putty script

2 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van Bjeenie
Bezoeker
Punten: 1014

Hello,

ik heb een media-harde schijf in het netwerk. en ik kan dmv de command-box een putty connectie starten hiermee.

zijn deze commando's in putty hetzelfde als in dos?
want ik zou willen een script schrijven die de connectie maakt naar putty, naar de correcte folder gaat en een bestand kopieert naar die harde schijf.

maar ik weet niet direct hoe eraan te beginnen en welke commando's ik moet gebruiken.

enig idee?

thx!

grtz

--

Life is like a Binary digit, you're it or you're nothing!

afbeelding van Weazle
Beheerder
Punten: 10099

Over welke poort je connecteer je naar deze schijf?
Ik vermoed dat je in een soort unix GUI komt waar de dos commandos niet werken.

Is je schijf aanspreekbaar met ftp?

groeten,

Weazle

--

Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

afbeelding van Scott
Beheerder
Punten: 1426

Als je putty moet gebruiken, zal er op die schijf waarschijnlijk een of andere linux variant draaien, met natuurlijk heel wat andere commando's.

Maar als die schijf te benaderen is via SSH, zal je er waarschijnlijk ook wel bestanden op kunnen zetten via SCP/SFTP. Kijk eens op de site van putty, daar staan nog een paar andere executables die je kan gebruiken om vanop je pc bestanden te kopieren.

Dan kan je een batch file maken op je pc die gewoon die exe aanroept met de juiste parameters om de bestanden te kopieren. Ik ken plaatsen waar ze op dergelijke manier backups downloaden van toestellen die enkel via SSH te benaderen zijn, dus het zou moeten werken :)

--

"I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone." -- BS.

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer