Goede morgen,
ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben voor mijn vraag.
Ik gebruik Windows XP en Internet Explorer 7. Als ik op een site ben komt er geregeld reclame pagina's opgedoken. Soms zitten ze dan zo hoog dat ik ze niet bovenaan kan uitklikken. Ik heb "Ccleaner" geInstalleerd, maar dit helpt niet. Enkel de cockie's zijn weg.
Hoe zou ik die reclame kunnen verwijderen aub?
Nog een aangename dag.
Groetjes,
Bernard.
Een goede startpunt is altijd: http://www.pcwereld.be/blog/mi...en-systeem
Bedankt Mibe voor de goede uitleg.
heej,
zo te zien heb je last van spyware (ofzoiets) je kan het zien als een overgenomenwebrowser, deze laat regelmatig irritante reclame zien.
wat je hie rkan tegen doen is ad-aware downloaden + plus spybot search and destroy en als laatste een virusscanner.
updatze ze allemaal en laat ze in de volgorde zoals ik ze heb opgeschreven scannen:
1 ad-aware 2 spy bot search and destroy 3 virusscanner (mag je zelf bepalen ik gebruik zelf avg)
zo te zien heb je last van spyware (ofzoiets) je kan het zien als een overgenomenwebrowser, deze laat regelmatig irritante reclame zien.
wat je hie rkan tegen doen is ad-aware downloaden + plus spybot search and destroy en als laatste een virusscanner.
updatze ze allemaal en laat ze in de volgorde zoals ik ze heb opgeschreven scannen:
1 ad-aware 2 spy bot search and destroy 3 virusscanner (mag je zelf bepalen ik gebruik zelf avg)
Bedankt,
dan hoef ik bij Internet Explorer 7 niet te gaan naar "Extra", "internet opties" en daar bij "algemeen" naar de brousergeschiedenis te gaan om iets te wissen?
nee eigenlijk bedoel ik dat je een virus hebt die steeds naar internetsites gaat die reclame openen, de hele tijd door (of regelmatig) het is een virus het ligt niet aan je internet geschiedenis, maar om het uit te sluiten dat het niet dat probleem is kun je het beste tog wel
even die geschiedenis proberen te verwijderen.
ik zelf denk zelf dat dit geen resultaat zal op leveren..
maar wat je ook kan proberen is door naar je configuratiescherm te gaan en dan naar software, mischien dat je iets heb geinstaleerd zoals een soort van toolbar in je internet browser die steeds een soort van popup opent. (een soort reclame dus)
ik zie nu dus ook de link die Mibe heeft geplaatst en doe het zoals het daar staat, zelfde manier als de mijne.
even die geschiedenis proberen te verwijderen.
ik zelf denk zelf dat dit geen resultaat zal op leveren..
maar wat je ook kan proberen is door naar je configuratiescherm te gaan en dan naar software, mischien dat je iets heb geinstaleerd zoals een soort van toolbar in je internet browser die steeds een soort van popup opent. (een soort reclame dus)
ik zie nu dus ook de link die Mibe heeft geplaatst en doe het zoals het daar staat, zelfde manier als de mijne.
Ja, ik zal het zo eens proberen.
Toch bedankt voor jou moeite hoor!
eh ik heb algemeen dezelfde probleem , maar ik gebruik vista .
ik heb cclener geprobeerd tuneup utillitie 2008 en anti virus en al ma het helpt niet .
Voer dan ook es de blog uit... Daar staan andere kuis programma's.
ik begrijp niet wat je bedoeld met de blog .
Gelieve alles te lezen in deze topic dan...
die heb ik al gelezen en toegepast maar geen verandering .
ik heb cclener geprobeerd tuneup utillitie 2008 en anti virus en al ma het helpt niet .
De meeste mensen zeggen dat het een virus zou zijn. Moet ook eens zien naar "configuratiescherm", "software" (maar weet niet of dit hetzelfde is bij de Vista". Daar eens zien of er niets vreemds in staat.
Deze link vind ik ook goed http://www.pcschoonmaak.nl/ en deze ook. Maar weeral, ik weet niet of het gaat voor de Vista.
De meeste mensen zeggen dat het een virus zou zijn. Moet ook eens zien naar "configuratiescherm", "software" (maar weet niet of dit hetzelfde is bij de Vista". Daar eens zien of er niets vreemds in staat.
Deze link vind ik ook goed http://www.pcschoonmaak.nl/ en deze ook. Maar weeral, ik weet niet of het gaat voor de Vista.
Ik was nog een link vergeten : http://onecare.live.com/site/n...leanup.htm
als je nou alles download dat mibe als link geplaatst heeft spy bot ad-aware en dat andere spul, en zet alles ff op een sb stickje of een andere manier, start e compute dan in veilige modus en scan hem dan nog is.
Bedankt Marvin,
dit zal ik zéker uitproberen.
Nog een aangename dag.
Bernard, Sowieso raad ik je aan om al die troep te verwijderen!
Los hiervan, als je prettig wil surfen zonder reclame, nieuwe schermen die ongevraagd openen enz. dan kan je voor Firefox. kiezen.
Ook de 'legale' reclame kan erg vervelend zijn, sinds ik op deze manier mijn websites bekijk ervaar ik het als veel prettiger.
Hiermee kan je alle afbeeldingen en banners blokkeren door een paar handige uitbreidingen er aan toe te voegen. Ik wil je daar wel wat tips over geven wanneer je dat wil.
De nieuwe functies in de nieuwste versie van IE zijn vrijwel allemaal geplagieerd van Firefox wat open-source is (daarom kunnen ze dat jatten).
Alleen, Firefox heeft dankzij het open-source karakter nog veel meer mogelijkheden en is inventiever en innovatiever.
Met IE lukt het mij niet om reclamevrij te surfen, met FF wel.
Ook hotmail kan ik bekijken zonder reclame.
Belangrijk extra voordeel: wanneer de computer niet al die reclame-rotzooi laadt dan gaat het veel sneller!!!
Wanneer je zoals ik maar 4 GB per maand kan downloaden (het laden van websites buiten het scholendomein valt hier ook onder!) dan kan je bovendien ook meer met die limiet.
Dat scheelt bijvoorbeeld wanneer je via een website legale videobeelden wil zien, zoals bij uitzendinggemist of het nieuws van VTM of TV1.