Ni echt een vraag, eerder een schreeuw om deftige uitleg.
als je den dag van vandaag een wireless router koopt moet je toch al serieus teen en tander weten zenne.
allé, wrm zijn er zoveel verschillende soorten beveiliging, (WEP, WPA)
wa is het verschil, waarom niet 1 standaard soort?
en dan die wireless settings...
network mode, mixed of disabled
radio band, wide of of standard
wide channel en standard channel
en wireless ssid broadcast (default enable)
allé serieus gasten ksnap daar dus de ballen meer van é... 2 jaar geleden met glans geslaagd in mijn datacommunicatie op school. maar pfff den dag van vandaag, ge snapt er terug ni veel van ze (akkoord da interesseert me wel ni, maar het interesseert me wel als mijn wireless internet s*d)
vooral die channels zijn moeilijk. ze zeggen ge moet 1, 6 of 11 nemen, (ja bij wide of bij standard channel??)
en wrm toon je er dan 11 keuzes als er maar 3 goed zijn (das lijk massa's verlies van kanalen of ni)
allé tis gewoon ne keer een verduidelijking nje.
Wat die kanalen betreft: Dit is gewoon om storingen tegen te gaan.
Voorbeeld: Ik en mijn 2 buren hebben draadloos internet. We hebben afgesproken dat we elks op een ander kanaal zitten. Wij op 11, de andere op 6 en de buren aan de andere kant zitten op 1. Je past dit aan naargelang je omgeving, maar dit is niet noodzakelijk.
Wireless SSID broadcast zorgt ervoor dat een apparaat de nabijgelegen AP kan bekijken. Als dit disabled is, zie je je netwerk niet in de lijst wanneer hij zoekt, maar moet je het manueel toevoegen (moet je dus de naam en channel weten).
Die beveiligingen - WPA is veiliger dan WEP. Dus dit kies je naargelang je je veiliger wilt voelen of niet.
Die andere dingen zeggen mij op het eerste gezicht ook niet veel.
thx voor info.
maar ik moet
wide channel instellen
en standard channel.
ken dan nog geen verschil zenne tussen die 2, en hoe ze best staan.
Nu idd in mijn gebuurte zijn er 4 Wireless netwerken dat ik kan aanklikken .
ow even tellen, er zijn 3 beste channels, (1, 6 en 11) hoe moet ik dit dan oplossen en we zijn met 5...?
greets