geheugenkaart gsm

23 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van starplayster
Bezoeker
Punten: 14

Onlangs heb ik mijn gsm moeten binnendoen omdat hij stuk was. Ik heb mijn micro SD eruit gehaald en bijgehouden. gsm was na een tijdje gemaakt en ik wil mijn micro SD terug in men gsm steken en hij vroeg het wachtwoord. Ik geef het wachtwoord en het was onjuist. Ik heb wat meer wachtwoorden gebruikt maar niets helpt. Hie zou dit komen en wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt !

afbeelding van Baris
Bezoeker
Punten: 297

Wat voor een wachtwoord wordt er gevraagd?
Helpt het formatteren van de sd kaartje niet ;)

afbeelding van Baris
Bezoeker
Punten: 297

Wat voor een wachtwoord wordt er gevraagd?
Helpt het formatteren van de sd kaartje niet? ;)

Bezoeker

het is een wachtwoord dat je zelf moest kiezen
en nee dan moet je ook het wachtwoord geven :(

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971

Welk type GSM heb je?

Wordt dit wachtwoord door de gsm (als je je kaart via de gsm wilt doorbladeren) of door Windows (als je je microSD wilt lezen met een multi card reader) gevraagd?

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Bezoeker

Nokia XpressMusic 5610
als ik gewoon mijn geheugenkaart wil openen om foto's te zien of muziek erop te zetten

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Door welk programma wordt dit wachtwoord dan gevraagd/hoe ziet dit venster er uit (eventueel screenshot)?

Was die microSD bijgeleverd bij de gsm met wachtwoordbeveiliging "ingebouwd" of heb je dit zelf geactiveerd en zoja hoe?

Kan je de inhoud van je kaartje niet bekijken door te gaan naar Deze computer en dan rechtermuisknop -> Openen op het microSD kaartje?

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

Bezoeker

ik open mijn menu van men gsm, ik pak galerij en daar staat dan als eerste geheugenkaart.ik open dat en hij hij vraagt 'wachtwoord invoeren'.
Ja hij was erbij geleverd bij men gsm. Het wachtwoord heb ik er zelf opgezet. Ik ben gewoon naar men geheugenkaart gegaan en opties wachtwoord instellen en een wachtwoord opgegeven.
Ik heb een laptop en moet nog zo een 'ding' zal ik maar zeggen gaan hale voor men geheugenkaartje in te steken. Als ik men gsm verbind via usb met men laptop vind hij men geheugenkaart niet.

afbeelding van Yannou
Bezoeker
Punten: 1301

Het instellen van wachtwoorden voor media als flashkaartjes, usb-sticks, harde schijven enz. maar ook voor documenten als zips, Word bestanden en Windows in het algemeen is ten zeerste af te raden omdat je de meeste van die beveiligingen op één of andere manier toch kan bypassen (waardoor ze geen enkel effect hebben) en wachtwoorden nogal eens vergeten worden waardoor je dus vroeg of laat in de problemen komt.

Dat gezegd zijnde, een flashkaartje is een passief medium (zie het als een "domme" verzameling van multiplexers, decoders en geheugencellen), en ontbreekt dus de logica om high level services als beveiliging te bieden (tenzij je heel complexe toeren gaat uithalen). Bijgevolg vermoed ik dat het probleem zich situeert in de GSM zelf, die mogelijk tijdens de reparatie naar fabrieksinstellingen werd gereset. Consulteer dus de handleiding van het toestel of probeer standaard wachtwoorden als 1234, P@ssw0rd!, abc enz.

afbeelding van aomlives
Bezoeker

In de handleiding die via de site valt te raadplegen zie ik niets specifieks over een dergelijk wachtwoord. Probeer dus inderdaad gewoon de ganse gsm compleet te resetten en hopen dat hiermee ook de wachtwoordfunctie op zich verwijderd wordt.
Met een kaartlezer zul je dus hoogstwaarschijnlijk de gegevens van je kaartje wel kunnen bemachtigen indien dit nodig zou zijn.

--

Bezoeker

dus met ander woorden moet ik de fabrieksinstellingen herstellen?
en hoeveel kost zo een kaartlezer? kan ik mss nog gebruiken in de toekomst
bedankt !

afbeelding van Yannou
Bezoeker

De meeste geheugenkaartlezers ondersteunen een breed scala van verschillende types, bijvoorbeeld dit exemplaar. De prijzen schommelen zo rond de € 20 tegenwoordig.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Yannou schreef:
De meeste geheugenkaartlezers ondersteunen een breed scala van verschillende types, bijvoorbeeld dit exemplaar. De prijzen schommelen zo rond de € 20 tegenwoordig.

Dat is wel een exotisch (en duur) exemplaar. Een iets redelijker voorbeeld is het volgende:

bij Bol.com

voor de volledigheid: op de site van Fnac staat het aan 8,99 euro maar als ik de link hier plak werkt hij niet :)

In ieder geval in elke hypermarkt in de buurt hebben ze wel gelijkaardige modellen tegen gelijkaardige prijzen. Zeer handige dingen en geen al te grote investering.

--

afbeelding van Yannou
Bezoeker
aomlives schreef:
Dat is wel een exotisch (en duur) exemplaar.

Inderdaad, de externe types zijn meestal een stuk duurder dan de interne, maar hebben als voordeel dat je er geen vrij 3,5" slot voor nodig hebt in je tower natuurlijk.

aomlives schreef:
op de site van Fnac staat het aan 8,99 euro maar als ik de link hier plak werkt hij niet

Dat is een known issue en werd reeds aangehaald in dit topic.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Yannou schreef:
Inderdaad, de externe types zijn meestal een stuk duurder dan de interne, maar hebben als voordeel dat je er geen vrij 3,5" slot voor nodig hebt in je tower natuurlijk.

Link uit mijn vorige post nakijken aub. Het gaat hier wel degelijk over een externe card reader.

--

afbeelding van Yannou
Bezoeker
aomlives schreef:
Yannou schreef:

Link uit mijn vorige post nakijken aub. Het gaat hier wel degelijk over een externe card reader.

Dat had ik inderdaad gezien, de opmerking over intern en extern was meer algemeen bedoeld. Overigens, goed opletten bij de verschillende types, aomlives! Als je de afbeelding van het model dat ik voorstelde aandachtig bekijkt dan zie je dat het 4 slots heeft terwijl het jouwe er maar 3 heeft. Het duurdere model kan dus meer types van kaartjes lezen, en hoewel het nutteloos mag lijken zou ik toch aanraden om voor het duurdere model te gaan. Want als je voor het goedkope model kiest zal de wet van Murphy ervoor zorgen dat het kaartje dat jij wilt lezen er net niet in past xD

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Yannou schreef:
Overigens, goed opletten bij de verschillende types, aomlives!

Goed dat je het opmerkt, Yannou. Als je de producten naast mekaar legt zal je immers zien dat jouw Lexar een 12-in-1 card reader is en die van mij een 36-in-1.
De Trust kan dus drie maal zoveel kaartjes lezen, ondanks dat hij een slot minder heeft.

Voor de geïnteresseerden: de Trust 36-in-1 mini card reader die ik aanhaal staat deze week ook in de folder van Carrefour, eveneens tegen 8,99 euro.

--

afbeelding van Yannou
Bezoeker
aomlives schreef:
De Trust kan dus drie maal zoveel kaartjes lezen, ondanks dat hij een slot minder heeft.

Een cardreader die 3 maal zoveel kaartjes kan lezen met een slot minder en maar de helft kost? Dat lijkt me toch wel verdacht hoor, aomlives...

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Yannou schreef:
Dat lijkt me toch wel verdacht hoor, aomlives...

Waar heb je het over?

Het is een mini card reader (oa speciaal voor laptops), vandaar minder slots.

Zelf heb ik deze card reader. Zoals je ziet is deze 35-in-1 en kan dus nog meer kaartjes lezen, maar nog altijd stukken kleiner en goedkoper als de Lexar. Ik heb hem ondertussen bijna een jaar geleden gekocht voor ongeveer 10 euro, en hij werkt nog steeds perfect. Ik snap dus niet wat er verdacht kan zijn, ga een willekeurige hypermarkt binnen en je vindt er talloze degelijke card readers tegen dumpingprijzen. Misschien moet je daar dus eerst eens gaan kijken.

--

Bezoeker

ik kan mss zo een kaartlezer gebruiken maar wrs heb ik dat is één keer of twee keer nodig dus vind ik het mss jammer dat ik daar dan men geld aan geef. Zal ik niet beter dan gewoon een nieuw geheugenkaartje kopen? dat lijkt me wel iets simpeler. En kan ik er mss een van 2 GB kopen.Het is gwn jammer dat ik die van mij niet meer kan gebruiken. in ieder geval toch bedankt voor de moeite ! :)

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Ik weet eigenlijk niet zeker of dat de beste oplossing is. Als je zo'n kaartlezer niet zal gebruiken is het inderdaad niet het geld waard. Een nieuw microSD 2Gb kaartje kost op dit moment echter ook iets van een 5-10 euro. Net iets minder als een lezer dus. Nu blijft de vraag alleen of een nieuw kaartje je probleem zal oplossen. Het kan immers dat het wachtwoord van je gsm zal gelden voor elk extern kaartje dat erin gestoken wordt. Als je denkt dat dit niet het geval zal zijn, is een nieuw kaartje kopen dus inderdaad een oplossing :)
Anders heb je met een kaartlezer en je oude microSD kaartje een prima usb-stick ;)
En als het wachtwoord alsnog erop blijft zou ik teruggaan naar de winkel of Nokia mailen.

Succes ermee.

--

Bezoeker

Oke bedankt ! ^^
maar normaal staat het wachtwoord echt op het kaartje zelf :)
hopelijk dan dus wel :P
maar toch erg bedankt !

afbeelding van Yannou
Bezoeker
starplayster schreef:
maar normaal staat het wachtwoord echt op het kaartje zelf

In dat geval moet het bewaard worden in een bestand, wat de beveiliging wel heel erg gemakkelijk te omzeilen zou maken. Want dan zou je dat bestand kunnen verwijderen, of het wachtwoord simpelweg kunnen aanpassen door het kaartje m.b.h.v een cardreader op om het even welke pc aan te sluiten...

afbeelding van Mibe
Beheerder
Punten: 9718

Paswoord 12345 doet het dikwijls niet?

--

Great to help, great to be helped

>> Via Prive berichten worden geen forum vragen beantwoord. Daarom is er dit forum <<

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer