Sinds wij Belgacom Tv hebben (+ ADSL) is dit probleem eigenlijk begonnen. Vroeger geraakte ik zonder problemen (draadloos) op internet, nu valt het uit of werkt het gewoon niet. Als ik dan al eens, bij toeval, op het net geraak, valt het internet van de gewone pc uit (met kabel verbonden) en ook het internet van de andere 2 laptops (draadloos). Het zou dus aan mijn laptop moeten liggen aangezien de andere wél op internet geraken, maar ik zou niet weten wát het probleem dan zou moeten zijn aangezien ik niets aan de instellingen heb verander.. Soms krijg ik dus wel even verbinding maar valt het meteen weer uit. Soms heb ik internet met beperkte mogelijkheden en soms helemaal niet. Mijn laptop vindt het netwerk wel altijd maar krijgt er dus geen verbinding mee. Als ik even bij de msn-probleemoplosser kijk dan staat er soms dat mijn standaard gateway offline is en de andere keer ligt het probleem ergens anders. Mocht er iemand EEN idee hebben van waar het probleem zou kunnen liggen: ELK idee is welkom!!
Alvast bedankt!!
Leen
is altijd al handig als het modemmoddel gegeven is
Ben je rechtstreeks verbonden met de ADSL modem?
Of zit er nog een router tussen?
Welke abonnement heb je van Belgacom?
Reden dat ik het vraag.. Bij het online nalezen van de info(deze link), valt mijn oog op max #pc's.
Dus het aantal computers die simultaan online mogen.
ADSL Budget(6) = 1
ADSL Light(1) = 1
ADSL Go(1) = 1
ADSL Plus(1) = 4
VDSL = 4
groeten,
Weazle
We hebben sinds kort ADSL Multi en Security (tot 4 pc's) en het internet werkt nog steeds niet op mijn laptop. Er is op dit moment nochtans nog maar 1 pc en 1 laptop op aangesloten.
De modem is een Aethra.
Aethra FS4104-AW
ADSL Multi staat beschreven als een betalende optie voor meer veiligheid.
Dit lijkt me precies niet jouw abonnement type.
Ik zou zeggen.. Kijk even op je factuur of pleeg een telefoontje naar Belgacom er om zeker van te zijn.
groeten,
Weazle
We hebben ADSL Go en daar die betalende optie van Multi en Security bij. (wat dus 4 pc's geeft)
Op dit moment "ziet" mijn laptop ons netwerk maar kan hij er geen verbinding mee maken ..
De optie Belgacom ADSL Multi & Security is een optie op uw Belgacom ADSL Go-abonnement en geeft aan 1 tot 4 gebruikers de kans om op hetzelfde moment te surfen in alle veiligheid. Zo voorkomt u conflicten en onaangename verrassingen.
Concreet:
U kunt tot 4 pc's tegelijkertijd aansluiten (vanaf 2 toestellen is wel een multi-pc-modem vereist).
U krijgt 5 GB extra volume per maand (die u niet kunt overdragen naar de volgende maand).
Je hebt gelijk. Je abonnement laat toe om met meerdere machines online te zijn.
Ik heb de handleiding van je modem/router bekeken en het staat er duidelijk in dat deze meerdere machines ondersteund.
Het geheel bekeken, zie ik maar enkele opties
- Indien je het nog niet gedaan hebt, herstart je modem(stroom uit, minuutje wachten, stroom in)
- Indien de modem nog onder garantie is, bellen naar belgacom en klagen.. (en vragen voor een andere)
- Derde optie is een upgrade vd Firmware(zie ook deze Belgacom pagina.
Let op: Indien de firmware faalt, dan zal je toch naar Belgacom moeten bellen
groeten,
Weazle
Eigenlijk heb ik de 3 opties al geprobeerd.
Ik heb eens iemand van Belgacom laten komen en die had toen geen problemen met zijn laptop om op ons draadloos internet te raken. We hebben toen een nieuwe modem gekregen maar dat hielp niet..
De upgrade is ook al geïnstalleerd en de modem is al méér dan 1 keer herstart.
Als je niets meer weet: bedankt voor je hulp maar ik zal dan nog maar wat verder zoeken ...
Leen
Hoi,
Je hebt al een lange weg afgelegd 
Ik heb alle info nog eens doorlezen.
Het probleem doet zich dus enkel voor met één bepaalde laptop.
Wanneer deze laptop online geraakt, dan kan geen enkel andere machine nog online.
Is deze informatie correct?
Indien ja, vertel eens iets meer over deze Laptop..
- Welk merk en type
- heeft dit probleem zich altijd voorgedaan met deze laptop
- Welk programma staat er op de laptop om connectie te maken met draadloos netwerk
- Welk besturingssysteem gebruik je?
- Post even een Hijacked logfile vd laptop zodat we zicht krijgen wat er op draait(info: deze link)
groeten,
Weazle
ALS ik met mijn laptop op internet geraak, is het soms zo dat het 3 minuten werkt en geen enkele problemen met het internet bij de andere geeft. Maar soms is het zo dat het internet (en de digitale televisie) uitvalt als ik even op internet geraakt ben. Dan valt daarop mijn internet uit en werkt alles bij de andere toestellen weer zoals het hoort.
Bij de andere laptops doet dit probleem zich inderdaad niet voor als deze op internet geraakt zijn.
- de laptop is een Dell Inspiron 6400
- vroeger, vóór we digitale televisie hadden, had ik dit probleem nóóit
- het programma om verbinding te maken is gewoon met Windows, er staat nog iets op van 'Intel PROSet/Wireless' maar dat loopt soms ook vast
- Windows XP
- Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:30:52, on 4/10/2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\Program Files\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\CMPDPSRV.EXE
C:\PROGRA~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIADE.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\NetWaiting\netWaiting.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.be/ig/dell?hl=nl&client=dell-row&channel=be&ibd=6060920
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: EpsonToolBandKicker Class - {E99421FB-68DD-40F0-B4AC-B7027CAE2F1A} - C:\Program Files\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: EPSON Web-To-Page - {EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} - C:\Program Files\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Program Files\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CMPDPSRV] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\CMPDPSRV.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Program Files\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus DX4800 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIADE.EXE /P26 "EPSON Stylus DX4800 Series" /O6 "USB003" /M "Stylus DX4800"
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ModemOnHold] C:\Program Files\NetWaiting\netWaiting.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless SSO Service (WLANKEEPER) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
Leen
Probeer eens hetvolgende als je wil.
Start de computer in veilige modus met netwerkondersteuning.
Controleer of het probleem zich dan ook voor doet.
Methode:
- Herstart de machine
- Vlak voor Windows opstart, duw je (meermaals) op F8
- In de keuze menu, kies je voor Veilige modus met netwerkondersteuning
- Windows start in een veilige modus, met standaard scherminstellingen(kan beetje lelijker zijn)
- Surf een beetje rond (naar veilige websites) in deze veilige modus
- Herstart daarna de machine terug normaal om in normale modus te werken
Waarom dit alles?
Gewoon om te zien of hetzelfde probleem zich ook hier voordoet of niet(voor de analyse vh probleem).
groeten,
Weazle
Hoi,
Ik heb de veilige modus geprobeerd. Proberen verbinding te maken maar lukte niet meteen, dan 'probleemoplosser' gebruikt en die zei dat er mogelijk een probleem met de modem was en dat ik hem even moest uitzetten. Heb ik gedaan en dan kon ik een 5-tal minuten op internet. Meerdere sites geprobeerd maar dan viel het internet op mijn laptop uit en ook een 5tal seconden het internet op de gewone pc.
2 minuten erna weer geprobeerd verbinding te maken (nog steeds in de veilige modus) en dan werkte het internet voor 1 minuut maar erna niet meer...
Leen
Dat is heel raar gedrag voor in veilige modus.
Want dit is namelijk de modus waar je het minste last hebt van andere software(die mss medeoorzaker konden zijn).
Online lees ik anders wel een goede tip.
(deze link).
Kan je om het probleem verder te analyseren de 2 zaken vanop de site proberen?
- Je laptop eens met de draad connecteren en zo surfen(schakel op dat moment de wifi even uit met FN+F2)
-
Citeer:
After numerous attempts including upgrading the wireless card driver/upgrading the firmware of my AP, I finally resolved the issue by doing the following.1. Uninstall existing intel pro wireless 3945 driver and install latest driver as provided on Dell support site.
2. Change power scheme (under control panel) to maximum performance or presentation. For some reason i think the power saving options were causing issues with the wireless card.
3. If this does not work try turning off the bluetooth radio (if installed)
Edit:
Je moet volgende link eens lezen:
deze link
Toegeven, het gaat wel over Vista(tegen Xp bij jou).. Maar het is niet gezegd dat dit niet hetzelfde probleem is als bij jou 
Dus updaten die dell drivers 
Hoe lang heb je deze laptop al?
groeten,
Weazle
PPf .. ik heb wat vanalles geprobeerd en onder andere natuurlijk ook wat je vroeg.
Ik heb eerst geprobeerd om verbinding te maken met een gewone losse kabel in "uitgang 2 van de modem" en dit werkte niet. Dan heb ik geprobeerd verbinding te maken met de kabel die normaal gezien in de PC zit naar "uitgang 1" van de modem , en dit ging dan weer wel. Ik weet niet of "uitgang 2 van de modem" nu stuk is, of dat het aan de kabel zelf lag ...
Dan heb ik gemerkt dat er vanachter in de modem in 1 van de 4 uitgangen een soort "plug" zit. Als ik dit eruit haalde, werkte het internet op mijn laptop redelijk maar dan niet meer op de gewone pc.. Ook hier weet ik niet of dit nu toeval is maar ...
Dan heb ik alles even terug normaal gezet, en dan kon ik verbinding met de pc en laptop maken, maar op mijn laptop stond nergens een icoon van dat ik verbinding had. Het icoontje van "Windows internetverbinding" gaf aan dat ik helemaal geen verbinding had, maar blijkbaar werkte het internet dus wél voor even. Inderdaad EVEN, want daarna viel het internet op de laptop uit en op de pc ook even.
De driver die je zei die problemen bij Windows Vista zou oplossen, deed op mijn laptop niets..
Van andere drivers op de Dell website, wist ik niet dewelke ik moest installeren.
Ik heb ook, dacht ik dan, Intel PROSet Wireless gedeleted, maar blijkbaar staat er nog meer van op mijn laptop dan ik dacht en ik weet niet of ik nu echt ALLES ervan mag deleten ... ?
Hopelijk kan je er wat aan uit ..
Leen
Neem altijd eerst een backup van je bestanden en belangrijke zaken(favorieten, mails,..)
Volgende drivers & downloads lijken me nuttig:
Intel Pro/Wireless programma
ftp://ftp.us.dell.com/network/...171131.exe
Voor Wireless Minicard:
ftp://ftp.us.dell.com/network/...174291.exe
En ook deze voor het gewone netwerk:
ftp://ftp.us.dell.com/network/...149798.EXE
De diagnostics utility(alhoewel ik niet weet wat deze doet
):
ftp://ftp.us.dell.com/network/...150593.EXE
Betreft je vorige post.
Ik denk dat je met modem , je netwerkkaart bedoelt?
Kijk even op deze afbeelding: http://img221.imageshack.us/im...0613da.jpg
In volgorde de poorten dat ik daarop zie: Netwerkkaart - Modem - USB - USB - VGA - Tv out (?)
Dus zeg nog eens voor de zekerheid.. Welke kabel heb je in welke poort gestoken(om zeker te zijn dat we over hetzelfde praten).
Even een korte beschrijving hoe je kan testen of je online bent:
- Klik op start - uitvoeren
- typ cmd en druk op ok
- typ ipconfig en druk op enter
Je moet hier al een ipadress zien staan( 0.0.0.0 is niet geldig en ook 169.254.x.x is niet geldig) - typ vervolgens ping pcwereld.be en druk op enter
Indien je online bent, komt er iets op van reply ... in het andere geval request timed out (dan ben je offline).
Tot dusver de test om te zien of je nog online bent 
Wat bedoel je met deleten?
Normaal kan je software desinstalleren via Start - Configuratiescherm - software
Heb je ook die power schema aangepast en bluetooth uitgezet?
Ik denk dat de 2 belangrijkste zaken op dit moment nog zijn:
- Dus testen met de netwerkkabel(zet je wireless uit op dat moment)
- Software en drivers van dell updaten naar de laatste versie
groeten,
Weazle
Bluetooth heb ik niet en had het batterijvermogen op maximum gezet.
1 van die drivers-links kreeg ik niet geïnstalleerd omdat de nodige hardware niet aanwezig was ... of software ... ? (sorry, was nogal snel in het wegklikken)
Die test om te zien of ik online ben, geeft nu niets weer. Bij cmd zegt ie dat, zowel bij LAN-verbinding en Draadloze netwerkverbinding, dat het medium ontkoppeld is.
Ping met pcwereld lukt dus niet...
Met modem bedoelde ik eigenlijk de modem zelf, dat Aethra ding en dus niet een verbinding ofzo op mijn laptop zelf.
Ik had Intel PROSet wireless verwijdert via Software maar als ik daarna even bij "zoeken" Intel typte, kwamen er nog een aantal bestanden/mappen/.. tevoorschijn ..
Na dit alles werkt het net nog steeds niet
(( Even iets anders: sinds kort komt er als ik mijn laptop afsluit, steeds iets op van dat TeaTimer. exe nog moet afgesloten worden. Ik denk dat dit iets van Spybot S&D is maar ik weet niet waarvoor het dient... Heeft dit enig nut of .. ? ))
Leen
Ping met pcwereld lukt dus niet...
Indien er ontkoppeld staat, dan heb je inderdaad geen verbinding.
Was dit tijdens de test met de kabel?
Ok. Nu klinkt ook dit meer logisch 
Je hebt 2 soorten kabels.. Nl gewone en crossed over. Het verschil is de volgorde vd kleine draadjes in de kabel.
Kijk even op http://www.pcwereld.be/zelf-ee...abel-maken
Dus wanneer je het begin en het einde van een kabel neemt, dan kan je zien of de kabel zijn kleurtjes allemaal hetzelfde zitten (of net niet).
Kijk even na dat je 2 kabels gewoon zijn of crossed.
Dit kan wel. Mogelijk staan er nog andere zaken van intel op.
Zolang je maar de andere hebt geinstalleerd 
Even nog voor Bluetooth.. Ter info gewoon:
Betreft TeaTimer
Indien je geen waarde hecht aan Teatimer 
Volg dit Linkje
Voor het vervolg van dit probleem... Kan je nog eens de analyse doen met de kabel(en wireless uit op dat moment). Want ik vind het best raar dat je met kabel ook problemen hebt 
groeten,
Weazle
Hallo
als mijn laptop met de kabel verbonden is, heb ik er geen problemen mee .. Ik bedoelde dat die ene kabel blijkbaar niet werkte maar als ik de kabel neem van op de pc en die op mijn laptop aansluit om met internet te werken, is er geen enkel probleem ... Zal ergens aan de kabel liggen of de uitgang van de modem (Aethra dus ...)
Leen
Hoi,
Even een overzicht van de puntjes die ik hieronder zal posten:
- Wireless Zero Configuration
- Driver update van Dell
- Driver update van Intel zelf
- Power Saving
- Ander netwerk + Dell support
Wireless Zero Configuration
Ik kwam onderstaande tegen:
reputation of dropping perfectly good connections periodically to look
for "better" connections. I disabled it and ran the config utility
provided by the manufacturer of the wireless PCI card. No more
mysterious disconnects.
Indien je dit wil testen..
- Klik op start - uitvoeren
- typ services.msc en druk op ok
- scroll naar beneden tot je de service Wireless Zero Configuration-service tegenkomt
- Dubbelklik op de service en klik op de knop stop
- in de dropdown opstarttype, verander de waarde naar uitgeschakeld
- Controleer of je nog een draadloze connectie kunt maken
- Indien de connectie lukt, surf een beetje en kijk na of de connectie blijft
- bij problemen, zet het opstarttype terug op automatisch en klik daarna terug op de knop start
Driver update van Dell
Ik denk dat je deze in het verleden al getest hebt.. Maar kan je deze nog eens installeren (+reboot) en daarna testen:
http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dsn/en/docume...
Driver update van Intel zelf
Een stap verder dan de support site van Dell.. Het is een intel chip..
Download en installeer (+reboot) deze ook eens. Mogelijk is deze versie recenter dan die vanop de dell site
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Inst=Yes&ProductI...
Power Saving
- Klik op start uitvoeren
- typ devmgmt.msc
- Zoek naar netwerkapparaten(open dit via het plusteken
- Zoek je draadloze netwerkkaart
- klik er met de rechtermuisknop op en vraag eigenschappen
- Klik op het tabblad Energiebeheer
- Haal de vink WEG bij de optie: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen
- Bevestig alles met ok
Ik weet niet of de wijzigingen dadelijk van kracht gaan, maar ik denk het wel.
In geval van twijfel.. Herstart de computer 
Ander netwerk + Dell support
Als extra stap in het isoleren van het probleem.. Ken je nog iemand met een draadloos netwerk(vrienden, buren, .. .)
Is het mogelijk om je laptop daar eens te connecteren en te zien of je wel/niet online blijft.
Reden van mijn vraag: Op deze manier kan je perfect bewijzen dat het een probleem is met de laptop en kan je (proberen) beroep te doen op de support van Dell.
Graag feedback over elk puntje 
groeten,
Weazle
Volgens een verkoer bij Fnack, zou het installeren van " draadloos internet " met LINKSYS WAG 2OO G zeer moeilijk zijn voor een beginneling, heeft er iemand zo een ondervinding ?
Als je het boekje en cd-rom nauwzettend gebruikt, dan zie ik geen probleem.
Nu, ik werk in pc-zaak en vind dit allemaal mss te simpel...
Ge moet mij ook nooit vragen om olie te verversen van mijn auto terwijl ik veel rij 
Dit ligt louter aan uw inzet/kennis...
Graag een nieuwe topic in het vervolg?
Wat wil " graag een nieuwe OPTIC in het vervolg " zeggen ??????????????????
Waarom overvloedig smijten met vraagtekens?? Hou je aan de regels. Een nieuwe topic wil zeggen, een nieuwe vraag te stellen ipv andermans zijn vraag te vermengen.
Hoi,
sorry voor de late respons maar hier dus een antwoord. Had alles behalve de laatste optie geprobeerd en was van plan om ook het laatste te proberen. Maar enkele dagen geleden was de modem stuk: de televisie en het internet op de pc werkte niet meer en dus hebben we een nieuwe modem gekregen. Bleek dat die "vervangde" modem ook stuk was want nu geraak ik zonder problemen op internet ... Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan maar het lag dus wél aan de modem, terwijl ie nieuw was ...
Een gans jaar heb ik liggen zoeken naar een oplossing, techniekers van Belgacom laten komen en nooit een oplossing gevonden .. Vind het ook maar vreemd maar dus bedankt voor je hulp!!
Leen
Bedankt voor de feedback