Internet trager met meerdere computers aan

9 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Robin Benjamins
Bezoeker
Punten: 9

Hoi allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een raar probleem. We hebben hierzo 2 laptops en 1 computer. Alle 3 de systemen hebben verbinding via ethernet kabel en de 2 laptops kunnen ook draadloos. Het probleem is dat wanneer er meerdere systemen aan staan dat het internet aanzienlijk trager word wat erg irritant is, het lijkt erop dat wanneer je de enige bent met de pc aan dat je de volle bak krijgt en al er dan nog iemand gebruik maakt van het internet dat de verbinding door 2en word gedeeld en met 3 systemen aan is het al helemaal een ramp.

Ik dacht eerst dat het aan de router lag want dat ding heeft altijd al voor problemen gezorgd en daarom heb ik nieuwe gekocht (Linksys WRT54G2). Heb ik de router aangesloten is et probleem nog niet verholpen, hij geeft ook nergens problemen aan.

Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag want ik ben al dagen aan het kloten.

Alvast Bedankt.

afbeelding van nasar
Bezoeker
Punten: 80

uw internet abonnement is niet in staat om zoveel upload/ download verkeer toe te laten? dat is toch logisch? ...
Wat gebeurt er als je die 2 laptop's die op draadloos (beveiligd) netwerk zitten, hun internet connectie afzet via de software instellingen? gaat het dan nog altijd zo traag?

--

Life goes on

Bezoeker

Ik kijk even.

edit

Dan gaat hij al een beetje sneller.
Dit probleem was er niet wanneer @home er nog was.

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1637
Robin Benjamins schreef:
Ik kijk even.

edit

Dan gaat hij al een beetje sneller.
Dit probleem was er niet wanneer @home er nog was.

Misschien was uw @home-abonnement een stuk sneller dan uw huidige?

Zijn de computers (en hun netwerkkaarten) nog relatief jong...of reeds gedateerd?

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

Bezoeker

Aan de computers kan het niet liggen want beide laptops zijn nog geen 2 jaar oud en de pc 4 jaar.
We gingen automatisch naar Ziggo en hebben nog steeds het zelfde pakket van download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s.

Moderator
Robin Benjamins schreef:
Aan de computers kan het niet liggen want beide laptops zijn nog geen 2 jaar oud en de pc 4 jaar.
We gingen automatisch naar Ziggo en hebben nog steeds het zelfde pakket van download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s.

1600kb is té weinig om fatsoenlijk met meerdere computers op het internet te surfen (downloaden is al helemaal onmogelijk).
Het zou mij verbazen indien uw @home-abonnement dezelfde voorwaarden had (en het toch snel ging).

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

Bezoeker

Dus met een abonnement van download: 4.000 kbit/s upload: 1.000 kbit/s zou alles wel goed moeten werken?

Moderator
Robin Benjamins schreef:
Dus met een abonnement van download: 4.000 kbit/s upload: 1.000 kbit/s zou alles wel goed moeten werken?

Toch een stuk beter dan voorheen.

--

Bezoeker

Ik heb ongeveer €30 per maand te besteden aan internet, heeft iemand nog tips voor een goed internet abonnement?

afbeelding van FlorH
Bezoeker
Punten: 746

1,6Mbps is inderdaad maar genoeg om met 1 pc vlot te surfen.
Een 4Mbps vebinding zou moeten volstaan om met 3 pc's te surfen.

Bovendien is dit slechts de theoretische snelheid, in de praktijk is dit ongetwijfeld minder.

Ik zie dat Ziggo een Nederlandse provider is, en daar heb ik geen weet van. Op deze link kan je nederlandse internet providers vergelijken.

Succes.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer