Geen netwerkverbindingen meer met sp3

17 antwoorden [Laatste bericht]
afbeelding van yonbeach
Bezoeker
Punten: 21

Nadat iemand windows xp met sp3 heeft geinstalleerd op mijn computer heb ik verbinding meer met geen een netwerkverbinding in de buurt van mijn computer. Een andere laptop kan wel verbinding met mijn router maken.

Nu zag ik dat er al een keer een forum van is geweest en moesten er controles uitgevoerd worden en vond dit heel duidelijk en heb de controles ook uitgevoerd alleen had degene met het computerprobleem bij een andere controle een foutmelding.

Nu heb ik alleen bij stap 2 problemen. Als ik typ ping gateway komt er te staan: ping-aanvraag kan host gateway niet vinden. controleer de naam en probeer het opnieuw.

Dus nu is mijn vraag, wat te doen?!
Graag hoor ik wat ik hier tegen kan doen of wat ik kan doen om weer verbinding met routers te krijgen.

Groeten, Yanna

Controles van vorige forum:

Ik ga hieronder een paar zaken uitschrijven, dan kan je feedback geven wat je wel/niet ziet om zo mogelijk het knelpunt te ontdekken.

Stap 1: Nakijken lokaal netwerk adres

•Klik op start - Uitvoeren
•typ cmd en druk op ok
•typ ipconfig /all en druk op ok
•Controleer of 'ipadress' ingevuld is en verschilt van 169.254.x.x
•Controleer of 'standaardgateway' ingevuld staat
•Controleer ook dat je een waarde ziet voor DHCP en DNS server
Indien één van deze velden al niet goed zijn, gelieve feedback te geven van wat je ziet.

Stap 2: Nakijken of de gateway bereikbaar is

•typ cmd en druk op ok
•typ ping gateway en vervang gateway door het adres dat je in stap 1 gevonden hebt
Wat krijg je terug?
Indien iets van de vorm 'Antwoord van ... ' ; dan is dit goed
Indien iets van de vorm 'Time-Out bij Opdracht' ; dan geraak je niet tot aan de gateway(vermoedelijk een router)

Stap 3: Controle internet zonder dns

•typ cmd en druk op ok
•typ ping 88.151.243.8 en druk op enter
Wat krijg je terug?
Indien iets van de vorm 'Antwoord van ... ' ; dan is dit goed. Je ziet het internet!
Indien iets van de vorm 'Time-Out bij Opdracht' ; dan geraak je niet voorbij de router/gateway

Stap 4: Controle internet met dns

•typ cmd en druk op ok
•typ ping google.be en druk op enter
Wat krijg je terug?
Indien iets van de vorm 'Ping-aanvraag kan host google.be niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.' ; dan werkt je dns resovling niet
Indien iets van de vorm 'Antwoord van ... ' ; dan is dit goed. Je ziet het internet!
Indien iets van de vorm 'Time-Out bij Opdracht' ; dan geraak je niet voorbij de router/gateway maar is je adres wel omgezet.

afbeelding van aomlives
Bezoeker
Punten: 971
yonbeach schreef:
Nu heb ik alleen bij stap 2 problemen. Als ik typ ping gateway komt er te staan: ping-aanvraag kan host gateway niet vinden. controleer de naam en probeer het opnieuw.

Dus nu is mijn vraag, wat te doen?!

[...]

•typ ping gateway en vervang gateway door het adres dat je in stap 1 gevonden hebt

;)

Maar misschien eerst bij het begin beginnen. Waarom kan je geen verbinding maken? Wat verschijnt er wel/niet op het scherm etc etc etc? Eerst de basis, alvorens over te gaan op technische zaken :)

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

ja dat snapte ik al niet, heb niet zoveel verstand van computers, en snapte deze "opdracht/zin" niet. had ik ping gateway en 77.blabla moeten doen? of..? hoe vervang je de gateway, was voor mij abacadabra!

maar ik zal meer informatie geven!

als ik draadloze netwerkverbindingen aanklik, staat er geen een router in terwijl er een stuk of 7 in de buurt van mijn laptop zijn. ook niet als ik doe netwerklijst vernieuwen...
dit probleem heb ik pas sinds ik windows xp met service pack 3 erop heb staan.
misschien is het nog nuttig om te weten dat ik wel internet heb als ik mijn modemkabel in mijn laptop doe.? en de buurvrouw heeft wel contact met mijn router( als ik die verbind met mijn modem uiteraard;))

nu heb ik stap 1 van die controles uitgevoerd, mijn ipadres begint met 77.249 en achter gateway staat iets en achter dhcp en dns server staan cijfers.
bij stap 3 kreeg ik een melding "iets in de vorm van antwoord van blabla"
en bij stap 4 kreeg ik ook een antwoord.

ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven? alvast heel erg bedankt voor de hulp!

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Vervangen betekent dat je in de plaats van het woordje gateway het gevraagde moet invullen.

Als ergens staat (bijvoorbeeld):

gateway 192.168.1.1

ping gateway met gateway wat je in het vorige hebt gevonden

dan moet je dus typen:

ping 192.168.1.1

Maar goed. Je zegt dus dat je internet hebt als je onderstaande kabel rechtstreeks van de modem in de laptop steekt?

En wat met dit soort kabels rechtstreeks vanuit de router?

Ik denk eerder dat het probleem is dat de draadloze netwerkadapter niet goed geïnstalleerd is of gewoonweg niet aanstaat. Is er geen knop op de laptop om wireless manueel aan te zetten?

--

AMD Phenom II X3 720 BE @ 3GHz - Asus M4A785TD-M EVO - Kingston 8 GB DDR3 - XFX Radeon HD 4870 512 MB

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

oke nu snap ik dat vervang gedoe!

maarr ik heb internet als ik dat blauwe kabeltje van m'n modem( op t plaatje in de UTP ingang) in m'n computer doe. dat bovenste kabeltje is zo'n klein telefoonkabeltje als ik t goed zie?! die gebruik ik helemaal niet.

als ik een kabeltje van m'n router naar m'n computer doe, gaat helemaal nergens over want dan heeft m'n router geen verbinding met m'n signaal van upc. want normaal gesproken heb ik dan een kabel van m'n modem naar m'n router( in de WAN ingang) en dan zend m'n router het draadloze signaal uit. ik heb geen 2 kabels dus ik kan niet proberen om een van m'n modem naar m'n router en een van m'n router naar m'n computer te doen.. weet niet of het de moeite waard is om te kopen?

is de draadloze netwerkadapter iets in m'n computer? want m'n router doet t wel, want m'n buurvrouw ontvangt wel het signaal.
ik weet niet goed hoe dat moet wireless aanzetten op m'n computer?! haha sorry hoor, internetverbindingen-voor-dummies-geval hier!;) als ik op draadloze netwerkverbindingen met rechtermuis klik doe, staat er wel verbindingsbrug maken? he en er staat ook uitschakelen... ik ga m nu wel even uitschakelen en weer inschakelen, misschien helpt dat?

arris modem.jpg mimoxr.jpg
afbeelding van yonbeach
Bezoeker

Ik heb nu m'n draadloze netwerkverbinding uitgeschakeld en weer ingeschakeld en daarna was er nog niks en daarna nog op herstellen gedrukt en toen gebeurde er ook niks...

ik heb ook m'n modem en router gereset door de stekkers eruit te halen en dan eerst modem en daarna router er weer in te doen.

ik zie nu ook dat als ik doe netwerklijst vernieuwen, dat er staat: geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden. en zorg ervoor dat de schakelaar door draadloos dataverkeer op uw computer is ingeschakeld. of is dat een standaard melding?

bij netwerkverbindingen waar ook LAN verbinding 3 en Lan verbinding staat, staat dus ook draadloze netwerkverbinding, niet verbonden, met firewall. moet ik iets uitschakelen bij m'n firewall? ik heb avg ( voor ik die had geinstalleerd was dit probleem er ook al) en die standaard van windows...

afbeelding van schorpioen 40
Bezoeker
Punten: 302

Je router schijnt te werken(buurvrouw)
Op je laptop zit waarschijnlijk een knop waarmee je draadloos internet kan inschakelen(moet je weten want "vroeger" dit hij het wel)
Er zijn geen kabels verbonden met je laptop??(anders loskoppelen)

Staat bij Deze Computer/Eigenschappen/Apparatenbeheer/ Hardware geen gele tekens bij netwerkadapters???

Ga naar netwerverbindingen,daar staat dus draadloze netwerkverbindingen,klik rechts hierop en klik op herstellen.

Wat is het resultaat nu??

Mvg schorpioen40

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

Beste schorpioen40,

bedankt voor je reactie, hier de antwoorden op je vragen!

toen mn draadloos internet het "vroeger" deed, was alles al geinstalleerd en voorgekauwd en nu heb ik dus een nieuwe windows en daarom doet ie t nie tmeer, ik heb verder niks uitgeschakeld en ik weet ook niet hoe de instellingen eruit zagen bij m'n oude windows.

nee, er zijn geen kabels verbonden met m'n laptop.

ik heb rechtermuisklik op deze computer gedaan en dan eigenschappen-hardware-apparatenbeheer- netwerkadapters en dan staan er een groen plaatje voor bluetooth PAN netwerk adapter, Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54 Mbps USB 2.0 Network adapter en VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter, verder staat er niks in dat lijstje van netwerkadapters.

gister heb ik op herstellen geklikt bij draadloze netwerkverbindingen en daar had ik geen (positief) resultaat bij.

Help! hoop dat er wel een oplossing is voor dit probleem!

alvast bedankt, groeten Yanna

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Mja, je zal toch eens moeten zoeken naar die knop/toets geloof ik.

Zie Google Afbeeldingen voor voorbeelden.

En geef tegelijk eens het type van de laptop, dat zou ook al helpen om het concreter te maken ;)

--

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

ik heb een xxodd M6605.
Ik ga ook even googlen!

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

jeej! Een doorbraak in mn zoektocht! Ik heb een keer mn toetsenbord gestofzuigd en toen is de knop waar je dus de antenne of hoe t ook heet eraf gegaan, vandaar!

Nu heb ik dus weer mn draadloze netwerken van de buurt, alleen is er een volgende foutmelding, nml: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Bij details staat geen standaard gateway, dns en wins server. Bij herstellen zegt ie de actie ip adres vernieuwen lukt niet.

Dus wat moet ik hier weer aan doen?

afbeelding van aomlives
Bezoeker

http://support.microsoft.com/k.../892896/nl

En het internet werkt ook effectief niet?

Kan je de router benaderen via de webinterface?
Meestal is dit 192.168.1.1 intypen in een browser (en enter).

--

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

nee het internet doet t niet.

Als ik die cijfers in mn explorer intyp, zegt ie het adres is ongeldig.

Ik ga ook even op die site kijken!

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

ik heb op die site gekeken, maar ik kom er niet uit, er staat ook netwerkadapter opnieuw installeren, maar ik vind dat maar eng om te doen,verwijderen kan ik wel, maar opnieuw installeren? en weet ook niet of het wel bij mij van toepassing is?

dus ik weet niet goed wat ik moet volgen en uitvoeren wat bij mij kan helpen wat er op die site staat..

afbeelding van aomlives
Bezoeker

Die netwerkadapter herinstalleren zal inderdaad weinig helpen, dat is maar één van de standaard oplossingen van Microsoft :)

Ik weet niet meteen een verdere oplossing voor het moment, ik zal later nog een beetje rondgooglen.

Wat is trouwens het merk van de router, eventueel kan het adres ook 192.168.2.1 ofzo zijn :)

--

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

die cijfers heb ik net geprobeerd, maar werkte ook niet..
Ik heb een mimoxr router.
Wat misschien helpt is dat ik nu dus wel een geel driehoekje heb staan bij mn draadloze icoontje rechtsonder in mn scherm..?!
Toch gek dat t zo ingewikkeld is om op te lossen! Hoop dat t wel kan!

Groeten, Yanna

afbeelding van G-Baby
Bezoeker
Punten: 327

Open je cmd prompt.

in windows 7 shift+control+escape dan bestand nieuwe taak(uitvoeren..) typ daar "cmd".
type in je zwarte venster ipconfig /all en post die gegevens hier.

in xp verander je shift+control+escape door shift+control+delete

Vooral je standaardgateway is belangrijk

afbeelding van yonbeach
Bezoeker

bedankt voor je reactie! hierbij de gegevens

fysiek adres 00-90-F5-52-**-25
dhcp ingeschakeld ja
autom. configuratie ingeschakeld ja
ip-adres 255.255.***.0
subnetmasker 77.249.98.1
standaardgateway 77.249.98.1
dhcp server 10.15.60.129
dns servers 62.179.104.196
213.46.228.196

dit heb ik gedaan toen ik de kabel van m'n modem in m'n computer had, weet niet of dat vershcil maakt?

alvast bedankt!

Inhoud syndiceren
Contact · Disclaimer