windows mail in vista

6 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van danger65
Bezoeker
Punten: 14

Hallo,
Naast mijn desktop pc met windows xp heb ik nu een laptop (met vista erop) aangesloten op internet via een switch.Probleem is dat overal alles werkt maar dat ik mijn mails niet kan binnenhalen op de laptop met het programma windows mail.Heb internetverbinding en explorer werkt dus,heb alle instellingen hetzelfde staan als bij outlook express(pc met windows xp).Iemand enig idee hoe ik dit oplos?Bij voorbaat dank!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Krijg je een foutmelding?

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van danger65
Bezoeker

Ja,dat ik geen verbinding met de server kan maken,verbinden met de server mislukt etc.....en de instellingen POP3 enzovoort,maar dat klopt allemaal.
Vemoed dat het ergens aan mijn firewall of virussoftware ligt,heb bullguard erop staan en eens uitgezet,noppes,heb de windowsfirewall al eens uitgezet,noppes!Ik weet het niet meer...
Groetjes en bij voorbaat dank!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Ok. Je kan eens proberen te connecteren naar je POP3 server over poort 110 (=pop3)

Hoe doe je dat?

• Duw Windows toets + R om de run dialoog te openen
  • typ cmd en druk op enter om dos te openen
  • typ netsh diag connect iphost demailserver.domeinnaam.com 110 en druk op enter
    Bemerking: verander demailserver.domeinnaam.com door de naam van jouw mailserver

Indien de poort openstaat, dan krijg je volgende melding:

Citeer:
IPHost = demailserver.domeinnaam.com
Port = 110
Server gebruikt de poorten [110]

Indien je de poort niet kan bereiken, dan krijg je volgende melding:

Citeer:
IPHost = demailserver.domeinnaam.com
Port = 110
Server gebruikt de poorten [Geen]

Wat schieten we daar mee op?
Indien de poort bereikbaar is, dan wil dit zeggen dat er iets niet juist staat in de Windows mail instellingen.
Indien de poort niet bereikbaar is, dan is het bv een firewall probleem. Vermeldt dan hier even welke mailserver je aanspreekt en dan probeer ik dezelfde poort te query'en.

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van danger65
Bezoeker

hallo
ik krijg dan de melding:de volgende opdracht kan niet worden uitgevoerd :diag connect.....enzovoort!
Ik gebruik telenet,dus de naam van de mailserver is voor inkomende mail (pop3)mail-in.pandora.be
Ik veronderstel dat ik dit moet ingeven ipv demailserver.domeinnaam.com?
Groetjes!

afbeelding van danger65
Bezoeker

Hallo
Ondertussen is het in orde!
Heb die Bullguard eraf gegooid en het werkt!Afsluiten van bullgard was niet voldoende ,raar,bleef nog op achtergrond draaien waarschijnlijk.
Maar nog eens vriendelijk bedankt voor je hulp en ondersteuning!
Groetjes!

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Tip: Vervang pandora.be overal door telenet.be, ooit zullen ze pandora naar achteren schuiven ;)

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer