hey iedereen
Ik ben van plan om een pc in elkaar te steken, maar heb jullie hulp nodig.
De pc zou dienen voor vooral games op te spelen en beeld bewerkingen te doen zoals photoshop, cinema 4d, enz.
ik had de volgende onderdelen al in gedachten,of heeft er iemand andere sugesties.
behuizing: Antec Three Hundred - R € 59,90 alternate.be
moederbord: ASRock 870 Extreme3 € 79,90 alternate.be
proseccor: AMD Phenom II X4 955 € 129,95 komplett.be
geheugen: Corsair 4 GB DDR3-1333 Kit € 59,90 alternate.be
videokaart: Sapphire HD6870 € 229,90 alternate.be
HDD: Western Digital WD5000AADS € 39,99 alternate.be
voeding: Cooler Master GX650 650W € 74,90 alternate.be
maar heb wel maar een budget van € 700
wie kan mij helpen
alvast bedankt
Ziet er heel aardig uit. Maar dit is wel een high-end pc, geen budget gaming pc 
Het moederbord ondersteunt SATA-600 dus ik zou eventueel een HDD nemen die dit ook ondersteunt.
bv: http://www.alternate.be/html/product/Harddisks_3,5_inch_SATA/Western_Dig...
bedankt voor de reactie, maar nu was ik al verder aan het kijken en kwam op dit mobo
Asus M4A79XTD EVO/USB
dit mobo ondersteunt wel DDR3-1600Mhz maar geen SATA-600
welk mobo is nu het interessantste
Asus M4A79XTD EVO/USB of ASRock 870 Extreme3
Hangt nog steeds van je wensen af.
Het geheugen van Corsair is DDR3-1333, dus 1333MHz. Waarom is een mobo dat DDR3-1600 ondersteunt dan nodig?
Verder heeft de ASRock geen IDE connector meer, terwijl de Asus dit wel heeft. Wil je dus oude HDD's of cd/dvd-stations aansluiten zal dit bij de ASRock niet gaan. Daarentegen heeft de ASRock wel de snellere SATA-600 connectors.
Ik zou voor videobewerking sowieso meer dan 4 GB pakken. Ligt er natuurlijk ook aan hoever je met videobewerking wil gaan, maar laatst had ik voor een simpel videofilmpje te renderen al niet genoeg aan 8 GB. Ook kun je er mss over nadenken om SSD te pakken ipv SATA.. Dan zul je wel minder geheugen hebben(of je moet VEEEL betalen
)..
).. Een SSD gebruikt ook gewoon SATA-connectoren hoor