Hello,
paar vragen, misschien domme maar het is voor de zekerheid.
indien je het fax-toestel achterwege laat en een laptop in de plaats neemt om faxen te ontvangen/versturen, heb ik volgende vragen:
als de pc gewoon aanligt met de telefoon/fax-kabel geconnecteerd, krijgt deze dan altijd de faxen binnen? ook als het fax-programma van Windows niet aanligt?
als de pc niet aanligt, komen de faxen dan binnen op de pc wanneer deze wordt aangelegd? (ik dacht van niet aangezien een fax niet opgeslagen wordt op een server zoals bij e-mails)
Indien er 2 faxen op hetzelfde moment toekomen, zullen beide faxen dan binnenkomen of zal het ook een storende fout geven bij de verzender dat het "bezet" is. (ik dacht dat het in principe een bezet-fout zou geven, maar aangezien hij niet af print, maar digitaal opslaat kan dit direct afgehandeld worden, waardoor er nauwelijks nog een bezet-fout bij de verzender zou opduiken...)
greetz B
Oke, enkele antwoorden 
Indien je de Windows Fax gebruikt en deze staat ingesteld op auto-accept, dan zal deze altijd ontvangen als windows runt (werkt met spooler service)
Indien je werkt met WinFax of dergelijke, dan moet deze service runnen.
Als pc afligt, zal de beller geen antwoord krijgen, dus ook geen fax kunnen verzenden
Als een fax binnenkomt, wordt deze zo snel afgehandeld als de ZENDER en ONTVANGER. Dus als de zender analoog werkt en traag is, dan ligt de lijn net zo lang open als deze ontvangt, dus BEZET voor 2de lijn. Tenzij de provider daar een speciaal service voor heeft?
Hopelijk je duidelijk te hebben ingelicht
deze zijn goede antwoorden! bedankt!
nog een laatste vraag mss
welk programma raad je het best aan? je mag zowel betalend als freeware opgeven.
greetz
De Fax service van Windows zelf gebruik ik altijd met succes. Printer toevoegen, fax...
Ik weet niet hoever Winfax gevorderd is voor Vista.
effe heropenen,
ik heb nu een laptop aangeschaft om in de winkel van mijn ouders hun mails en fax te kunnen ontvangen.
het besturingssysteem is Windows Vista Basic. vreselijk spijtig dat op de basic de windows fax service niet bestaat.
is er een mogelijkheid om die wel erop te installeren?
ook winfax of andere fax-software is ofwel verschrikkelijk duur, of gewoon niet te vinden.
enig idee wat ik kan doen?
grtz
Heb je het bestand C:\Windows\system32\fxssvc.exe ?
Mogelijk zou je de service manueel eens kunnen aanmaken, maar ik heb mijn twijfels of dit zomaar gaat werken.
Info vd Fax service : http://www.blackviper.com/WinV...es/Fax.htm