoon met google en je vindt ze direct. Alleen: bij mij staan ze niet in windows\system maar in windows\system32!
Ondertussen al veel gelezen over dezelfde problemen en het lijkt erop dat de softpub registratie een oplossing is voor velen.
Ik kreeg deze foutmelding,nadat ik Messenger 6.2 had ge-installeerd.
Werk met Windows XP. Kreeg ook nog een Windows XP Update binnen.
Geen verbinding met Messenger of welke Hotmailcall dan ook.
Alle oplossingen gevolgd zonder resultaat.
Daarna niet alleen MSN Messenger,maar ook MSN Explorer verwijderd.
Daarna Msn explorer opnieuw ge-installeerd(na downloading) en daarna weer MSN Messenger ge-installeerd (na downloaden)
En zie het werkt als een trein.
Vraag me niet waarom? Misschien kunnen de XP gebruikers deze oplossing
proberen. Wens je succes.
Ik had hetzelfde probleem. zoeken zoeken zoeken, opnieuw installeren...en niets helpt. Komt het gewoon omdat ik heb zitten experimenteren met m'n proxyinstellingen en ik vergeten was om die in Explorer weer uit te zetten... Ik gebruik meestal Mozilla Firefox, dus vandaar dat ik vergeten was om daar ook nog ff te checken. Ook hier de proxy uitgezet en het loopt weer als een treintje.
Check dus al je mogelijke proxyinstellingen!
Ik heb precies de zelfde probleem en jij zegt dat je de oplossing hebt.Kan je hem a.u.b. vertalen
ik had hetzelfde probleem en heb het volgende gedaan;
bij 'lan-instellingen --> instellingen van internet explorer automatisch overnemen aanvinken.... daarna bij geavanceerde proxy instellingen:
bij uitzonderingen alles wat in het vakje staat verwijderen ( bij mij was dat local) en daar na zou alles weer moeten werken.
welke van de twee nu eigenlijk de oplossing was weet ik niet...
bedankt allen voor de tips, die laatste tip om automatisch van IE over te nemen deed het bij mij perfect
bedankt
groeten Door
yuw, ik heb de tijd niet gehado m het hierboven te lezen. Is maar een vlugge post. Excuses hier voor.
Ikh had dit probleem ook met de nieuwe msn nl 7.0
Nu bleek dat er 2 dll bestanden vermist waren. Ik kan niet meer juist zeggen welke, maar ik zal morge als ik meer tijd heb, het voor je uitzoeken.
Groetjes dark_styler
Ik heb een vraag
Mijn msn meld zich steeds af en aan en dat vind ik er irritand want het is soms om de 10 minuten.
Ik heb al msn een paar x opnieuw geinstalleerd, naar me proxy server gekeken en me firewall msn laten acceptere maar niets help
Wat moet ik doen??
Groeten
Best is uw vraag in een nieuwe topic te stellen.
Wel kan ik u vertellen dat mijn msn ook paar keer ge-disconnect geraakt is. Mss even geduld, met een release van een beta gebeurd dit al vaker dat het netwerk 'tilt' slaat.
Waar kan ik een nieuw topic opene
En het was ook al het geval toen ik Versie 6.2 had
Groeten
Bovenaan heb je knop 'Stel een vraag'
Maar ik gebruik een versie op linux, en ondervind de problemen ook.
Persoonlijk zal ik nie rap een beta testen, maar de panne's zijn algemeen, onafhankelijk de versie die u hebt.
mensen die problemen hebben met msn messenger
ik had ook problemen ermee
en deze heeft MIJ ECHT GEHOLPEN!!!!!!!!!!!!!!!
zo te zien is het een probleem met norton antivirus(denk dat jullie allemaal norton antivirus op je pc hebben zitten!
hier de link voor de reparatie
http://communities.microsoft.com/newsgroups/previewFrame.asp?ICP=msn&sLC...
ik heb grote probleme met msn 6.2 iemand heeft mijn geheime vraag veranderd en ik weet daar het antwoord NIET op ! wat kan ik doen ?
Ik kon geen 6.2 of andere gebruiken maar ik had gewoon een internet explorer
instelling die moest veranderen. Het heeft anderen ook geholpen met deze melding.
Ik weet niet exact welke het was...ik heb nu bij internet opties bij
geavanceerd eerst de standaard instellingen aangeklikt.
dan plaatste ik een vinkje in afdrukken bij "achtergrondkleuren
en -afbeeldingen".
bij beveiliging haalde ik een vinkje weg bij "waarschuwen als wordt
overgeschakeld tussen beveiligde en onbeveiligde modus".
Bij surfen haalde ik een vinkje weg bij "automatisch controleren op updates
voor internet explorer"
Daar plaatste ik ook een vinkje in "in line autoaanvullen gebruiken"
En daar haalde ik ook een vinkje weg bij "installatie op afroep inschakelen
(internet explorer)".
Daaronder heb ik een vinkje geplaatst bij "passief ftp-protocol gebruiken
(voor compatibiliteit met firewalls en dsl modems)".
Doe deze stappen ff op volgorde en laat me ff weten of het lukt daarna.
Trouwens, de msn messenger 7 beta versie is geweldig hoor, die draai ik nu
greetz
ik heb al sinds gisteren problemen met msn nu zegt hij wilt nu de meest recente msn downloaden ik druk op neen ik meld me opnieuw aan en weer het zelfde
Er is een site met veel oplossingen voor problemen met MSN Messenger 6.2 die echt werken, kan ik je aanbevelen:
http://www.msn-problems.com/so.../index.php
Veel succes
ik heb ook sinds een paar dagen problemen met msn, ik zou ze echt graag wegkrijgen maar ik heb al jullie tips geprobeerd en niets helpt ! als ik msn open voor me aan te melden duurt het super lang voor ik iets getypt krijg ik het vakje voor e-mail adres !! mijn paswoord kan ik normaal intikken. Als ik dan op aanmelden druk komt er "het aanmelden bij MSN messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw". Maar het is ondertussen al een paar dagen zo en ik krijg het niet gemaakt. Ik heb de help ook al geprobeerd maar daar heb ik niets aan. dus kan iemand me aub helpen want het is echt rot zonder msn...
groetjes
L.
(ik heb de versie 7.5 kan dat er mee te maken hebben :-s )
Ik ben zo vrij geweest om een nieuw topic voor jou aan te maken zodat deze een slotje kan krijgen.
Nieuwe link: http://www.pcwereld.be/node/4411