ik heb eerst de router, met draadloos netwerk .
en op pijn kamer heb ik 2 computers ( windows xp , en windows 2000 ), die aan elkaar hangen met netwerk-kabel
ik heb nu wel netwerk tussen de 2 computers , maar hoe moet ik mijn 2 computers instellen om
mijn internet door te laten gaan naar mijn 2 de computer
Eigenlijk is dit simpel hoor, maar ik weet echt niet meer hoe dit in te stellen. Maar normaal wanneer je je netwerk instelde kon je ergens een optie aanvinken (vermoed ik), dat jouw jouw "eerste pc" zijn internet verstuurde over het netwerk. Eigenlijk kan je volgens mij best een van de 2 pc's gebruiken als een soort van server. En dan via het netwerk verder laten gaan. Btw kijk ook na of je netwerk dhcp is of static.
ik denk dat dit kan door een netwerkbrug te maken tussen de 2 verbindingen (dus wifi en lan).
Dan moet je die verbindingen selecteren en dan rechtermuisknop -> netwerkbrug
(en dan het volgende voor een xp-pc)
maar het kan ook zijn dat je met die pc met wife moet kiezen voor
"thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk instellen"
en dan kan je ergens je situatie selecteren. bij jou zal dat iets zijn van "Andere computer maken verbinding met het internet via deze computer"
het is zelfs visueel voorgesteld 
en geef de 2pc's dezelvde werkgroepnaam dan kan je bestanden delen en ook gamen in lan enzo 
Groeten Yannick.
mijn wifi staat geselecteerd dat hij de internetverbinding deelt dusja ...
en een brug tussen de wifi en lan lukt , maar dan kan ik niet meer op msn en internet ??
alvast bedankt voor uw reacties
vriendelijke groeten vincent.
Brug mag je niet maken, ge moet internet verbinding 'DELEN' via eigenschappen.
heb dat al geselecteerd dat ik internet deel , bij eigenschappen van wifi
dusja , versta ik het niet zo goed meer :s
Dan zou de andere pc een ip adres moeten krijgen van uw eerste pc en moet het werken. Staan internet instellingen goed op 2de pc? Meld ons hoe deze nu staan.
ip van mijn router is 192.168.1.1 al dus ook het dns-adres
ip van wifi kaart staat op automatisch en is altijd 192.168.1.2
maar hoe moeten ze dan staan tussen de 2 lan kaarten ?
deze staan ook op automatisch , ze hebben verbindingsconectie , maar internet krijg ik niet op 2de pc ? :s
het moment je de WIFI deelt naar de netwerkkaart 'zou' deze moeten 192.168.0.1 ingesteld worden (door windows!!).
Indien dit niet gebeurd, hef de deling op en zet de netwerkkaart op automatisch (dns ook) en herdeel de WIFI naar de netwerkkaart. Als deze dan de 192.168.0.1 ingesteld krijgt, zou de 2de een ipadres moeten krijgen van uw eerste pc in het bereik van 192.168.0.x.
Herstart wel de 2de na het uitvoeren van de deling!
oke dank je , uw uitleg was zeer nuttig , heb dit alles gedaan
enja heb nu terug internetverbinding op pc 2
dank je
maar nog 1 iets , hoe kan ik in windows 2000 zien wat mijn ip adres is ?
in xp is dit makkelijk , maar in 2000 weet ik dat niet direct zitten
groetjes vincent
*Start
*Uitvoeren
*typ cmd en klik ok
*Typ ipconfig en druk enter
IP-adres wordt nu vermeld.
Groetjes
dank u wel
ieder dag stukje slimmer
groetjes vincent