ik heb windows 7 ultimate en ik zou graag verbinding willen maken met een extern bureaublad met een pc die in mijn netwerk is maar elke keer als ik probeer verbinding te maken lukt dit niet, nochtans staat de andere pc aan en er zijn geen wachtwoorden bij het inloggen op die pc.
kan iemand mij helpen? alvast bedankt
In dit geval kan het handig zijn te vermelden welke stappen je hebt gevolgd en waar het dan precies mis gaat (foutmelding?).
het is een pc uit mijn netwerk en ik ga gewoon naar netwerk en daar klik ik rechtermuisknop op die pc en dan verbinden met extern bureaublad en dan komt er een foutmelding op dat de pc niet aan staat of dergelijke dingen
Right. En welk stappenplan heb je gevolgd om remote desktop voor te bereiden? Er zijn namelijk meerdere voorwaarden die moeten vervuld zijn. En welk OS is de server?
euhm, ik heb dat programma nog niets aan verandert en op alle 2 de PC's draait windows 7 ultimate. en OS server ?? nog nooit van gehoord
Right. En welk stappenplan heb je gevolgd om remote desktop voor te bereiden? Er zijn namelijk meerdere voorwaarden die moeten vervuld zijn. En welk OS is de server?
euhm, ik heb dat programma nog niets aan verandert en op alle 2 de PC's draait windows 7 ultimate. en OS server ?? nog nooit van gehoord
Als er nog niets veranderd is, hoe kan je dan weten of het zal werken? Extern bureaublad moet natuurlijk eerst correct geconfigureerd worden op server en client. Maar waarom zou je hieraan willen beginnen als je niet weet wat een OS of een server is (en dus blijkbaar ook niet op Google voor de betreffende begrippen het eerste resultaat hebt aangeklikt) of überhaupt nog niet hebt gezocht over hoe extern bureaublad moet ingesteld worden?
Als er nog niets veranderd is, hoe kan je dan weten of het zal werken? Extern bureaublad moet natuurlijk eerst correct geconfigureerd worden op server en client. Maar waarom zou je hieraan willen beginnen als je niet weet wat een OS of een server is (en dus blijkbaar ook niet op Google voor de betreffende begrippen het eerste resultaat hebt aangeklikt) of überhaupt nog niet hebt gezocht over hoe extern bureaublad moet ingesteld worden?
jawel, heb et al eens opgezocht op google, de stappen gevolgd, maar ging niet en kort daarna was mijn pc gecracht
Hey Metalhead.for.li
Je hoeft niet altijd te werken via het programma: "Verbinding met extern bureaublad".
Voor verbinding te maken met een extern bureaublad bestaan er nog programma's/manieren zoals:
- LogMeIn
- VNC
- ...
Ik raad je hierbij aan gebruik te maken van LogMeIn. (zie: https://secure.logmein.com/NL/)
LogMeIn is zeer gebruiksvriendelijk. Je registreert je op de site van LogMeIn.
Hierna meld je je aan op beide computers. Op deze manier kan je jouw computers gewoon
toevoegen aan jouw account. Verder hoeven er geen extra instellingen gemaakt te worden.
Hierna moet je gewoon de pc aanklikken waarmee je verbinding zou willen maken.
Indien er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Met Vriendelijke Groeten
Daan