Alternatief voor Belgacom en Telenet?

8 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Stieven76
Bezoeker
Punten: 125

Hoi,

Voor de belgische mensen.
Weet er iemand een goed alternatief voor Belgacom? Momenteel heb ik dus internet van Skynet. (vdsl)
Toen ik enkele jaren geleden klant werd bij Skynet had ik redelijk wat problemen met mijn ADSL verbinding. Konstant uitvallen, storingen ed.. Na he zoveelste boze telefoontje en de aanschaf van Belgacom Digitale TV hebben ze me op VDSL gezet en de lijn gesplitst (4Mbps voor interet en 4Mbps voor TV) Dit werkt zonder problemen..

Als ik echter hoor van vrienden en kennissen die ADSL hebben bij een andere provider (soms sneller, ruimere downloadlimieten, grotere webspace en mailbox en heel belangrijk een stuk goedkoper dan Belgacom en Telenet) wil ik toch ook graag veranderen. Zeker als ze nog tevreden zijn ook. Als je maar €25 moet betalen ipv €42 voor eigenlijk meer te krijgen.. Nu ik heb ADSL bij een andere provider wordt moeilijk voor mij aangezien ik bijna 5km van de centrale zit dus dit gaat terug problemen geven ivm stabiliteit ed. (bevestigd door enkele andere ADSL providers).

Is er een alternatief voor Telenet? Want daar wil ik absoluut niets van weten, zijn in mijn ogen echte boeren en goedkoop zijn ze ook niet. Dan blijf ik beter bij Skynet.
Ik kan althans geen alternatieve providers vinden die iets anders aanbieden dan ADSL..
Iemand die hier meer van weet of een andere provider kent?

Mvg,
Stieven

ps: het is niet de bedoeling om hier een discussie te starten over Telenet en Belgacom. Ben enkel opzoek naar een goed alternatief :)

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718
--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

afbeelding van Stieven76
Bezoeker

Bedankt Mibe maar dit is ook ADSL en aangezien ik nogal ver (bijna 5km) van de centrale zit gaat dit weer veel problemen geven..

Indien ik ADSL kon nemen had ik deze genomen: http://www.dxadsl.be/
Ze hebben me echter bevestigd dat ik te ver van de centrale zit om me een goed signaal te kunnen geven..

Vandaar.. Bestaat er geen alternatief voor internet via de kabel?

Grts,
Stieven

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Bekijk even deze Internet Providers overzicht link.

En dan nog een satteliet linkje: deze link

Bovenstaande linken zijn gewoon informatief.
Ik heb geen ervaringen met die providers en kan dus niet bevestigen of ze beter/slechter zijn ;)

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
Stieven76 schreef:
Bedankt Mibe maar dit is ook ADSL en aangezien ik nogal ver (bijna 5km) van de centrale zit gaat dit weer veel problemen geven..

Indien ik ADSL kon nemen had ik deze genomen: http://www.dxadsl.be/
Ze hebben me echter bevestigd dat ik te ver van de centrale zit om me een goed signaal te kunnen geven..

Vandaar.. Bestaat er geen alternatief voor internet via de kabel?

Grts,
Stieven

In welke stad woon je?
Dommel heeft op dit moment ook een Cityconnect-abonnement lopen (ADSL2+), wat stukken sneller is dan het gewone ADSL (en niet afhankelijk is van de lijnen van Belgacom).
Om echt te genieten van VDSL-snelheid wordt het nog even wachten tot het netwerk van Belgacom uiteindelijk is opengesteld voor andere providers.

edit: Ik zie net dat Mibe al een link had geplaatst van cityconnect.

Op dit moment kun je weinig doen...Enkel maar wachten tot VDSL, geleverd door andere providers.

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van Sinna
Bezoeker
Punten: 18

Ik heb (op ADSL) positieve ervaringen met EDPNet.
Zij leken zowat de enigen die meteen begrepen waarom ik bij de aanvraag uitdrukkelijk geëist heb om maximaal op 2,2MBit te synchroniseren. Vziw zit ik op een goede 3km van de centrale maar mijn signaal-ruis-niveau is bedroevend door slechte binnenbekabeling.

afbeelding van vartan0408
Bezoeker
Punten: 3

Ik ken het gevoel, ik was Coditel klant => daar na honderden boze telefoons, opjagen tot zelfs de kabel gewoon uit de muur te trekken en een "aangenaam" aangetekend schrijven te sturen overgeschakeld naar Belgacom Adsl. Ook niet echt top, maar in Brussel was UPS nog niet overgenomen door Telenet. Snelheidsproblemen of oncapabele mensen op de klantendiensten waren in het begin. Dan uiteindelijk op een goeie gast gevallen op de klantendienst die z'n nek durfde uitsteken alles in orde gekomen. Op technisch vlak alleszinds. Nadien facturatie van zaken die niet kloppen, creditnota's, maandelijkse telefoontjes... Volgens mij is er gewoon geen betere (Brussel alleszinds) voor Digitale TV en/of Internet dan onze vrienden aan het Noord-Station. Net hetzelfde met Electrabel; Vroeger in de handen van de staat, dan geprivatiseerd; problemen zijn kering en inslag.

Hangt af van 'la belgique' volgens mij, als je vergelijkt met Frankrijk of onze Noorderburen (tarifering!) en service...

Een alternatief kan ik je niet geven, de enige raad die ik je geef is GEEN CODITEL!

Nog een groot nadeel van Belgacom is dat ze GEEN support kunnen bieden voor Mac gebruikers. "Zoek maar op Google zeiden ze..."

--

MACBOOK WHITE 2.16GHZ INTEL 2 CORE, 2GB RAM, FUJITSI-SIEMENS XP PRO, PENTIUM 4, 1GB RAM, iPHONE 8GB

=> WWW.IT-JOBBANK.BE

afbeelding van Stieven76
Bezoeker

Hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties.
Voorlopig ga ik nog ff wat afwachten.. Is het juist dat het met ADSL2 niet echt uitmaakt hoe ver je van de centrale zit? Of is dit enkel voor VDSL?

Grts,
Stieven

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
Stieven76 schreef:
Hoi,

Bedankt allemaal voor de reacties.
Voorlopig ga ik nog ff wat afwachten.. Is het juist dat het met ADSL2 niet echt uitmaakt hoe ver je van de centrale zit? Of is dit enkel voor VDSL?

Grts,
Stieven

Met ADSL2(+) maakt het net wél uit hoever je van de central zit...Indien je relatief ver zit, moet uw bandbreedte aangepast worden - om disconnects te vermijden. Uw snelheid is in de meeste gevallen nog steeds sneller dan gewoon ADSL, maar toch een beduidend minder snel dan de theoretische capaciteit.

Bij gewoon ADSL is uw rendement zo'n 85%...bij ADSL2(+) varieert dit van 20 tot 50%, afhankelijk van de afstand. Maar het blijft sneller dan ADSL...en meestal zijn de limieten hoger.

Op dit moment is het nog steeds beter even te wachten...Het ADSL2(+)-netwerk van Belgacom is nog niet beschikbaar voor andere providers, waardoor je beperkt bent in opties. Het wordt dus wachten tot 1 juli 2008 (in het beste geval).

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer