Hoi.
Eerst en vooral, ik ben een leek. Alstublieft rustig aan dus met dat computertaaltje, zodat ik nog kan volgen.
Ik heb werkelijk hulp nodig. Even het verhaaltje schetsen. Ik had een tergend langzame laptop. Ik had Belgacom internet. We zijn verhuisd en omdat ik zo weinig had aan het internet vanwege die trage laptop, geen internet meer. Een oude computer gekregen van mijn pa, omdat hij een nieuwe had gekocht. Werkt perfect en vééél sneller dan mijn laptop. Terug internet aangevraagd. Kabel in computer gestoken. Vindt modem niet. Geen internet dus.Op mijn laptop werkt het meteen. Ligt dus niet aan bekabeling of modeminstellingen of gelijk wat, maar aan instellingen in die computer. Maar dus geen idee wat precies. Die computer van mijn pa heeft wel altijd op telenet internet gewerkt, en nog nooit op belgacom. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
HELP !!! Ik ben het beu om een kwartier te moeten wachten voor een webpagina opent.
Greetz,
Babypie
Welk besturingssysteem gebruik je(bv Win XP,Win Vista of Win 7)
Bij WinXP:Klik rechts op Deze Computer daarna Eigenschappen en Hardware,staat daar ergens een geel uitroepteken bij Netwerkadapter??
Dan deze eventueel nieuw installeren.
Kijk bij Mijn Netwerklocaties staat daar iets??zo niet klik op 2e van boven(Netwerkverbindingen weergeven)Wat staat daar??
Mvg schorpioen40
Nergens gele uitroeptekens te zien. Bij netwerkverbindingen staat LAN-verbinding, met zo'n rood kruisje en nog een netwerk dat blijkbaar wel actief is, hoewel ik geen enkel ander netwerk geïnstalleerd heb.
Ik gebruik WinXP.
Greetz.
Oh ja, op die computer staat ubuntu ook geïnstalleerd, wat ik af en toe dus ook gebruik.
Heb je soms een draadloos netwerk op deze Pc??(klik hier re op en dan status wat staat daar,geldt voor 2e lanverbinding!!)
Klik rechts op de Lanverbinding(met rood kruis)
Ga naar eigenschappen,Wat staat bij:Verbinding maken via????
en daar onder bij :Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig???
Mvg schorpioen40