Probleem met het openen van MSN Messenger

7 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Siglin
Bezoeker
Punten: 1

Ik heb al enkele maanden een probleem met MSN messenger.
Hij wil het namelijk niet meer openen. Ik krijg telkens volgende foutmelding :

Runtime Error!
Program : C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
R6025
- pure virtual function call

Kunt u mij zeggen wat het probleem is want ik heb MSN Messenger al meermaals verwijderd van mijn pc en opnieuw gedownload maar zonder enig resultaat.

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301
Siglin schreef:
Kunt u mij zeggen wat het probleem is (...)

Een pure virtual function call is het resultaat van incorrect gebruik van interfaces in C/C++ waarbij de klasse die alle componenten in de interface zou moeten implementeren dat niet doet voor één of meerdere componenten, in dit geval een functie. Wanneer deze niet bestaande functie dan wordt aangeroepen krijg je deze fout. Deze runtime error wordt dus veroorzaakt door een design error, en de meeste compilers laten dan ook niet toe dat je zoiets compileert normaal gezien.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971

Ik zou proberen MSN te verwijderen en daarna nog zoveel mogelijk achtergebleven bestanden van MSN opruimen met behulp van de instructies in deze post. Pas daarna MSN terug proberen te installeren.

Succes ermee.

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van Yannou
Bezoeker
aomlives schreef:
Ik zou proberen MSN te verwijderen en daarna nog zoveel mogelijk achtergebleven bestanden van MSN opruimen met behulp van de instructies in deze post. Pas daarna MSN terug proberen te installeren.

Dit lijkt me weinig zinvol omdat, zoals ik in mijn vorige post reeds aanhaalde, deze fout wordt veroorzaakt door een programmeerfout en geen configuratieprobleem of currupt bestand. Opnieuw installeren plaast dus gewoon een nieuwe binary met dezelfde fout erin op de plaats van de vorige...
Het feit dat Siglin een herinstallatie al meerder malen probeerde zonder succes bevestigt deze redenering trouwens.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971
Yannou schreef:
Dit lijkt me weinig zinvol omdat, zoals ik in mijn vorige post reeds aanhaalde, deze fout wordt veroorzaakt door een programmeerfout en geen configuratieprobleem of currupt bestand. Opnieuw installeren plaast dus gewoon een nieuwe binary met dezelfde fout erin op de plaats van de vorige...
Het feit dat Siglin een herinstallatie al meerder malen probeerde zonder succes bevestigt deze redenering trouwens.

Een aantal opmerkingen bij jouw bizarre redenering:

1) Je weet niet of Siglin dit probleem van bij de eerste installatie van MSN had, of het probleem pas later plots is opgedoken. Indien dit laatste het geval is, klopt jouw ganse betoog al niet meer. Daarbij komt ook dat verschillende andere mensen gemeld hebben dat dit probleem plots bij hen opdook. Dit zou je geweten hebben als je wat research had gedaan...

2) Als het inderdaad aan een programmeerfout te wijten is, is het juist de goede oplossing om een nieuwe versie van MSN te installeren, waarin deze fout mogelijk verholpen is. Om dit te bereiken moet de vorige foutieve versie echter grondig verwijderd worden, hetgeen niet vanzelfsprekend is, zie daarvoor ook eerder aangehaald topic.

3) Ik kom tenminste met een concrete mogelijke oplossing. Het probleem simpelweg benoemen zoals jij deed helpt niemand echt vooruit...

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van Yannou
Bezoeker
aomlives schreef:
1. (...) Daarbij komt ook dat verschillende andere mensen gemeld hebben dat dit probleem plots bij hen opdook.

Waarschijnlijk hebben naast Siglin nog heel wat andere mensen dezelfde installer (met dezelfde bug erin) gedownload, wat meteen ook dit verschijnsel verklaart.

aomlives schreef:
2. Als het inderdaad aan een programmeerfout te wijten is, is het juist de goede oplossing om een nieuwe versie van MSN te installeren, waarin deze fout mogelijk verholpen is.

Daar heb je gelijk in, maar bugs verwijderen is niet zo simpel als het lijkt. Om te beginnen moeten de programmeurs de exacte omstandigheden waarin de fout voorkwam zien te reconstrueren wat op zich al niet eenvoudig is. Deze fouten worden immers maar in zeer specifieke situaties "getriggerd" zoals dat heet; het kan best zijn dat iemand anders eveneens de foute binary gebruikt maar geen problemen ondervind omdat de omstandigheden (softwaromgeving etc) anders zijn. Eens de fout gevonden is moet ze dan nog verbeterd worden op een zodanige manier dat er geen nieuwe bugs worden geïntroduceerd, en dat de binary compatibel blijft met de andere binaries in het project.

aomlives schreef:
3. Ik kom tenminste met een concrete mogelijke oplossing. Het probleem simpelweg benoemen zoals jij deed helpt niemand echt vooruit...

Het probleem benoemen was exact wat er gevraagd werd:

Siglin schreef:
Kunt u mij zeggen wat het probleem is (...)

Overigens, als er voor elk probleem een éénduidige oplossing bestond dan was dit forum niet nodig, en we beschikken ook niet over alle details. We kunnen en mogen dus vaak niets met zekerheid zeggen; ik heb het dus liever over vermoedens dan valse hoop te geven.

afbeelding van christiaan-keyers
Bezoeker
Punten: 71
aomlives schreef:
Yannou schreef:

Een aantal opmerkingen bij jouw bizarre redenering:

1) Je weet niet of Siglin dit probleem van bij de eerste installatie van MSN had, of het probleem pas later plots is opgedoken. Indien dit laatste het geval is, klopt jouw ganse betoog al niet meer. Daarbij komt ook dat verschillende andere mensen gemeld hebben dat dit probleem plots bij hen opdook. Dit zou je geweten hebben als je wat research had gedaan...

2) Als het inderdaad aan een programmeerfout te wijten is, is het juist de goede oplossing om een nieuwe versie van MSN te installeren, waarin deze fout mogelijk verholpen is. Om dit te bereiken moet de vorige foutieve versie echter grondig verwijderd worden, hetgeen niet vanzelfsprekend is, zie daarvoor ook eerder aangehaald topic.

3) Ik kom tenminste met een concrete mogelijke oplossing. Het probleem simpelweg benoemen zoals jij deed helpt niemand echt vooruit...

maar je zei opnieuw instaleren??
dat had hij al eens gedaan?

afbeelding van Yannou
Bezoeker
christiaan-keyers schreef:
maar je zei opnieuw instaleren??
dat had hij al eens gedaan?

Inderdaad ik snap aomlives' redenering ook niet eigenlijk. Zolang je niets substantieel verandert aan de softwareomgeving dan zal je met dezelfde binary opnieuw dezelfde omstandigheden creëren en zal de fout zich dus telkens opnieuw voordoen...

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer