probleem om te surfen en te mailen

3 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van nsuij
Bezoeker
Punten: 3

Ik ben helemaal geen computer-feak en ten einde raad richt ik mij tot jullie.
We zijn geabonneerd op belgacom ADSL en hebben en draadloze router aethra waar een lap-top en vast Pc op draait.
Sinds vrijdag slaag ik er niet meer in om via beide computers te surfen of te mailen ( nog draadloos nog via de een vast kabel).
Ik heb gisteren contact opgenomen met Belgacom die mij een aantal handelingen hebben laten doen maar zonder resultaat.
Is er iemand die mij op weg kan zetten om dit probleem op te lossen?

Bedankt,

Nathalie

afbeelding van DickBrewer
Moderator
Punten: 1633

Gebruik je enige vorm van beveiliging (WPA, WEP, mac-filtering)...?

--

"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."

afbeelding van nsuij
Bezoeker
Punten: 3

Bedankt voor de snelle reaktie : beide PC's (lap-top en vaste PC)zijn voorzien van een wep- beveiliging

Nathalie

afbeelding van BunnyNathalie
Bezoeker
Punten: 11

Het gemakkelijkste is dat je je router reset.

Dit wil zeggen dat je ergens op je modem een gaatje ziet, waar je met een pen of naaldje een knopje een 5 sec indrukt. Je router gaat dan terug naar de fabrieksinstellingen.

Je kan dan via je pc, terug inloggen met de oorspronkelijke login, meestal is dat admin, admin, maar dat vind je wel terug in je handleiding.

Je surft dan naar het IP adres van je router, staat ook vermeld in de handleiding, en daar kan je dan met clean instellingen beginnen.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer