Hoi.
Eerst en vooral, ik ben een leek. Alstublieft rustig aan dus met dat computertaaltje, zodat ik nog kan volgen.
Ik heb werkelijk hulp nodig. Even het verhaaltje schetsen. Ik had een tergend langzame laptop. Ik had Belgacom internet. We zijn verhuisd en omdat ik zo weinig had aan het internet vanwege die trage laptop, geen internet meer. Een oude computer gekregen van mijn pa, omdat hij een nieuwe had gekocht. Werkt perfect en vééél sneller dan mijn laptop. Terug internet aangevraagd. Kabel in computer gestoken. Vindt modem niet. Geen internet dus.Op mijn laptop werkt het meteen. Ligt dus niet aan bekabeling of modeminstellingen of gelijk wat, maar aan instellingen in die computer. Maar dus geen idee wat precies. Die computer van mijn pa heeft wel altijd op telenet internet gewerkt, en nog nooit op belgacom. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
HELP !!! Ik ben het beu om een kwartier te moeten wachten voor een webpagina opent.
Greetz,
Babypie
Welk besturingssysteem gebruik je(bv Win XP,Win Vista of Win 7)
Bij WinXP:Klik rechts op Deze Computer daarna Eigenschappen en Hardware,staat daar ergens een geel uitroepteken bij Netwerkadapter??
Dan deze eventueel nieuw installeren.
Kijk bij Mijn Netwerklocaties staat daar iets??zo niet klik op 2e van boven(Netwerkverbindingen weergeven)Wat staat daar??
Mvg schorpioen40
Nergens gele uitroeptekens te zien. Bij netwerkverbindingen staat LAN-verbinding, met zo'n rood kruisje en nog een netwerk dat blijkbaar wel actief is, hoewel ik geen enkel ander netwerk geïnstalleerd heb.
Ik gebruik WinXP.
Greetz.
Oh ja, op die computer staat ubuntu ook geïnstalleerd, wat ik af en toe dus ook gebruik.
Heb je soms een draadloos netwerk op deze Pc??(klik hier re op en dan status wat staat daar,geldt voor 2e lanverbinding!!)
Klik rechts op de Lanverbinding(met rood kruis)
Ga naar eigenschappen,Wat staat bij:Verbinding maken via????
en daar onder bij :Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig???
Mvg schorpioen40
geen draadloos netwerk.
Verbinding maken vie ASUSTeK/Broadcom 440x10/100I
Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig:
Client voor Microsoft netwerken
Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken
QoS-pakketplanner
Internet-protocol (TCP/IP)
Pff, ik word er een beetje mottig van. Bij mijn vader nog internet geprobeerd (van telenet toen) en ging perfect. Heeft hier gewoon een paar dagen gestaan, niks speciaals op gedaan, kabel erin en niks.
Grtz.
Babypie
Babypie,
Niet de moed opgeven!!
Klik even op AsusTek configureren en kijk of daar problemen mee zijn!!
De andere onderdelen staat daar een vinkje voor?
Heb je bij het modem een installatie CD??
(ik heb het vermoeden dat je geen drivers voor dit modem hebt,kijk dan op Google en zoek AsusTek/Broadcom 440x10/100 daar staan diverse drivers voor dit modem!!)
Mvg schorpioen40
Euhm, het heeft niet lang geduurd, ik weet het, maar ik snap iets niet goed. Die AsusTek, dat is toch niet die modem van belgacom? Die modem van belgacom is een afgrijselijk wit ding, waar zelfs geen merk op staat. Waarom moet ik dan de drivers zoeken voor die Asustek?
Bij alle andere onderdelen staat inderdaad een vinkje voor.
Greetz,
Babypie
Sorry,mijn fout(ik dacht dat je het had over het modem)
Je hebt 2 Lanverbindingen,1 met rood kruis en een 2e,zou je kunnen kijken bij deze 2e bij eigenschappen wat daar staat??
mvg schorpioen40
1394-verbinding
verbinding maken via 1394 netwerkkaart
Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig:
Client voor Microsoft netwerken
Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken
Internet-protocol (TCP/IP)
Probeer het volgende:
Ga naar lan verbindingen(met rood kruis) dan eigenschappen,internet protocol klikken(wordt blauw) dan eigenschappen daar moet staan Automatisch een IP adres laten toewijzen en Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen,is dit niet het geval deze beiden aanklikken!! Dan OK en sluiten.
Ga dan weer naar de Lanverbinding en klik rechts en klik op Herstellen
Wat is het resultaat??
Mvg schorpioen40
Beste,
Het rood kruisje dat u ziet bij uw netwerkverbinding wil zeggen dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Deze moet tussen de b-box (modem) en de computer verbonden worden. Dit is een gele UTP kabel die bij in de doos van de modem zit. Indien u toch een kabel gebruikt hebt zorg dan zeker dat dit de juiste is en geen telefoonkabel aangezien deze er ook in passen maar niet zullen werken. Eerst moeten we zorgen dat het kruisje weg is en er verbonden staat voordat we de andere instellingen gaan nakijken.
Vriendelijke groet,
Eva
Eva, ik apprecieer de hulp. Maar aangezien ik, als ik de kabel in mijn laptop steek, zonder anders ook maar iets te veranderen, wél meteen internet heb, betekent dit toch dat er niks mis is met modem/bekabeling,en moet het dus wel aan de instellingen van de computer liggen.
Grtz,
Lynne
Schorpioen, beide instellingen staan al juist. Geeft geen resultaat.
Grtz,
Babypie
Babypie,heb je ook geprobeerd via "Herstellen"??en kijk ook even bij "Status"
Ondersteuning daar staat(als het goed is) je IP adres
Heb je bij het modem geen installatie CD gekregen van Belgacom??
Je zal waarschijnlijk deze installatie CD gebruikt hebben voor je Laptop!!
Mvg schorpioen40
ps Geef je probleem ook door aan Eva van Belga
Ik heb gebeld naar Belgacom. Hun reactie: probleem scheelt niet aan ons, dus kunnen we niet helpen.
Bij installatie cd rom inderdaad gebruikt. Hij zoekt modem, vindt em niet, en raadt aan belgacom te contacteren, met voorgaande reactie als gevolg.
Ik kan 'herstellen' niet aanklikken. Staat in het grijs. Geen IP adres.
Grtz,
Babypie
Ik begin nu te denken dat het aan je kabel ligt.Heb je de mogelijkheid om deze te controleren??
Probeer anders eens los te koppelen van je modem en dan de installatie CD te plaatsen en dan de aanwijzingen op te volgen.
mvg schorpioen40
Hoe kan het aan de kabel liggen als hij bij een andere computer perfect functioneert? Bovendien heb ik dat ook al eens geprobeerd, zonder resultaat. Ik krijg telkens de melding dat er geen modem kan worden gevonden.
Grtz,
Lynne
Vanwaar komt die melding "geen modem gevonden"? Dit heeft er normaal gezien toch niets mee te maken? Je probeert verbinding te maken via een LAN-kabel die het internetsignaal vervoert. In de pc zit een netwerkadapter (zoek misschien even op merk en type) die het netwerksignaal leest.
Dat rood kruisje is onafhankelijk van een internetsignaal. Het betekent gewoon dat er geen netwerkkabel aanwezig is. (btw rechtermuisknop -> inschakelen toch al geprobeerd hoop ik?). Eens er een LAN-kabel aangesloten is, moet het icoontje van de LAN-verbinding zonder rood kruis verschijnen. Anders is het misschien zelfs een probleem met de netwerkadapter zelf.
En onder Ubuntu? Werkt het daar wel meteen?
Wel, eerlijk gezegd, ik had het nog niet geprobeerd op Ubuntu. Dus, ik steek die kabel in, start de computer op ubuntu, en het lukt meteen. Start opnieuw op, probeer nog eens op xp, en het lukt ook.
Ik begrijp het niet. Maar in ieder geval is mijn probleem nu van de baan.
Heel erg bedankt voor alle hulp, en vele groetjes.
Babypie
Wel, eerlijk gezegd, ik had het nog niet geprobeerd op Ubuntu. Dus, ik steek die kabel in, start de computer op ubuntu, en het lukt meteen. Start opnieuw op, probeer nog eens op xp, en het lukt ook.
Ik begrijp het niet. Maar in ieder geval is mijn probleem nu van de baan.
Heel erg bedankt voor alle hulp, en vele groetjes.
Babypie