Beste,
Na het bekijken van een van de topics op deze website over providers ben ik terecht gekomen op de website van dxADSL.
Ik was meteen verkocht! Ik heb momenteel Skynet ADSL GO en Belgacom TV (in een pack).
Door de speciale voorwaarden die zijn verbonden aan dit pakket hadden we 17Gb transfervolume. De snelheid was wel vrij goed. Op de meeste downloads zat ik rond de 300Kbps. Een snelheidstest liet blijken dat ik ongeveer 388Kbps maximum had, maar dat werd 194Kbps toen de TV aan ging!
Echt tevreden ben ik dus niet, trouwens: Na een paar dagen een "Counter-Strike: Source" gameserver te hosten merkte ik dat ik al meteen 10Gb had getransferreerd en de pings van de spelers schoten de lucht in vanaf 8 spelers
Op de website van dxADSL viel mijn aandacht op het ADSL2+ abbonement dat gelukkig ook voor mij beschikbaar is. Theoretische maximumsnelheid van 20Mbps (DOWN) en 1Mbps (UP) en een transfervolume van 100GB - en men zegt dat ze niet vaak mensen op smallband zetten. Met dit abbonement zou ik niet alleen snel surfen, maar ook véél. En bovendien is dit abbonement zeer geschikt voor een gameserver (mits gebruik van een -gratis - Dynamisch DNS programma zoals No-IP dat je Dynamisch IP-adres vervangt door een (sub)domein.
Er zijn echter wel complicaties: We hebben al Belgacom TV en dat willen we houden, maar dxADSL en BGC TV gaan niet samen op één enkele lijn. Oplossing: Een nieuwe lijn voor dxADSL met een zo goedkoop mogelijk abbonement. De oude lijn dient dan voor BGC TV en Telefonie. Het vorige contract bij belgacom wordt aangepast.
ADSL2+ Modem?? Bij belgacom kreeg je een gratis modem. Dit is eigenlijk een Multiservices Modem van Philips die ook werkt als draadloze router & SIP Client voor VOIP. Hij presteerd goed en werkt met alle providers. Aangezien Belgacom TV het ADSL2+ netwerk van Belgacom gebruikt, ondersteunt mijn modem ook automatisch ADSL2+ voor Internetgebruik (dit heb ik ook gecheckt).
Maar... Ik kan deze niet gebruiken want deze heb ik natuurlijk nodig voor BGC TV! Aangezien elke nieuwe klant zo'n multifunctionele modem krijgt (Lees: dus ook echt KRIJGEN) houden ze deze over bij overstap naar een andere ISP. Op deze manier zijn er veel van die (tweedehands) modems te koop.
Dit wetende heb ik een exacte kopie van mijn huidige modem gevonden op Kapaza! die perfect werkt voor een appel en een ei.
De aanvraag is inmiddels verzonden, en de nieuwe lijn wordt 20/06 geïnstalleerd door Belgacom en dat zou kort daarna ADSL2+ ook moeten werken.
PS: Ik zit slechts 1,7Km van de wijkcentrale dus ik zal bijna aan de maximumsnelheid kunnen downloaden (zo'n 17Mbps?)
Graag wat meningen.. en zijn er hier nog klanten van dxADSL?
Ikzelf maak gebruik van dommel maar heb al veel goeie commentaren gehoord omtrent dxADSL. Had ik eerder weet gehad van deze provider, ging het ook twijfelen zijn...
Je kan altijd eens kijken op het forum van Userbase.be; daar is een sectie waar mensen hun ervaringen/problemen plaatsen ivm. verschillende providers. Vooraleer ik overschakelde heb ik ook eens alles doornomen. 
Ik zou niet langer wachten...maakt eigenlijk weinig uit naar welke provider je overstapt. Zolang je niet te veel blijft betalen bij Belgacom!
Sorry voor dubbelpost, maar dit kan je eventueel ook eens proberen:
Is een website die berekent welke provider/abonnement het best bij jou past (gemaakt door een Userbase.be Member).
gewoon doen .
ik heb net dezelfde systeem als u van belgacom en kan niet wachten tot abonnement voorbij is om over te stappen naar dxadsel.
wat tv betreft zo een groot verschil is het echter niet digitaal en kabel .
Na 3x te herlezen snap ik hem nog niet.
Na 3x te herlezen snap ik hem nog niet.
²
Maakt nergens een vermelding van Telenet dus lijkt mij nogal een onzinnige opmerking. 
Al enig idee wat je zal kiezen?
Héél mooi!
Als je dicht bij de centrale zit is ADSL2+ inderdaad wel een mooie aanwinst. Spijtig genoeg hier nog niet beschikbaar en bij dommel wordt er waarschijnlijk ook een activatiekost aangerekend als ik wil overstappen van Netconnect (ADSL1) naar ADSL2). Misschien als Belgacom zijn lijnen open zet dat ik kan profiteren van een snelheidsverhoging op ADSL1 (naar 6mbit ipv 4,6), maar ik hoop er niet echt op.
Wat zijn de abonnementskosten per maand?
Ik betaal 30,95 euro per maand voor het abonnement + 6,95 euro voor de telefoonlijn.
Via ISPMonitor.be ben ik er achter gekomen dat binnekort de discoverylijn 9,95 euro gaat kosten, dit zodat er minder mensen geneigd zouden zijn naar een alternatieve provider over te stappen.
Goed nieuws is wel dat vanaf volgende maand Belgacom - onder dwang van het BIPT - zijn ADSL2+ netwerk volledig opensteld, waar alernatieve providers wel baat bij hebben. De markt zal verruimen en de prijzen zullen waarschijnlijk nogmaals dalen. Bron: Tweakers.net
Via ISPMonitor.be ben ik er achter gekomen dat binnekort de discoverylijn 9,95 euro gaat kosten, dit zodat er minder mensen geneigd zouden zijn naar een alternatieve provider over te stappen.
Goed nieuws is wel dat vanaf volgende maand Belgacom - onder dwang van het BIPT - zijn ADSL2+ netwerk volledig opensteld, waar alernatieve providers wel baat bij hebben. De markt zal verruimen en de prijzen zullen waarschijnlijk nogmaals dalen. Bron: Tweakers.net
Daar heb ik toch mijn twijfels bij. Providers als Dommel en dxDSL gebruiken op dit moment al hun eigen DSLAM's om de klant te voorzien van internet. Buiten de lijnen zijn ze niet afhankelijk van Belgacom (bij ADSL wél, tenzij men het netwerk van Scarlet gebruikt).
Dit verklaart ook waarom de prijs van ADSL2+ goedkoper is dan ADSL. Voor ADSL is men verplicht de DSLAM's van Belgacom te gebruiken, waardoor de kostprijs hoger ligt.
Het is dus enkel voordelig als providers hun eigen DSLAM's aanschaffen. Voor zover ik weet zijn er nog niet zoveel providers (dommel, dxdsl) die dit leveren.
Goed dat het netwerk geopend wordt...maar eigenlijk had ik stiekem al gehoopt op een vrije markt op vlak van VDSL2. En op dat vlak is Belgacom weinig toegeeflijk.
dxADSL is trouwens overkoepeld door Full Telecom (aka FullADSL), dus dxADSL zelf gebruikt enkel de DSLAM's van zijn moederorganisatie. Dit verklaart ook dat Speedtest.net mijn ISP ziet als Full Telecom.
ADSL is ook niet altijd duurder hoor, maar de prijs/kwaliteit verhouding ligt er wel een pak lager.
Als ik mij niet vergis gebruikt Belgacom zijn ADSL2+ infrastructuur nu voor o.a. Belgacom TV en het BIPT wilt dat de concurrerende bedrijven gelijke kansen krijgt (dus het netwerk wordt opengesteld en andere bedrijven kunnen dit netwerk nu ook gaan gebruiken om hun producten en diensten aan te bieden). Eerst was er twijfel want Belgacom protesteerde met het argument dat ze hun netwerk enkel voor TV gebruikten. Toch heeft het BIPT de openstelling opgelegd. Volgens mij was - omdat de beslissing toch al genomen was door het BIPT - dit de aanleiding dat Belgacom zijn snelheden en limieten verhoogt (via het ADSL2+ netwerk), Belgacom ADSL Go klanten krijgen dus eigenlijk een beperkte versie van ADSL2+. Dit doen ze omdat ze het BIPT nu niet meer moeten overtuigen en om - nu de andere providers de aanval in gaan zetten - beter te kunnen concurreren tegen de opzettende ADSL2+ abonnementen van alternatieve providers.
Dus: het VDSL2 netwerk zal denk ik pas worden opengesteld zodra belgacom dit op onbeperkte schaal gaat gebruiken.
Wijs me erop als m'n "analyses" niet kloppen he!