Hey iedereen,
ik probeer al een tijdje om het (internet)netwerk hier op het werk op punt te krijgen. Ik zal even beginnen met de situatie te schetsen...
Alle signalen komen binnen via een belgacom lijn. Van daar uit komt het signaal voor internet binnen op een thomson speedtouch 350i. Achter deze router staat een linksys om alles naar de netwerkkast te verdelen en van daaruit loopt er dus een bedraad netwerk naar de verschillende kamers...
Aan één van die netwerkkabels in één van de kamers is er wederom een linksys aangesloten (om meerder computers aan te sluiten). Tot zover werkt alles perfect, maar is ook alles dus bedraad...
Nu is het zo dat we ook draadloos op het net willen kunnen. Daarom heb ik geprobeerd om achter die laatste linksys een apple airport extreme te plaatsen. Deze werkte in het begin, maar valt constant weg... Het is zo dat vanaf ik een andere modem aansluit alles voor een half uurtje ofzo werkt, en dan is het gedaan... Ik heb de kanalen veranderd, alle instellingen geprobeerd, enz... maar zonder resultaat. Ook met een netwerkstumbler programma zie ik duidelijk dat het signaal constant wegvalt (het signaal van omliggende draadloze netwerken is constant).
Met een apple express is het resultaat precies hetzelfde en met een usrobotics wireless ook... als ik deze draadloze modems echter mee naar huis neem werken ze wel perfect (zowel rechtstreeks op de hoofdkabel als na een andere router) en is het signaal dat ik via de netwerkstumbler zie constant...
Heeft iemand een idee waarom het draadloos signaal op het werk constant wegvalt? ik heb voor zover ik weet alles geprobeerd, maar ik kan niets vinden.. Ik veronderstel dan ook dat het aan de eerste router van belgacom (speedtouch 530i) ligt (aangezien het thuis wel perfect werkt), maar weet niet goed wat ik er mee aan moet....
Alvast bedankt voor jullie hulp! en sorry voor de misschien wat verwarrende uitleg;-)
Ik vermoed dat de omgeving waar je het zet serieus stoort.
Storende elementen zijn:
Elektrische bedradingen
Elektrische toestellen
Luidsprekers
Voedingtransformators
Tv, radio, etc..
Draadloze telefoon
Draadloze camera systeem
Zet de Airport es op een andere plaats, zo vrij mogelijk, dit kan wonderen doen
Vermits ie op de ene locatie wel werkt en op de andere niet zal het dus waarschijnlijk aan interferentie liggen, veroorzaakt door andere bronnen die al dan niet opzettelijk op dezelfde frequentie zitten. Frequentiegeneratoren die met teruggekoppelde phase lock loops werken en interferentie ondervinden gaan nl. verlopen naar een andere frequentie, waardoor die natuurlijk niet meer overeen komt met de ontvangerfrequentie na een tijdje.
Veel voorkomende oorzaken van zulke interferenties zijn naburige stations met een gelijkaardige PLL as frequentiegenerator, defecte TL-buis starters, defecte (of heel goedkope) switching power supplies etc.