Netwerk voor lanparty

3 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van FlorH
Bezoeker
Punten: 746

Hallo,

Ik ga zondag 13/03/2008 een kleine lanparty organiseren. Hiervoor heb ik een netwerk bedacht.

Schets:

De bedoeling is om 2 goedkope switches aan elkaar te linken met een gewone Cat5 UTP kabel. Dit kan want de switch ondersteunt Auto-MDI/MDI-X. Naar het schijnt detecteerd hij hiermee of hij straigt of crossed moet werken. Op de overige poorten sluiten we dan alle pc's aan die een statisch IP adres ingesteld krijgen (192.168.0.1 t.e.m. 192.168.0.14) en hetzelfde subnetmasker. Dan gaan we alle pc's in dezelfde werkgroep zetten en dan zouden ze elkaar moeten zien, toch?

Eventueel als er een internetverbinding in het jeugdhuis is, zal er 1 pc een gedeelde netwerkverbinding ingesteld krijgen die over heel het netwerk bereikbaar is (dit heb ik thuis getest en dat werkt).

Ik heb al zo'n switch gekocht om te testen, en waarschijnlijk koop ik er een tweede als mijn idee de goedkeuring kriigt :).

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Je kan inderdaad switches zo koppelen. De laatste switches zijn idd auto detect, dus moet direct werken.

Dezelfde werkgroep is GEEN must, maar dan moeten de pcnamen gekend zijn. Dan kan je naar de pc gaan via Uitvoeren, \\pcnaam of \\IPADRES. Dit werkt altijd ALS de pc's zich in dezelfde range bevatten.

Succes en enjoy the party

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Bla
Bla
Bezoeker
Punten: 114

Wil je ook aan filesharing doen en daarom alle pc's in dezelfde werkgroep steken?

--

Java en cobol crasher.

afbeelding van FlorH
Bezoeker
Punten: 746

Je dat kan wel van pas komen :)

Trouwens, als er geïnteresseerden zijn: http://lanparty.theprojectpc.be

Flor

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer