'netwerkadres verkrijgen' blijft altijd

3 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Landie
Bezoeker
Punten: 5

Ik heb een oude pc van iemand gekregen (met windows XP) en ik wil daarmee nu ook thuis internetten (draadloos).

Ik heb een telenet-modem en daarop een DI634M router van D-link. We hebben hier thuis nog 3 andere laptops staan en die kunnen perfect op op het internet geraken. alleen die nieuwe dus niet.

Ik heb mac filtering opstaan maar mac-adres is reeds op router ingegeven en heeft normaal voldoende rechten
pc herkent netwerk en ik kan er verbinding mee maken
daarna blijf ik echter de boodschap krijgen : 'netwerkadres verkrijgen'

als ik ipconfig intik, krijg ik :

ethernet-adapter LAN-verbinding 2:
status van medium : medium ontkoppeld

ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding 4:
verbindingsspec. DNS-achtervoegsel :
IP-adres : 0.0.0.0
subnetmasker : 0.0.0.0
standaardgateway :

Wat moet ik doen om toch te kunnen internetten ?

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Gebruik je enkele Mac adres filtering? Of ook nog andere beveiliging (wep, wpa, wpa2,...).

Een draadloos probleem oplossen gaat meestal ietske trager dan met de kabel :)
Indien mogelijk, wil je als test even de beveiliging op je dlink router afzetten?
Kan je daarna draadloos wel connecteren?

!! Zet daarna de beveiliging terug aan !!

Op deze manier weet je toch dat het probleem zich op de computer zelf bevindt of niet.
Indien het niet werkt(tijdens het testen), schakel ook even tijdelijk de firewall en antivirus uit.

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Landie
Bezoeker

Had ook nog paswoord.

Ik heb alles van beveiliging afgezet en ik kan nu surfen maar er is nog iets raars.

Als ik de lijst van beschikkbare netwerken vroeg dan zag ik mijn netwerk staan en ik klikte op verbinding maken. Daar staat dus 'niet verbonden' maar toch kan ik internetten.

Als ik dan naar netwerkverbindingen ga kijken dan zie ik bij 'LAN of snelle internetverbindingen' dat er geen enkele verbinding is. Bovenaan het schermpje staat wel nog 'internet-gateway' en daar staat wel bij 'verbonden'.

Ik heb de mac-filtering daarna terug opgezet en dan kan ik ook nog altijd internetten. Deze laptop heeft nu ook een ip-adres.

Na een minuut of 5 kreeg ik eindelijk ook onderaan de melding dat ik verbonden ben met wireless.

afbeelding van Landie
Bezoeker

na veel gesukkel heb ik terug verbinding (beveiligd met paswoord)

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer